De set(s) van jrm

Gestart door jrm, mei 05, 2009, 20:40:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

sjoek

Is het geen probleem met de firewall in de router?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

Is er geen helpdesk van "BS" in Nederland die je kunt bellen voor hulp met de installatie?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

jrm

Citaat van: Brutus op maart 26, 2018, 14:20:10
Is er geen helpdesk van "BS" in Nederland die je kunt bellen voor hulp met de installatie?

Vast wel, maar ik wil er zelf uitkomen, het moet immers heel simpel 'plug and play' zijn?

Ik ga nu weer even rustig alle stappen opnieuw zetten en eerst de reset knop indrukken, ik hou jullie op de hoogte en nogmaals bedankt voor het steunen, oplossingen aandragen, wat een fijn forum is dit toch!

marantznovice

Misschien ook een keer het modem aan- en uitzetten, als je dat al niet een keer gedaan hebt tenminste?

DansaN

Citaat van: jrm op maart 26, 2018, 15:14:52
Vast wel, maar ik wil er zelf uitkomen, het moet immers heel simpel 'plug and play' zijn?

Ik ga nu weer even rustig alle stappen opnieuw zetten en eerst de reset knop indrukken, ik hou jullie op de hoogte en nogmaals bedankt voor het steunen, oplossingen aandragen, wat een fijn forum is dit toch!
Misschien heb je dit al gedaan, maar kijk eens in de router of de Vault wel een geldig ip toebedeeld krijgt.

En in de instellingen van de Vault of deze niet per ongeluk op een vast ip adres staat binnen de DHCP range van je router.

Er zou een ip conflict kunnen zijn.

jrm

Citaat van: DansaN op maart 26, 2018, 17:43:55
Misschien heb je dit al gedaan, maar kijk eens in de router of de Vault wel een geldig ip toebedeeld krijgt.

En in de instellingen van de Vault of deze niet per ongeluk op een vast ip adres staat binnen de DHCP range van je router.

Er zou een ip conflict kunnen zijn.

Oeps, dat gaat net even een klik te ver voor mij.
Heb zojuist wel al voor elkaar gekregen om in het modem te komen, maar waar kan ik zien dat er een ip adres wordt uitgegeven?

jrm

#321
Ik zie staan:

ADSL Link Status: PASS
WAN IP Address:
LAN IP Address:
Primary DNS Server:
Secondary DNS Server:

Marvin

Router opnieuw opstarten en alle kabels er verder even uit halen.
Prik je apparaat met problemen er als eerste in en probeer die aan de gang te krijgen. Kans is groot dat er geen probleem meer is.
Daarna de rest 1 voor 1 online brengen, zou in principe moeten werken.

Rob46

Staat er iets 'ouds' in? Jouw vorige Bluesound waardoor er nu een conflict ontstaat?

jrm

Router/modem opnieuw opgestart, alle ethernet kabels verwijderd en nu als eerste de ethernet kabel van de Vault ingeprikt, led lamp is rood, ik wacht dat deze blauw wordt en dan verder kijken.

jrm

Led licht wordt blauw en ik start de app op iPhone, het mirakel is/was geschied, ik zag de Vault en kon muziek aanklikken. Direct stopte de muziek en nu om en om rood en groen ivm een update.....

sjoek

Citaat van: jrm op maart 26, 2018, 18:02:55
Ik zie staan:

ADSL Link Status: PASS
WAN IP Address: 87.210.137.206
LAN IP Address: 192.168.1.1
Primary DNS Server: 62.58.48.30
Secondary DNS Server: 62.58.153.220

Zijn er ook andere tabbladen die je kan aanklikken? Iets met apparaten ofzo? Als het goed is kan je dan precies zien welke apparaten zijn aangesloten.
En eigenlijk moet je dan eerst de stappen van marvin volgen. Dan kan je letterlijk monitoren of et iets fout gaat en zo ja wat. ( kan ook zijn dat de vault bv dezelfde naam als een ander apparaat krijgt en daardoor niet zichtbaar word)
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

lo

Ik heb er vertrouwen in dat het uiteindelijk gaat lukken Marcel! Gelukkig, ik had niet graag gezien dat je de Vault weer weg zou doen. :no:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jrm

Het werkt!

De iPhone en iPad zien de Vault en hij speelt!!!

Maar, ik heb geen ethernet bij mijn installatie, is het wat om met wc's pluggen via het stroomnet internet te voeden?

xander32

... ik ben er niet weg van; niet tot stand komende verbindingen, hick ups ... :-(
Kan je er geen kabel leggen?

Maarre, top dat ie het nu doet 🎉🎶🥂.

Citaat van: jrm op maart 26, 2018, 19:36:57
Het werkt!

De iPhone en iPad zien de Vault en hij speelt!!!

Maar, ik heb geen ethernet bij mijn installatie, is het wat om met wc's pluggen via het stroomnet internet te voeden?