Peak indicator -ATT

Gestart door Bart, mei 13, 2009, 20:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bart

Heren,

kan er mij iemand kort uitleggen hoe ik deze peak-indicator niet meer hoef te zien zonder de ATT functie in te schakelen ?

Het lijkt mij dat wanneer deze ATT functie niet ingeschakeld staat, de gespeelde muziek veel "lichter, zuiverder" klinkt.

De cd-speler (CD 5001) is enkel analoog aangesloten (op SR 7001) met een vanden hul interlink.  Volgens m'n hifi-boer was dit de beste connectie voor deze opstelling. 

Vooraleer ik er een digitaal verbindinkje tussensmijt zou ik jullie mening willen vragen hieromtrent.  Moet ik dan een optische verbinding of een coaxiale verbinding maken.

'K hoor het graag.

Groeten,

Bart

drees62

Speel je CD's af in source of pure direct. Klinkt beter en geen last meer van peak-indicator.

Bart

Die source en pure direct functies zijn bij mijn weten geen optie voor mij ('k kan mis zijn).  De fronts zijn sattelietspeakers die niet het volledige gamma van Hz (80hz) aankunnen.

Correct me if I'm wrong

Bart

Stadium III

Dus je speelt met de instelling SMALL ?

Als dat zo is kun je er maar op 1 manier vanaf komen en dat is digitaal verbinden

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Bart

OK,

bedankt voor de reakties.

We zullen zien wat dit geeft...

groeten,

Bart

gerard

#5
Blijkbaar heeft marantz de uitgangsspanning van oa de cd spelers iets te hoog gekozen tov de ingangsgevoeligheid van de receivers. Ook op andere forum's kom je dit probleem tegen.
Een optie is om verzwakkers toe te passen tussen de cd speler en de receiver.
Deze zijn los te koop of eventueel zelf te maken mbv weerstandjes.


>>Lees dit maar eens<<
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Dennis E36

Mocht je interesse hebben in die "verzwakkers" dan heb ik waarschijnlijk binnenkort weer mijn oude setje terug. Die zijn nu even uitgeleend en als diegene ze niet hebben wil gaat deze de verkoop in.
Lees dit maar even: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,2541.30.html

Foto can 1 van de 2 kabeltjes naast de ab van mijn oude PM7001:


Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

hg5812

Hallo.

Het kan (misschien) eenvoudiger. Bij veel Marantz CD spelers is het analoge uitgangssignaal te regelen met de volumeknoppen van afstandsbediening van de CD speler.

Groet,
Henk
Set 1:
Marantz PM7004
Marantz NA7004
Marantz SA7003
Pioneer MJ-D707
Dual CS 2235Q
Philips DCC730
Denon DRS810
Elac EL115S

Set 2:
Marantz PM6005
Marantz NA7004
Marantz CM635
Marantz UD5005
Philips DCC600
Thorens TD170
Elac EL 115S

Bart

'k ben vandaag even langsgeweest bij m'n hifi-boer en hem mijn "probleem" ook even voorgelegd.  Volgens hem is er genoeg marge vooraleer er schade wordt berokkend aan de versterker indien men de PEAK indicatie negeert.

Ik heb nog even in de manual van de SR7001 geraadpleegd i.v.m. de ingangsniveau's van de verschillende toestellen en voor zover ik weet is er aan versterker-kant niets te veranderen.  Idem dito voor de CD-speler, ook hier geen aanpassingen mogelijk.

Wat denken jullie hiervan ?

@Dennis E36:  momenteel nog geen interesse in je aanbieding.  toch bedankt

Marvin

lekker digitaal aansluiten en knallen op 100db.
verder niet meer druk om maken.

of proberen om die uitgangspanning omlaag te krijgen, met een kabeltje ertussen of hoe dan ook..