Marantz PM-17 KI vs Naim Nait 5i

Gestart door Alain37, mei 09, 2009, 09:34:42

Vorige topic - Volgende topic

Alain37

Hallo,ik zit eraan te denken om mijn marantz PM-17 KI goud(champagne)te verkopen en een Naim Nait 5 i er voor terug te kopen iemand ervaring met de Naim?en ga ik er niet op achteruit?ik zou de marantz er puur uit doen omdat hij niet in ons  interrieur past,de Naim kijkt veel strakker,maar wil er niet op achteruit gaan,iemand info?

JohnWx

Citaat van: Alain37 op mei 09, 2009, 09:34:42
Hallo,ik zit eraan te denken om mijn marantz PM-17 KI te verkopen en een Naim Nait 5 i er voor terug te kopen iemand ervaring met de Naim?en ga ik er niet op achteruit?ik zou de marantz er puur uit doen omdat hij niet in ons  interrieur past,de Naim kijkt veel strakker,maar wil er niet op achteruit gaan,iemand info?

gaarne de kleur erbij vermelden dan worden mensen al hongerig hier noem geen namen maar je haalt ze er zo uit :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WimPeu

Als de kleur goed is heb jij wel een mooie combi met je DV-17 John!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Alain37

kleur is champagne,dus als er mensen zijn die interesse hebben hoor ik het graag.

JohnWx

Citaat van: WimPeu op mei 09, 2009, 12:38:29
Als de kleur goed is heb jij wel een mooie combi met je DV-17 John!
Dacht meer iets voor jou
Wat zie ik nu staan bij je set een CD-80 ? dat is oud :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Eip

Hallo,

Heb je de naim nait 5i al gekocht, zo ja hoe bevalt hij.

Alvast bedankt voor je reactie.

Gr  Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Marantz 81

denk niet dat je nog reactie krijgt hij is al vanaf vorig jaar mei niet meer online geweest  :wink:

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

mars

Citaat van: gerard op januari 10, 2010, 20:07:33
"Mars" ff vragen  :-)

Oi

ja hoor vraag maar :yes:

Ik heb de naim nait 5i hier nog 1 krappe week staan.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

Citaat van: mars op januari 11, 2010, 20:24:42

Oi

ja hoor vraag maar :yes:

Ik heb de naim nait 5i hier nog 1 krappe week staan.

NOOOUUUUUU ,  de ''NAIM NAIT 5i'' blijft hier dus nog wel wat langer staan dan die ene week.
wat is dit versterkert''je in mijn achting gestegen zeg notworthy
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon

Bearke65

Citaat van: Alain37 op mei 09, 2009, 09:34:42
Hallo,ik zit eraan te denken om mijn marantz PM-17 KI goud(champagne)te verkopen en een Naim Nait 5 i er voor terug te kopen iemand ervaring met de Naim?en ga ik er niet op achteruit?ik zou de marantz er puur uit doen omdat hij niet in ons  interrieur past,de Naim kijkt veel strakker,maar wil er niet op achteruit gaan,iemand info?
Hoi Alain

Die Naim klinkt heel anders dan die PM17. De Naim sound is als snel en transparant te omschrijven met een goede pace&rythm, terwijl de PM17 warmer en met name in het laag vrij wollig klinkt, zeker in vegelijking mer de Naim.
Het zijn twee totaal verschillende versterkers, waarbij mijn persoonlijke voorkeur naar de Naim uitgaan. Zeker daar hij qua prijs / kwaliteits verhouding de PM17 achter zich laat. Ik denk dat je dat zelf ook wel zult ervaren als je ze naast elkaar hoort.

Grt AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

Jeroen

Er staan een aantal 2e handsjes op marktplaats van deze Naim nait 5, alleen de nait 5 heeft wel weinig ingangen en geen voorversterker uitgang voor bv een subwoofer, de nait 5 heeft wel weer een ht through input wat tegenwoordig wel nodig is.
Het schijnt dat de nait5i beter is als de nait5i (dat komt omdat de i omgeblazen is  :-D)

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

mars

oi

In praktijk geen hoorbaar verschil tussen de rechte en de schuine i.

De schuine i heeft een i pod ingang
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon

Lion of Judah

Sta ongeveer voor hetzelfde dilemma. Ik heb de PM17 nog nooit gehoord maar na een luistersessie Naim Nait 5i in combinatie met Neat Motive 2 speakers durf ik de bewering wel aan dat het erg belangrijk is met welke speakers je gaat combineren. Dus geen Naim met Monitor Audio RS6 (in mijn situatie). Eerder dan een wat warmere versterker. Ik was echter dermate onder de indruk van de combi Naim/Neat (of Spendor A5) dat ik besloten heb om die route te kiezen.
Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

mars

stupid

Dan ga jij een zeer mooi geluid tegemoet :yes:
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon