Ik heb het volgende probleem met mijn marantz sr4002:
De versterker springt constant in de protect, heb nu mijn 2e gekregen ( 1e kon niet gerepareerd worden dus kreeg een nieuwe na 3 maanden ) deze heeft bij het uitpakken en aansluiten hetzelfde probleem.
Nu was mijn eerste gedachte dat ik toch echt zelf iets fout doe want 2x zou geen toeval meer kunnen zijn.
Het rare is alleen wel dat een Marantz sr4400 en een 4ch stereo denon versterker het doen zonder problemen. En ik toch echt 100% zeker weet dat ik alles goed aansluit ( plus op plus en min op min, en geen kortsluiting ).
Is er wellicht iets dat ik over het hoofd zie? Mijn setup is Kef Q5 voor Q6c center en Warfedale diamond 8.2 achter. Alles aangesloten met 2.5qmm kabel. Het gaat elke keer 15 min ofzo goed dan versterker in de protect en dan gaat hij niet meer aan ( hij knippert 8x per seconde ).
Het rare is dus dat hij het een tijdje goed doet, daarna stopt alles er mee. Volgens het boekje moet ik het apparaat nu naar de dichtsbij zijnde reparateur brengen. Dat ga ik morgen dus maar weer doen,Gezellig weer 3 maanden zonder fatsoenlijk geluid ( geen hd decoders op mijn oude marantz ) .
Waar ik aan zat te denken is dat mijn speakers in impendatie zakken en dat de versterker er daar door uit klapt, alleen is de vraag waarom doen mijn oude versterkers dat niet? en waarom gebeurt het bij een normaal volume en normale temperatuur ( apparaat is niet warm )
Ik hoop dat jullie er een mening over kunnen geven, misschien een foute model van marantz ( al heb ik op google niks slechts kunnen vinden )? Toch maar de overstap maken naar een nieuw merk en die 500 euro als verlies opschrijven? ik weet het niet meer