De set van Slash

Gestart door Slashhead, juni 02, 2009, 22:50:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SMarcel

Hey Slash,

leuk om dit te lezen, nu in het bezit van een Yamaha receiver (net als ik sinds 1 maand) en dat op Mission 753. Bij mij klinkt het super, ik weet niet wat het bij jou doet?
Ik speel mijn CD's altijd middels source DIRECT en dat klinkt heel goed.

Mijn Mission's hebben nog steeds de originele kleur. Het begint nu bij mij een beetje te jeuken om het filter onderhanden te nemen. Daarvoor moet ik alleen eerst de speaker terminal eruit halen om de gebruikte onderdelen te registreren.

jij hebt een mooie set, veel plezier ervan.

Groeten,

Marcel

Slashhead

#61
Ik heb mijn HomeCinema los gekoppeld van de stereo set. Dus mijn Missions draaien nog steeds op de PM8200.

Ik ben eigenlijk nog steeds opzoek naar kleine maar groots klinkende front speakers. Ik heb nu Mission M70 speakers voor FL/FR. Klinkt prima maar ik heb ze tijdelijk een keer vervangen door mijn Celestion CS6 speakers en dat klinkt toch echt wel een stuk beter. Maar om nu 2 sets zuil luidsprekers (voor) in de kamer te hebben staan gaat toch wel wat ver....
Ik heb nu wel twee subwoofers, van het weekend ga ik die aansluiten.

WimPeu

Prachtige TV zeg.  notworthy  Heb ik ook wel eens aangedacht maar voorlopig nog niet...Geniet er van.  :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Slashhead

Citaat van: WimPeu op januari 20, 2012, 08:56:19
Prachtige TV zeg.  notworthy  Heb ik ook wel eens aangedacht maar voorlopig nog niet...Geniet er van.  :yes:

Punt van deze TV is wel dat van het een het ander komt....
Ik had namelijk eerst de TV gekocht en was toen best wel onder de indruk van het geheel en wilde dan ook maar 3D proberen. Dus ook maar een bijpassende BR speler. Daarna zou het wel handig zijn dat alles op de receiver kon voor de eenvoud...... Toen kwam ik tot de ontdekking dat ik nieuwe HDMI kabels nodig had...

Dus je moet je budget ietwat ruim nemen  :wink:

WimPeu

Ik heb mijn set 3D ready, TV is 3D alleen 16:9 en receiver met 3D ondersteuning, BR mogelijkheid op de PS3. Alleen nog de TV in dat mooie 21:9 formaat... :kwijl:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Slashhead

Draai nu al een tijdje met 2 subs en ik moet zeggen dat dit een stuk beter is dan een enkele subwoofer. Nu heb ik niet de beste subs (Philips SW968) maar met een enkele bonkte het laag nogal. Nu met twee heeft de philips het een stuk makkelijker en dan klinkt het laag ook meteen een stuk beter.


Slashhead

Mijn nieuwe aanwinst i.v.m. streamen vanaf PC over USB

Musical Fidelity M1 DAC


Slashhead

----------------------------------UPDATE juni 2012 ---------------------------------

Na veel wikken en wegen een nieuwe DAC gekocht. Uiteindelijk is de keus op de Musical Fidelity M1 gevallen. De reden; goede klank en mooie looks. De DAC heb ik gekocht om mijn SA8400 op te waarderen op CD playback 16/44.1 en tegelijk om het streamen in de startblokken te zetten.

Voor het streamen gebruik ik nu voornamelijk een Sonos Connect ZP90.

Deze laat zich nu eindelijk lekker gemakkelijk besturen door een Sonos Controller App voor Android Tablets.

Ik heb ook een Logitech Squeezebox Touch voor de Hires audio. Ik gebruik deze eigenlijk nauwelijks omdat ik de Sonos lekkerder vind klinken.


En zo ziet het nu in mijn rack uit;







Mijn PC staat er naast en is met HDMI aan mijn TV verbonden. De PC is de muziek server voor de Logitech Squeezebox Touch en de Sonos Connect. Daarnaast is ie ook mijn Blu-ray server... Heb mijn hele collectie op HDD gezet, wel zo makkelijk.

Janver

Mooie verzameling van apparatuur! Net maar even het hele topic doorgelezen.

Alleen momenteel zie ik geen foto's meer van je speakers voorbij komen!
Hier kan uw reclame staan!

Slashhead


SMarcel

He Slashhead,

Ik kom nu pas jouw reactie in jouw topic tegen waarin jij die hele mooie 753's weer in ere heb hersteld. Het is wel een oude reactie dus inmiddels zou de configuratie al wel weer anders kunnen zijn.

Ik heb mijn Homecinema er uit gefl.....t, tjonge wat was ik dat beu.

Ik ben toch echt van de muziek in zijn puurste vorm en dat is voor mij stereo. Die enkele film die wij kijken kan ook over de stereo indrukwekkend weergegeven worden, daar doen mijn 753's het ook goed in.

Nu draai ik met een oude jongensdroom (nee niet Pamela Anderson) maar met een TEAC Reference set en kan zeggen dat ik toch wel wat gemist heb t.o.v. de Yamaha home cinema set. Wat zet die "kleine" TEAC er een groots geluid neer.

Ik hoor/lees wel weer een update van jou.

Groeten,

Marcel

Slashhead

#71
----------------------- Update januari 2013 ----------------------------------

Mijn PM8200 heeft de geest gegeven en ik had weinig zin om hem nu te laten repareren. (eerst zo nu en dan wat plops een aantal weken achter elkaar, nu is het linker kanaal aan het oversturen)

De PM8200 heeft plaats gemaakt voor de Musical Fidelity A220, een prachtig mooi klasse A versterker.



Deze versterker is echt top. Heerlijk genieten van mijn muziek!

Absoluut een flinke verbetering over de hele range.

De versterker wordt flink warm door zijn klasse A instelling, maar het resultaat is er wel naar.

Zoldar

Geweldig mooie versterker.  De specificaties liegen er niet om. Verdubbeld het vermogen bij halveren van de weerstand.
Waarom niet bovenop?

Enjoy!
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Citaat van: Slashhead op januari 27, 2013, 13:55:05
----------------------- Update januari 2013 ----------------------------------

Mijn PM8200 heeft de geest gegeven en ik had weinig zin om hem nu te laten repareren. (eerst zo nu en dan wat plops een aantal weken achter elkaar, nu is het linker kanaal aan het oversturen)

De PM8200 heeft plaats gemaakt voor de Musical Fidelity A220, een prachtig mooi klasse A versterker.


Mooi ding :yes:.
Deze versterker is echt top. Heerlijk genieten van mijn muziek!

Absoluut een flinke verbetering over de hele range.

De versterker wordt flink warm door zijn klasse A instelling, maar het resultaat is er wel naar.

Slashhead

#74
Citaat van: Zoldar op maart 09, 2013, 14:42:14
Geweldig mooie versterker.  De specificaties liegen er niet om. Verdubbeld het vermogen bij halveren van de weerstand.
Waarom niet bovenop?

Enjoy!

Dat vindt vrouw lief niet zo'n goed idee, die heeft daar liever een plantje staan  :oops:

Hij heeft zo'n 15 cm lucht aan de bovenkant en dat moet voldoende zijn. Hij warmt wel lekker die bovenste glasplaat op en het metalen frame aan de bovenkant.  :-D
Ik schat dat de bovenste glasplaat in het midden ongeveer 35 a 40 graden is...