Hmmmmm...... ik weet niet of je kunt spreken van "verminken van het geluid" hoor Joep, de schuimrubber stoppen worden nl origineel mee geleverd bij die speakers (ik heb ook twee van die sets liggen) en d'r komt nog meer dan genoeg "lucht" doorheen. Staat zelfs in de gebruiksaanwijzing van de speakers dat de stoppen gebruikt kunnen worden bij een "overvloedige" bas. Is in mijn beleving ook niet te vergelijken met het dicht stoppen van je oren
Elk speakermerk zal zijn specifieke signatuur hebben, zo ook dynaudio die misschien wel wat "bas rijk" zijn ontworpen. Geen probleem in mijn ogen als dit helemaal binnen je smaak is, zoniet dan kies je misschien niet voor dynaudio.
Electostaten heb ik een aantal jaren geleden beluisterd bij de lente hifishow in de Doelen. Weet niet meer welk merk of type maar klonk inderdaad verrassend goed. Ik had er vooraf ook een vooroordeel over maar dat werd daar volledig omver gehaald. Keerzijde van de medaile is dat ik die dingen in zijn algemeenheid spuuglelijk vind en ze in principe ook nooit in huis zou willen. Ik denk dat Arjan er net zo over denkt mbt looks.
Zaterdag as mag ik zijn nieuwe speakers gaan bewonderen, en dat wordt het zeker met dat asymetrische kastontwerp, en beluisteren. Ik denk dat ik me heeeeel goed thuis ga voelen