DAC's

Gestart door WimPeu, april 13, 2009, 08:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerard

Citaat van: cheese op mei 29, 2009, 12:46:11
ik ook....ga vanavond er gelijk goed voor zitten en proberen.

gr kees

:-D Kees zit ook nog te luisteren, waarschijnlijk met z'n vrouw:
"Schat hoor jij die triangels ook net wat beter?"  :schater: :schater:

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Mexicaanse Hond

Ik denk dat haar interesse meer naar het klokkenspel uitgaat.  :-D

cheese

ja wat zal ik zeggen.....soms wel en soms niet.....nee hor niets te klagen met de interesses in mijn klokkenspel.....

De dac daarintegen vond ik wel een verbetering maar wel een kleine t.o.v mijn cd 17.....stemmen iets mooier geplaatst en iets voller geluid maar geen grote verschillen.

Een ander verhaal is met mijn digitale decoder, die ook de radiozenders door geeft.....en ik moet zeggen daar is de verbetering veel groter.....maar ook hier vooral in plaatsing van de stemmen en het vollere geluid......

Al met al wel een verbetering maar geen wow stemming dat ik helemaal uit mijn dak ben gegaan...maar iedere verbetering is er een natuurlijk.


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

cheese

maar ga er van de week nog een keer voor zitten om alles nog eens goed te vergelijken.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

gerard

Citaat van: cheese op mei 30, 2009, 13:18:28
De dac daarintegen vond ik wel een verbetering maar wel een kleine t.o.v mijn cd 17.....stemmen iets mooier geplaatst en iets voller geluid maar geen grote verschillen.

gr cheese

Waar ik dus benieuwd naar ben is wanneer je de dac met de dv6600 gebruikt en dan de vergelijking maakt met de cd 17.
Of je dan het geluid van de dac nog steeds prefereert tov de cd 17.
Dan is voor mij aangetoond dat de dac veel invloed heeft en de rest van de cd/dvd speler die ervoor hangt eigenlijk niet zoveel uitmaakt omdat de dac het uiteindelijke geluid bepaald.

groet gerard
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

WimPeu

Citaat van: gerard op mei 30, 2009, 17:13:23
Waar ik dus benieuwd naar ben is wanneer je de dac met de dv6600 gebruikt en dan de vergelijking maakt met de cd 17.
Of je dan het geluid van de dac nog steeds prefereert tov de cd 17.
Dan is voor mij aangetoond dat de dac veel invloed heeft en de rest van de cd/dvd speler die ervoor hangt eigenlijk niet zoveel uitmaakt omdat de dac het uiteindelijke geluid bepaald.

groet gerard

Je moet natuurlijk niet vergeten dat je de DAC in verhouding met de bron moet hebben. Als je een CD speler van €1500,- hangt aan een DAC van €300,- zal natuurlijk onder normale omstandigheden de CD speler winnen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

gerard

Citaat van: WimPeu op mei 30, 2009, 17:19:07
Je moet natuurlijk niet vergeten dat je de DAC in verhouding met de bron moet hebben. Als je een CD speler van €1500,- hangt aan een DAC van €300,- zal natuurlijk onder normale omstandigheden de CD speler winnen.

Is dat wel zo?
Zit in een cd-speler van 1500,- een dac die duurder is dan 300,-?
Het zal allemaal wel om marginale verschillen gaan.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

gerard

Daarom ben ik steeds benieuwd hoe een losse dac van een paar honderd euro én bijv. een dvd speler van 3 á 400 euro klinken in vergelijking met een duure losse cd speler
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

WimPeu

Citaat van: gerard op mei 30, 2009, 17:38:43
Daarom ben ik steeds benieuwd hoe een losse dac van een paar honderd euro én bijv. een dvd speler van 3 á 400 euro klinken in vergelijking met een duure losse cd speler

Dat moet dus volgens mij dan aardig bij elkaar in de buurt komen, dat is dan de winst van de losse DAC.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cheese

#69
Citaat van: cheese op mei 30, 2009, 13:18:28
ja wat zal ik zeggen.....soms wel en soms niet.....nee hor niets te klagen met de interesses in mijn klokkenspel.....

De dac daarintegen vond ik wel een verbetering maar wel een kleine t.o.v mijn cd 17.....stemmen iets mooier geplaatst en iets voller geluid maar geen grote verschillen.

Een ander verhaal is met mijn digitale decoder, die ook de radiozenders door geeft.....en ik moet zeggen daar is de verbetering veel groter.....maar ook hier vooral in plaatsing van de stemmen en het vollere geluid......

Al met al wel een verbetering maar geen wow stemming dat ik helemaal uit mijn dak ben gegaan...maar iedere verbetering is er een.


Is te koop.....kon het niet laten en heb het weekend een Cambridge Audio Dacmagic III gekocht .



Gr Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

JohnWx

Volgens mij is het vaak een verandering van klank met losse converters en of het anders (lees: beter) is moet de gebruiker zelf beoordelen.
Heb vroeger wel da confeters gehad maar had altijd het gevoel van onrust maar om eenDVD speler te upgrade is het altijd waard


goedkoop DACie op EBAY:

http://cgi.ebay.ch/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250349792411
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

drees62


JohnWx

Citaat van: gerard op mei 30, 2009, 17:13:23
Waar ik dus benieuwd naar ben is wanneer je de dac met de dv6600 gebruikt en dan de vergelijking maakt met de cd 17.
Of je dan het geluid van de dac nog steeds prefereert tov de cd 17.
Dan is voor mij aangetoond dat de dac veel invloed heeft en de rest van de cd/dvd speler die ervoor hangt eigenlijk niet zoveel uitmaakt omdat de dac het uiteindelijke geluid bepaald.

groet gerard


Zo kan je dat niet stellen
Alles heeft ook te maken met voeding stabiliteit loopwerk etc. etc.
En niet te vergeten is het uitgangs signaal het zelfde van een cd speler en je dac
De meeste mensen kiezen vaak wat opvalt en dat is met cd spelers/dac vaak degene die het meest gaat vermoeien vind ik.
De dure merken gaan de Silvercrown 16bits gewoon weer plaatsen


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

#73
Het loopwerk is belangrijk voor een nauwkeurige uitlezing en de clock voor het reduceren van jitter. Ik ben in ieder geval erg tevreden over het geluid van de 2 Silvercrown 16-bits, 44,1 khz DAC's van mijn CD 94 MKII.

scanspeakman

Citaat van: jwx op juni 02, 2009, 10:27:25

goedkoop DACie op EBAY:

http://cgi.ebay.ch/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250349792411

Goedkoop wel ja....maar vaag ok. Staat dus helemaal niets in de specs over type da-converter, uitgangstrap e.d. Externe dac is leuk maar ik zit toch niet echt te wachten op een hashibashi dac-chip met yabyum uitgangstrap bestaande uit 3x niks........

Scanspeakman