Daar ben ik in het verleden al tot in den treure
mee bezig geweest
speakers staan 1.2 m van zijwand ( links ) 0.8 m van achterwand , luisterafstand is ongv 1.2 groter als tussen speakers , de speakers precies in het midden van de ruimte teopzichte van zijwanden gaf een slechter resultaat
Rechter speaker staat iets meer ingedraaid als linker speaker omdat daarnaast 2,5 m vrij is
Bankstel staat tegen achterwand niet ideaal maar zo is de opstelling in men woonkamer en het laag mag van mij best een beetje aangezet zijn
Focus 220 stonden 5 graden ingedraaid was perfect
Sitara moet 10 graden worden ingedraaid en is het perfect
Mijn eindconclusie is het onderstaande
Denk dat het afstraal gedrag van de Focus 220 groter is als van de Sitara, ze klinken allebei fantastisch en bieden dezelfde geluidskwaliteit ,ze zijn aan elkaar gewaagd alleen bezitten ze beiden hun eigen kwaliteiten Focus 220 zet een krachtiger stereo beeld in gehele tonenbereik neer maar ook nogal beheerst ,Sitara zet een nog groter stereo beeld neer maar minder diepte en heeft iets minder kracht in het laag mid , het klinkt meer open/tastbaar de detaillering is beter vooral vocalen snaar instrumenten en stemmen klinkt gewoon beter als op de Focus 220
Bij de Focus 220 is het vooral dat alles maar blijft groeien je kunt er wel zo gruwelijk hard mee draaien zonder een centje pijn ,de versterker is dan de zwakke schakel evenals mijn acoustiek die flink gaat meewerken en roet in het eten gooit met name bij bassrijke opnames verzuip je erin
dat het gewoon niet meer fijn luisteren is met een combinatie van beheerste weergave dik aangezette bass en resoneerde interieur delen
De Sitara zijn zeer goede speakers die gaan werken met mijn acoustiek/opstelling ze kunnen geen bergen verplaatsen als de focus 220 maar er kan flink stevig mee gedraaid worden en hebben dan ook echt wel punch en krachtig laag en mooie pakkende open Live sound