DAC's

Gestart door WimPeu, april 13, 2009, 08:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: scanspeakman op juni 03, 2009, 09:47:45
Goedkoop wel ja....maar vaag ok. Staat dus helemaal niets in de specs over type da-converter, uitgangstrap e.d. Externe dac is leuk maar ik zit toch niet echt te wachten op een hashibashi dac-chip met yabyum uitgangstrap bestaande uit 3x niks........

Scanspeakman
Bij yabyum hadden ze toch een ingangstrap i.p.v. een uitgangstrap !!   :-D :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: scanspeakman op juni 03, 2009, 09:47:45
Goedkoop wel ja....maar vaag ok. Staat dus helemaal niets in de specs over type da-converter, uitgangstrap e.d. Externe dac is leuk maar ik zit toch niet echt te wachten op een hashibashi dac-chip met yabyum uitgangstrap bestaande uit 3x niks........

Scanspeakman

Er bestaat geen hashibashi dac
Het is de combinatie van de opbouw van de D/A converter

hier wat meer info:

The ADA24 is DAC in a small box and comes as assembly kit from ELV
This box has a Cirrus Logic CS8416 S/PDIF to I2S followed by a CS4344 I2S to analog.





Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op juni 03, 2009, 10:36:56
Er bestaat geen hashibashi dac
Maar een yabyum in- en uitgangstrap toch wel?  :kwijl:

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op juni 03, 2009, 11:01:59
Maar een yabyum in- en uitgangstrap toch wel?  :kwijl:

Nee eerst YumYab dan YABYUM het is toch een A-D / D-A converter
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Als de champagne maar roze is. Big bubbles, no troubles.  pompom

cheese

Citaat van: gerard op mei 30, 2009, 17:13:23
Waar ik dus benieuwd naar ben is wanneer je de dac met de dv6600 gebruikt en dan de vergelijking maakt met de cd 17.
Of je dan het geluid van de dac nog steeds prefereert tov de cd 17.
Dan is voor mij aangetoond dat de dac veel invloed heeft en de rest van de cd/dvd speler die ervoor hangt eigenlijk niet zoveel uitmaakt omdat de dac het uiteindelijke geluid bepaald.

groet gerard


kan ik wel eens proberen......
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

scanspeakman

#81
Citaat van: jwx op juni 03, 2009, 10:36:56
Er bestaat geen hashibashi dac
Het is de combinatie van de opbouw van de D/A converter

hier wat meer info:

The ADA24 is DAC in a small box and comes as assembly kit from ELV
This box has a Cirrus Logic CS8416 S/PDIF to I2S followed by a CS4344 I2S to analog.


De CS8416 is een prima ingangs-chip maar de CS4344 DAC.........er is wel wat beters op de markt.

Inmiddels heb ik het pakket voor mijn zelfbouw-DAC op basis van de ESS Sabre32 (ES9018) binnen. Mooie van deze chip is dat je bij stereo gebruik 4 DAC's per kant parallel het werk kan laten doen. De specs van de DAC in stereogebruik zijn op papier dan ook indrukwekkend. Zegt uiteraard nog niets over hoe het klinkt maar andere bouwers die hun Buffalo32S al spelend hebben zijn zonder uitzondering erg positief. En de meeste moeten nog beginnen met tweaken middels bijvoorbeeld betere voedingen of voeding middels batterijen.

Op onderstaande link zal ik van tijd tot tijd wat posten over de voortgang van het zelfbouw-proces.

http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=8933

Scanspeakman

Slashhead

#82
Ben benieuwd. Ik vraag me alleen even af wat je nu wilt en kunt bereiken door voor stereo 4 Dac's parallel te schakelen. Kun je daar misschien wat uitleg over geven?
Gaat het om geintergreerde DAC's, waardoor je de functies uit elkaar kunt trekken en over 4 DAC's kunt verdelen zodat de functies elkaar in de chip niet kunnen beïnvloeden?


scanspeakman

Citaat van: Slashhead op juni 07, 2009, 14:57:41
Ben benieuwd. Ik vraag me alleen even af wat je nu wilt en kunt bereiken door voor stereo 4 Dac's parallel te schakelen. Kun je daar misschien wat uitleg over geven?
Gaat het om geintergreerde DAC's, waardoor je de functies uit elkaar kunt trekken en over 4 DAC's kunt verdelen zodat de functies elkaar in de chip niet kunnen beïnvloeden?



Idee erachter is dat je fouten die optreden uitmiddelt. Hoe de ES9018 het intern allemaal regelt weet ik ook niet precies. Zover zit ik er technisch niet in.

Feit is inmiddels wel dat de dac in elkaar zit en werkt! Gewoon in één keer werken...... Ik schat dat het geheel in een uurtje of 4 in elkaar zat en werkte.

Daarna uiteraard nog kort en op een redelijk laag niveau wat geluisterd (ivm met slapende buren). Eerste indruk is net wat meer details. Een aantal keren had ik zoiets van: "ahh....nu weet ik wat het is". Dat geldt zowel voor het hoog maar ook vooral voor het laag. En dat terwijl de cs4398 dac van mijn marantz cd6002 cd-speler ook al niet slecht is.

En nu de komende tijd maar laten inspelen en vooral luisteren. Tzt zal ik dan nog wat meer bevindingen posten. En het geheel moet uiteraard nog wel in een kastje komen. En er moet nog een ingangkeuze module bij. En misschien is er nog wat te tweaken in de voedingen want daar schijnt deze dac erg gevoelig voor te zijn. En...............

Scanspeakman

WimPeu

Oud topic maar weer eens nieuw leven in blazen.

Ik heb sinds 1 week al weer  :-D een CD-14. Echt een pracht speler, de beste die ik tot dus ver heb gehad.

Ik heb de Denon DCD-1500AE al een tijdje te koop staan maar er niemand die deze pracht machine voor een redelijke prijs over wil nemen. Ook deze Denon speelt erg naar mijn zin misschien wat minder dan de CD-14 maar dat valt alleen op bij een A/B vergelijk. Voordeel van de Denon is de SACD mogelijkheid. Als ik nou de 14 weer weg doe en de Denon als loopwerk/SACD speler gebruik.

Voordelen:
*1-Kan dan de Denon en de SB op het niveau van de CD-14 brengen door ze allebei via de DAC te laten lopen.
*2-Behoud van de SACD mogelijkheid door de Denon ook analoog op de AV aan te sluiten.

Nadeel:
*1- ben mijn CD-14 weer kwijt. nopompom

Dac's op mijn evt. lijstje:
PS Audio DLIII  http://www.aspera-audio.com/pdf/reviews/PS_Audio_ME5_07.pdf
Audio-gd  http://www.audio-gd.com/Pro/dac/RE7/reference-7EN.htm


Wat zouden jullie doen??? De 14 er weer uit en met de Denon en SB naar een hoger plan gaan of toch niet....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

ll0ll

Voor 250 neem ik die CD14 wel over hoor :-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

ll0ll

Als vliegen op stront, ik ruik het gewoon :-D :-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

Citaat van: WimPeu op maart 06, 2010, 17:36:22
Oud topic maar weer eens nieuw leven in blazen.

Ik heb sinds 1 week al weer  :-D een CD-14. Echt een pracht speler, de beste die ik tot dus ver heb gehad.

Ik heb de Denon DCD-1500AE al een tijdje te koop staan maar er niemand die deze pracht machine voor een redelijke prijs over wil nemen. Ook deze Denon speelt erg naar mijn zin misschien wat minder dan de CD-14 maar dat valt alleen op bij een A/B vergelijk. Voordeel van de Denon is de SACD mogelijkheid. Als ik nou de 14 weer weg doe en de Denon als loopwerk/SACD speler gebruik.

Voordelen:
*1-Kan dan de Denon en de SB op het niveau van de CD-14 brengen door ze allebei via de DAC te laten lopen.
*2-Behoud van de SACD mogelijkheid door de Denon ook analoog op de AV aan te sluiten.

Nadeel:
*1- ben mijn CD-14 weer kwijt. nopompom

Dac's op mijn evt. lijstje:
PS Audio DLIII  http://www.aspera-audio.com/pdf/reviews/PS_Audio_ME5_07.pdf
Audio-gd  http://www.audio-gd.com/Pro/dac/RE7/reference-7EN.htm


Wat zouden jullie doen??? De 14 er weer uit en met de Denon en SB naar een hoger plan gaan of toch niet....

zijn sommige artikelen nog nieuw in doos of hebben ze alleen stof doen happen in Huize PEU in het meubel


CD14 251 eurootjes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WimPeu

Wie biedt er meer?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES