Nieuwe speakers voor Marantz SR6003

Gestart door Supergroover, april 29, 2009, 16:57:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Supergroover

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar nieuwe speakers voor mijn Marantz SR6003.
Mijn voorkeur ging eerst uit naar mooie monitors op een stand omdat ik deze wat mooier in de woonkamer vind passen maar ben er nu toch wel achter dat ik dan audio technisch wat mis...

Na een aantal luister sessie is mijn keuze mogelijkheid ingekrompen tot 3 stuks.

-Monitor audio GS20
-Focal 716V
-Focal 816V

Deze speakers vind ik allemaal super klinker, helaas heb ik deze niet allemaal in op 1 plaats kunnen luisteren waardoor de onderlinge keus nog moeilijker word.
Als je naar de prijs kijkt dan is de keus eigenlijk snel gemaakt, het prijsnivo van de focals ligt stukken lager.

De speakers moeten redelijk makkelijk plaatsbaar zijn, maw ze moeten nagenoeg tegen de muur kunnen staan.
Het merendeel luister ik gewoon audio via de xbox welke lossless muziek van de server haalt. Het soort muziek varieert van Blof tot The Dire straits tot Coldplay tot apres ski  redface

Waar zouden jullie voor kiezen en waarom??

Stadium III

Ik ken de focals

Deze heb ik gehoord op een SR 7001

Ik was tevreden met de weergave alleen en actieve subwoofer erbij kan het zeker afmaken in het laag

Al bij al zijn het alle 3 mooie speakers en dan zou ik voor prijs kwaliteit de 716 pakken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Zou ik ook doen. Heb zelf de 816v bij een SR8002 en ben meer dan tevreden. Deze hebben als voordeel dat ze een downfire laag hebben en dus redelijk dicht tegen de muur te plaatsen zijn. Ik gebruik bij mijn muziek geen sub. De 716/816 gaan behoorlijk laag!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

gerard

Ik zou voor de GS20 gaan uiteraard  :roll:  :-D als ik het geld er voor had...

De 816V zit op hetzelfde prijs/prestatie nivo als de RS8 volgens mij en de 716V net onder de RS6.
Zelf heb ik de RS6 vergeleken met de 816V en de RS6 vond ik persoonlijk iets prettiger klinken, maar 't blijft smaak..
De 716W is waarschijnlijk ook een goed alternatief, wat ik er zoal over lees.

De GS20 is volgens mij echt een stapje beter dan de rest, maar ook een stuk duurder.
Deze luidspreker heeft een heel uitgewogen karakter, heerlijk "neutraal".
Geen idee of de GS20 dicht bij de muur kan; de RS6 staan bij mij toch wel zo'n 50 cm vrij van de muur.

Gewoon vragen om ze thuis te beluisteren, moet zeker kunnen bij zo'n bedrag!!

Succes bij je keuze
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes