New receiver of eindversterker?

Gestart door xander32, juni 13, 2009, 11:57:31

Vorige topic - Volgende topic

gerard

Ik zou even kijken wat de rest van je set is...

"De set van" xander32 bestaat nog niet  :?  :?  kom kom, ff een paar fototjes? :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

WimPeu

Citaat van: xander32 op juni 16, 2009, 22:10:09
Wat zou een RB 1070 van tweede eigenaar, 2,5 jaar oud nog mogen opbrengen volgens jullie?

Sander.

Denk zo rond de €300,-
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

mars

Citaat van: xander32 op juni 14, 2009, 10:48:09
Dus ...? (leg mij s.v.p. even in Jip&Janneke taal uit hetgeen je hiermee wil duidelijk maken).

Mij valt nu erg op dat ik steeds weer die MA 500`s overal tegen kom in aanbevelingen.
Deze kosten op de 2e hands markt geen drol. Dat maakt mij nieuwsgierig.

Gaan deze op stereo een verbetering geven t.o.v. de SR6001???
Wat zijn jullie ervaringen met die MA 500 / 6100???

B.v.d. !!!

Sander.

Oi 

Dit is eiegenlijk helemaal niet mijn afdeling.
Maar als stereo mannetje reageer ik toch maar even.

Ik  heb de rb1070 een tijd hier gehad ( weet marco nog wel)  deze ev is behoorlijk neutraal en doet niets anders dan het signaal van je VV versterken en hij geeft wat meer controle.

Ik bedoel;  als bijv JE vv in de surround bak geen goede stage vorming heeft , om maar wat te noemen. ( diepte breedte hoogte,  lucht tussen artiesten enz enz enz )
Dab zal deze EV deze tekortkomingen gewoon met wat meer kracht presenteren. Maar een mooier cq stereo plaatje zal je niet krijgen.

Beter ga je naast je set een dedicated stereo setje maken.

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

cheese

Hallo

dat ga ik dus ook doen kijken wat dat mij oplevert.....ga de versterker straks halen en dan lekker de hele avond luisteren.

gr CHeese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

xander32

Citaat van: gerard op juni 16, 2009, 23:06:12
Ik zou even kijken wat de rest van je set is...

"De set van" xander32 bestaat nog niet  :?  :?  kom kom, ff een paar fototjes? :-)

Duhhh  :roll:.
Zo gauw ik mij set durf te tonen komen er foto`s.
Concreet: het is wachten op onze audio/tv-meubel welke bij de meubelmaker staat(houtworm  :|), een Pana 46G10 welke ik pas ga bestellen nadat het meubel terug is (bepalen hoogte ophangpunten) en een subwoofer. Verwachte realisering: voor augustus 2009.
Alhoewel: voor een BK sub dien je geloof ik minimaal 4 weken levertijd in te calculeren... en ik wil eerst nog gaan luisteren, zekers nu er een 3e kandidaat bij is gekomen: een BK xls 400 (ook interesse in 300 en Monolith).

CiteerIk bedoel;  als bijv JE vv in de surround bak geen goede stage vorming heeft , om maar wat te noemen. ( diepte breedte hoogte,  lucht tussen artiesten enz enz enz )
Dab zal deze EV deze tekortkomingen gewoon met wat meer kracht presenteren. Maar een mooier cq stereo plaatje zal je niet krijgen.
Ik ben zeer aangenaam verrast over de audio kwaliteiten van de SR6001. Echter verwacht ik met een eindbak idd. meer controle te krijgen, d.w.z. een nog strakker / droger laag.

Sander.

xander32

CiteerBeter ga je naast je set een dedicated stereo setje maken.
Dat wil zeggen voor een stereo versterker gaan i.p.v. een eindbak :?.

Sander.

Slashhead

Citaat van: xander32 op juni 17, 2009, 19:34:43
Dat wil zeggen voor een stereo versterker gaan i.p.v. een eindbak :?.

Sander.
Ik heb wel een losse stereo versterker gekocht naast mijn receiver. Het is even gewenning met het afstemmen van volume bij surround. Ik heb de receiver zo ingesteld dat ik mijn stereo versterker op een bepaalde stand kan laten staan, waardoor het een fluitje van een cent is.
Ik ben enorm vooruit gegaan met het geluid. Ik heb er geen spijt van in elk geval.

xander32

Ik zie voordelen in een separate geintegreerde versterker(had ik 2 jaar terug toch maar mijn PM78 behouden  frusty). Echter zoals ik al heb opgemerkt ben ik zeer content met de prestatie (geluidsbeeld) van de receiver. Ik verwacht echter winst te kunnen behalen in het laag, vandaar een eindversterker.

Concreet: zojuist een bod gedaan op een Rotel eindbak - ik hou jullie op de hoogte.

Sander.

xander32

Verkoper heeft toegehapt: hier voor €300,- een Rotel RB1070  HB (vraagprijs was €500,-).

Ga zo als het er nu uit ziet de 27e a.s naar Nieuw Vennep om te luisteren naar verschillende BK subs en kan dan hopenlijk direct op de terugweg de eindbak meenemen.

Sander.

gerard

Citaat van: xander32 op juni 17, 2009, 22:44:18
Verkoper heeft toegehapt: hier voor €300,- een Rotel RB1070  HB (vraagprijs was €500,-).

:-D mooi man!!
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

cheese

ik heb de hele avond de pm 7001 uitgeprobeerd en moet zeggen dat dit geluid echt mooier is dan mijn sr 7001.....maar wat is het lastig twee versterkers en ik ken mijzlef dat ga ik op de lange termijn niet leuk vinden en ga ik mij aan storen......dus misschien toch ook maar een eindbak.....

van de week nog een avond testen eerst......

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

xander32

Hoe sluit ik trouwens de Rotel aan op mijn Marantz receiver? Met een stereo, analoge interlink toch?
Hebben jullie nog advies aangaande geeigende interlinks?

Sander.

WimPeu

Citaat van: xander32 op juni 17, 2009, 22:44:18
Verkoper heeft toegehapt: hier voor €300,- een Rotel RB1070  HB (vraagprijs was €500,-).

Ga zo als het er nu uit ziet de 27e a.s naar Nieuw Vennep om te luisteren naar verschillende BK subs en kan dan hopenlijk direct op de terugweg de eindbak meenemen.

Sander.

Ik zei het toch.  :-D Wat ben ik toch prijsbewust. :-D Niet tegen mijn vrouw zeggen..voor  je het weet sta ik op zaterdag ochtend in de C1000. :no:
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: xander32 op juni 17, 2009, 23:20:52
Hoe sluit ik trouwens de Rotel aan op mijn Marantz receiver? Met een stereo, analoge interlink toch?
Hebben jullie nog advies aangaande geeigende interlinks?

Sander.

Analoge interlink van de pre out (front) naar de ingang (L/R) op de Rotel....en knallen maar!! HB

Mooie bak hoor die Rotel voor een mooie prijs. (vorig jaar nieuw voor €750,-)
Ik ben benieuwd naar je ervaringen!