Goedkope DAC ?

Gestart door jwx, juni 13, 2009, 23:29:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cheese

zou het wat zijn?

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

JohnWx

als je wat meer googled zijn het goede componeneten en voor het geld hoef je het ook niet te doen




Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

drees62

Welke DAC zit erin? Ik heb het niet kunnen vinden in de spec's

Citaat van: jwx op juni 14, 2009, 23:17:28
als je wat meer googled zijn het goede componeneten en voor het geld hoef je het ook niet te doen






JohnWx

philips bitstream 1351
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cheese

en is dat wat......

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

JohnWx

Citaat van: cheese op juni 18, 2009, 12:50:31
en is dat wat......

gr cheese

:?


effe een link voor meer:http://www.nxp.com/#/pip/pip=[pip=UDA1351TS_2]|pp=[t=pip,i=UDA1351TS_2]|


Maar volgens mij is het een combinatie van componenten want de high end merken gaan weer 16-bits Philips Silver Crown nemen en DAC 7 configuraties

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Slashhead

Citaat van: jwx op juni 18, 2009, 12:57:36
Maar volgens mij is het een combinatie van componenten want de high end merken gaan weer 16-bits Philips Silver Crown nemen en DAC 7 configuraties

Bedoel je dat ze afscheid gaan nemen van het upscalen?

JohnWx

Citaat van: Slashhead op juni 18, 2009, 13:31:37
Bedoel je dat ze afscheid gaan nemen van het upscalen?

Upscalen met een cd/speler ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Slashhead

Ja, van 16bits/44kHz 24bits/192kHz maken. Dan doen SACD spelers toch ook met een gewone CD.

Bijvoorbeeld de Cirrus logic CS4397 Super DAC

JohnWx

Niet helemaal
Als iets 44 is opgenomen het 44
Alleen als het 192 is opgenomen kan de Cirrus logic chip het vertalen maar niet "upscalen" de chip kan PCM en DSD verwerken
Deze chip is speciaal voor DVD Audio SACD   
Dus je software moet ook 192 zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Lapti

Citaat van: jwx op juni 18, 2009, 20:34:21
Niet helemaal
Als iets 44 is opgenomen het 44
Alleen als het 192 is opgenomen kan de Cirrus logic chip het vertalen maar niet "upscalen" de chip kan PCM en DSD verwerken
Deze chip is speciaal voor DVD Audio SACD   
Dus je software moet ook 192 zijn

Dit volg ik even niet meer. Mijn sacd speler scaled cd's van 44 up naar 192....

En DVD Audio en SACD zijn toch twee verschillende dingen? Of.... :?
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

JohnWx

hoe kan je iets wat 44 is opgenomen weergeven als 192



192 is voor SACD en DVD Audio (ja zijn 2 verschillende maar werken wel met 192)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Jeroen

Wat Slashhead en Lapti bedoelen is volgens mij upsampling net zoals bij de Dacmagic gebeurt. En er zijn andere DAC's die dat kunnen en ik weet niet hoe het werkt maar ze zijn er nogal lyrisch over. En volgens mij is SACD een medium waar wel degelijk hoogwaardige muziek is opgenomen alleen de manier hoe het op een schijfje is gezet is anders dan op CD (correct me if i am wrong).

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

gerard

M'n x-dac gaat niet hoger dan 48 en geeft dus géén sacd weer (net ff getest)
Volgens mij 16+2 bits en 8 x oversampling, klinkt beter dan m'n dv6600vM met 24bits/192
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes