Sr4002 protect

Gestart door Jorydeswart, mei 22, 2009, 21:26:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jorydeswart

Ik heb het volgende probleem met mijn marantz sr4002:

De versterker springt constant in de protect, heb nu mijn 2e gekregen ( 1e kon niet gerepareerd worden dus kreeg een nieuwe na 3 maanden ) deze heeft bij het uitpakken en aansluiten hetzelfde probleem.

Nu was mijn eerste gedachte dat ik toch echt zelf iets fout doe want 2x zou geen toeval meer kunnen zijn.

Het rare is alleen wel dat een Marantz sr4400 en een 4ch stereo denon versterker het doen zonder problemen. En ik toch echt 100% zeker weet dat ik alles goed aansluit ( plus op plus en min op min, en geen kortsluiting ).

Is er wellicht iets dat ik over het hoofd zie? Mijn setup is Kef Q5 voor Q6c center en Warfedale diamond 8.2 achter. Alles aangesloten met 2.5qmm kabel. Het gaat elke keer 15 min ofzo goed dan versterker in de protect en dan gaat hij niet meer aan ( hij knippert 8x per seconde ).

Het rare is dus dat hij het een tijdje goed doet, daarna stopt alles er mee. Volgens het boekje moet ik het apparaat nu naar de dichtsbij zijnde reparateur brengen. Dat ga ik morgen dus maar weer doen,Gezellig weer 3 maanden zonder fatsoenlijk geluid ( geen hd decoders op mijn oude marantz ) .

Waar ik aan zat te denken is dat mijn speakers in impendatie zakken en dat de versterker er daar door uit klapt, alleen is de vraag waarom doen mijn oude versterkers dat niet? en waarom gebeurt het bij een normaal volume en normale temperatuur ( apparaat is niet warm )

Ik hoop dat jullie er een mening over kunnen geven, misschien een foute model van marantz ( al heb ik op google niks slechts kunnen vinden )? Toch maar de overstap maken naar een nieuw merk en die 500 euro als verlies opschrijven? ik weet het niet meer

Stadium III

Je kunt de reciever zelf 3x uit de protect halen

Heb je ook alleen geprobeerd om de speakers aan re sluiten en verder niks ?

Zitten de kabels niet tegen de behuizing aan
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

zitten alle bruggetjes op de speakers goed??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Jorydeswart

Kabels tegen de behuizing: nee
Aangesloten met alleen front speakers: werkt nog niet
Bruggetjes op luidsprekers goed? : ja, voor de zekerheid nog een keer gecontrolleerd.
En ik kon hem maar 1 keer uit de protect halen, heb hem vandaag naar de winkel gebracht en krijg maandag een telefoontje of ze hem binnen een week kunnen maken anders kan ik een nieuwe krijgen, of een ander model/merk met bijbetaling natuurlijk. Of mijn geld terug.

Als dit nagekomen word door de winkel dan vind ik dat zeer, zeer netjes ondanks dat het vrij apart zou zijn als ze hem nu binnen een week repareren en de vorige keer 3 maanden duurde....

Lapti

ik zie dit wel heeeeel vaak gebeuren op dit forum dat die receivers allemaal in protect springen.....  nopompom

ik ben bang dat als de tijd rijp is dat ik een nieuwe receiver ga kopen dat het geen marantz wordt.......  HLP
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

BernHardN

we zullen het Dhr. Ken eens vragen volgende maand  notworthy

WimPeu

Citaat van: Lapti op mei 23, 2009, 23:42:12


ik ben bang dat als de tijd rijp is dat ik een nieuwe receiver ga kopen dat het geen marantz wordt.......  HLP

Jij durft  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Citaat van: BernHardN op mei 24, 2009, 10:47:53
we zullen het Dhr. Ken eens vragen volgende maand  notworthy

Idd dat kan wel eens een zeer goeie zijn !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Jorydeswart

Heb mijn geld terug gekregen omdat hij nog niet gerepareerd is, zeer netjes dus.

Nu zit ik te kijken naar de SR4003 maar kan deze dts-HD en DD-HD ontvangen via HDMI? want ik gebruik een ps3 en die heeft geen 5.1 analoge output alleen optisch en HDMI.... Zou toch wel graag DTS-HD en DD-HD gebruiken...

Sander

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Jorydeswart

7.1 Multi-channel PCM decoding for High Definition (HD) Audio from Blu-ray Discâ„¢ including lossless converted DTS-HD or Dolby True HD

Houd dat dus in dat hij de audio van de hdmi kabel overneemt? of dat ik het via optisch aan moet sluiten?

Ik vind het maar verwarrend, morgen ga ik iig naar duitsland een tv halen voor mijn ouders ga daar gelijk even kijken of het nog goedkoper kan dan het internet hier ( 360 incl verzendkosten )

iig bedankt voor je snelle reactie

Stadium III

LPCM DD true en DTS master kunnen allen over HDMI

Zet je de BD speler op LPCM gaat alles over HDMI en heb je geen optische kabel nodig
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Jorydeswart

Knoop doorgehakt en een sr4003 gekocht voor 360 euro.

Topic mag dicht en nogmaals dank voor alle (snelle) antwoorden