Ik heb gister avond van een klant een set gekregen ter inspectie.
Deze meneer heeft het set gekocht in amsterdam, die melde dat de set helemaal onderhanden is genomen door een reparateur.
Echter toen meneer de set aansloot schrok hij van het geknal en geruis van een kanaal.
ook werken de Vu meters niet, en tot mijn schrik is 1 VU meter zelfs kapot.
zo staan de Vu meters bij geen geluid!
kapot, als de versterker uit staat, staat deze pijl nogsteeds omhoog, geen DC of storing. maar gewoon simpel kapot.
reageert helemaal nergens op, blijft zo dood stil staan.
bij nader inspectie bleek inderdaad dat de versterker geserviced is helaas is dit negatiever uitgevallen voor de 250
het protect circuit is voorzien van 2 armoedige relai's
en elko's van alle merken van de regenboog, het is echt niet te geloven.
Het linker kanaal is ook net zo spectaculair, waarom? Het Vu meter board en het protect ciruit hebben een blauwe print. Ook het rechter kanaal is voorzien van zo dergelijk print. DIT is een groen print met kopere transistoren. Dit print is wel van een (250,240) maar niet van dit exemplaar.
Terwijl de verkoper in amsterdam niets heeft gezegt van een eventueel defect in het verleden?
Ook vreemd is het merk elko's , oude rubycons. veel transistoren staan schots en scheef?? vreemd allemaal.
Het rechter kanaal is verder origineel, het is wel voorzien van rubycon elko's. Troep ik zet er mooi panasonic in.
Het VU meter board is helemaal origineel, defect samen met de uit 1970 afstammende philips elko's
De lampjes zijn ook vervangen samen met de bekabeling, is verder prima alleen de VU meters zitten los.
De 3300 voorversterker lijkt vooralsnog te werken naar behoren.
Maar ik hoor wel geritsel in het linker kanaal even kijken als de voorversterker nu defect is of de eind.
Mijn idee is dat deze 250 als zijnde goed(verouderd) naar de service is gebracht en dat daar een andere eindversterker module is geplaatst. Ook de manier van werken is niet te geloven.
ik houd iedereen op de hoogte. moet nu eerst even het een en ander bestellen.
relai, transistoren en engele geduld