marantz 250 prutsel

Gestart door HAL9000, april 06, 2009, 18:51:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

HAL9000

Ik ben vendaag begonnen aan de marantz 250 eindversterker aangezien ik net de onderdelen binnen heb gekregen.
Echter had ik al snel geen zin meer.  :-( wat een vieze zooi en gekl**t.

relai's in het protect circuit stonden idd niet helemaal goed. Dubbele spoel waardoor 1 later inschakelde.
En dat ook nog met een behoorlijk klap ook (voor het rechter kanaal! )
Ik heb de chinese elko's verwijderd, de tin bindingen hersteld en een nieuwe relai geplaatst.
helaas is het wel altijd zo bij Amerikaanse apparaten dat het net ff wat bijzonders moet hebben.


wat een armoede.


Links mijn manier van modificeren, rechts van een ander.


beetje engele geduld en wat gewrik en het staat er weer netjes bij gelukkig.
Echter!

hoor ik de meest waanzinnige knallen en dc verlopen(scope)

Klein glas diode kapot. Een lompe boer heeft even 3 elko's gereviseerd en daarbij een diode vermold.


Ik heb ook een modificatie aangebracht in de voeding, 2 extra condensatoren aangebracht die de ruis van schakelaars en e.d van het spanningsnet zouden moeten filteren. Werkt wel in ieder geval!


Helaas, is er nog een probleem in het rechter kanaal, de eindversterker schakeld willekeurig uit bij te hoge DC.
bias lijkt normaal te zijn, maar ik heb nog geen stabiliteits test gedaan met de scope op bias.
Vu meter board is kapot en 1 Vu meter.

Heb er eigenlijk geen zin in...  puke
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

2285B

Zet hem op !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Elmo

Tjonge, dit moet toch wel een rampzalig apparaat zijn. Volgens mij ben je wel wat gewend. Sterkte.......

Paul

Ben blij dat ik niet van die ouwe zooi thuis heb staan.  :-D :wink: :schater:         clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Maakt in leeftijd niet eens zoveel uit Paulie.  clown1
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Citaat van: SB_Marantz op april 06, 2009, 23:32:11
Maakt in leeftijd niet eens zoveel uit Paulie.  clown1

We houden het toch wel bij apparatuur of niet?  clown1

@Jon: succes met dat ding.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HAL9000

Citaat van: Paul op april 06, 2009, 23:30:35
Ben blij dat ik niet van die ouwe zooi thuis heb staan.  :-D :wink: :schater:         clown1

Weet je dat dan wel zo zeker.   :roll:



:roll:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Frits Denon

Als de oude zooi origineel was geweest had het zonder al teveel problemen zonder meer een 2de leven gekregen, zoals hier op dit forum al veel vintage liefhebbers ervaren hebben. hello

Maar helaas zijn er ook units die gewoon verpest zijn en dat is gewoon doodzonde, maar die dat op hun geweten hebben zullen hier waarschijnlijk wel geen lid zijn. violent1

Succes Hal! Ik hoop dat je 'm weer goed aan de praat krijgt. :yes: :yes:

Groet,
Frits byebye
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Paul


Nu ff een ander aspect: Is het gezien de hoeveel arbeid die je er insteekt + de kosten van de onderdelen nog wel rendabel om hier aan te beginnen ?
Neem aan dat deze de verkoop in gaat en je er ook nog wat aan wilt verdienen. 8-) :yes:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

#9
Citaat van: Frits op april 08, 2009, 20:32:35
Als de oude zooi origineel was geweest had het zonder al teveel problemen zonder meer een 2de leven gekregen, zoals hier op dit forum al veel vintage liefhebbers ervaren hebben. hello

Maar helaas zijn er ook units die gewoon verpest zijn en dat is gewoon doodzonde, maar die dat op hun geweten hebben zullen hier waarschijnlijk wel geen lid zijn. violent1

Succes Hal! Ik hoop dat je 'm weer goed aan de praat krijgt. :yes: :yes:

Groet,
Frits byebye


Ben ik niet met je eens Frits.
Het enige wat er aan vervangen was waren wat elco's en het relais.

Het lijkt mij dat de kern van het probleem heel ergens anders zit.
Kijk maar eens naar de reparatie van de PM-94 hier op het forum.
Deze werkt alweer. clown1

Verder blijft het maar een simpel stuk electronica wat altijd te repareren valt.
Soms is het wat lastiger het daadwerkelijke probleem te vinden maar dat houd het spannend niet?!  HB

Ook zijn er in de meeste gevallen equivalente torretjes te plaatsen.
In het geval van deze 250 geen vuiltje aan de lucht.  :wink:






Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Frits Denon

Tja, Wilfred, ik ben maar een simpele fietsenmaker. Goed dat er ook vonkentrekkers zijn. clown1
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

SB_Marantz

Lang geleden dat ik dat gehad heb.  :schater: :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

CiteerHet enige wat er aan vervangen was waren wat elco's en het relais.

inderdaad en hoe, het hing erbij, laat staan dat de ''nieuw'' elko's absoluut het goedkoopste is op de markt.
Eensgelijks voor die goedkope rubycons. Het is niet zozeer dat deze wel of niet hersteld kan worden, herstellen kan altijd, maar de troep van andere mensen eerst opruimen. Aangezien deze 250 eerst naar een bedrijf is geweest en toen naar een expert, nou die expert bakt er absoluut ook niks van als die deze relai configuratie zo laat zitten.
laat staan het VU meter board, dat zo lek is als een mandje.  :|

Mooi werk hoor wilfred met die pm94's heb je nog een foto van de driver boards na de reparatie???
waarbij we de componenten kunnen zien.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HiFi gek

Succes met de reparatie Hal9000.


Groeten  EDWIN  B

HAL9000

Citaat van: HiFi gek op april 08, 2009, 23:02:11
Succes met de reparatie Hal9000.


Groeten  EDWIN  B

bedankt Edwin!

gaat wel lukken hoor  :wink: 

bijna alles werkt al inc de eindversterkers, ssst niet doorvertellen

:-D
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!