Ik vindt het vergelijk met de subaru wel erg goed, op de punten waar een fabrikant het af laat weten door kosten of bouwtijd verkorting, en zodoende een goed product op de markt brengt voor een reele prijs is niets mis mee. Als er dan op de kritieke punten handmatig iets verbeterd wordt is niets mis mee. Het wordt dan niet ineens een rotel of classe versterker. Een gemodificeerde marantz klinkt als een marantz.
Of gaan we nu zeggen dat een ki versie geen marantz meer is omdat deze volledig anders klinkt als een normale "simpele en/of goedkope" marantz. Nee hij heeft wat meer detail, iets meer warmte maar is nog steeds een marantz.
En dan de vergelijk met de auto, ik heb hier een golf3 3.0 abt staan. Dit is nog steeds een vr6 motor, heeft nog steeds heel veel dezelfde karakter eigenschappen alleen presteerd hij beter door de aanpassingen. Hij pakt makkelijker op doordat het nu een 3.0 is, hij loopt wat langer door door de andere nokkenassen enz, Maar als ik erin rij rij ik nog steeds in een golf, als ik gas geef hoor ik nog steeds een golf vr6, hij is alleen volledig optimaal afgebouwd.
Als ik over straat rijd horen en zien ze nog steeds een golf en geen golf met een subaru motor erin