cd-17 mkII/mkIII of de cd-14

Gestart door Dennis E36, maart 28, 2009, 22:31:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

HiFi gek

Citaat van: jwx op april 09, 2009, 18:26:50

ziet er mooi uit
waar is het van afgeleid ? van een bestaand iets ? noem maar wat een plextor


John


Geen idee , voor zover ik weet is het een eigen ontwerp van Marantz .


Groeten  EDWIN  B

Bearke65

Citaat van: Dennis E36 op april 10, 2009, 16:00:55
Maar.....wat ik nu alvast kan melden: WAT EEN RUST EN DETAIL zeg pompom hello
Ik wist dat het wel beter zou gaan worden tov de SA7001, maar het is nog beter dan dat ik had gehoopt!!!

..... en als je hem later nog eens van een flinke upgrade voorziet dan gaat dat nog een heel stuk verder :-)

Citaat van: Dennis E36 op april 10, 2009, 16:00:55
1 minpuntje: ik heb een hier een cd liggen die zowel een cd-laag als een sacd-laag heeft. Deze kan de CD14 op de een of andere manier toch niet lezen, terwijl de cd17mkII deze wel leest...

vreemd ik heb een paar SACD's met een CD laag en die gaan gewoon goed. Misschien hel loopwerk van de CD14 eens een onderhoudsbeurtje geven?
heb je trouwens een PM gestuurd.

Grtzzzz

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

MadVillain

ik heb ook nog steeds hetzelfde probleem met de cd14 mbt het lezen van bepaalde cd's. Maar volgende maand gaat hij weg voor een servicebeurt en kijken of het probleem dan is opgelost of dat het gewoon aan de speler ligt

Dennis E36

#48
Het loopwerk is volgens Hobo hifi vervangen afgelopen week. Dit is gedaan door Audio Service te Elst.
Hier kan het dan eigenlijk niet aan liggen. Ik heb van jullie inmiddels per mail begrepen dat jullie
beiden problemen ondervinden met een aantal cd's. Ik denk dat het dan gewoon een slechte eigenschap van de speler. Ik vind het eigenlijk wel schandalig gezien de nieuwprijzen en de klasse waar de speler in valt.

Verder ben ik heeeel erg blij met de speler! Door de rust in de muziek hoor ik nu veel meer in de muziek.
Tonen die voorheen naar de achtergrond verdwenen blijven nu gewoon "in beeld". Het geluidsbeeld is een stuk breder geworden, betere plaatsing van instrumenten etc. Ik heb nu weer een reden om mijn gehele cd collectie opnieuw te beluisteren :-D.

P.S. @ MadVillain: Wil je mij op de hoogte houden als je speler terug is van de servicebeurt???

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

MadVillain

En kan je je nu ook beter in al die termen en beschrijvingen plaatsen? Eerst had ik maar moeite om dat te begrijpen in al die recensies en reviews van audiobladen maar ook medeforummers.

Sinds de cd17ki ben ik het pas steeds meer gaan begrijpen wat er allemaal bedoelt wordt met diepte, soundstage, betere plaatsting van instrumenten, transparantie ed.....

Dennis E36

Ik heb het ook altijd moeilijk gevonden. Ik vind het nog steeds wel lastig om geluid te omschrijven, maar ik snap nu wel meer hoe muziek zou moeten klinken :-D. Er zijn  nog zoveel dingen waar je winst mee kunt behalen.
Ik ga iig ook nog een keer de scheidingsfilters vd Tannoy's laten modificeren. Mij is verteld dat hier ook nog zeer veel winst in te behalen valt.....
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

MadVillain

zelf probeer ik er nog heel lang van te genieten hoe het nu is. En als het upgradevirus toeslaat dan ga ik denk ik eerst de cd14 modificeren daar waar baerke65 het ook heeft laten doen.

Of ik moet de pm14 tegenkomen voor een schappelijke prijs.

Dennis E36

Ja dat is zeker een mooie versterker, maar ja wat zijn schappelijke prijzen? Kosten nu nog tussen de 1000 en 1200 ongeveer. Laatst stond er een PM14mkII KI op marktplaats voor de vraagprijs van €500,--. Nooit een reactie terug gehad van de aanbieder  :no: :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Cesar

Ik ook niet  :angel:, die gozer is vast plat gemailt... volgende dag was de advertentie verdwenen  :lol:
Stereo: PM17mkIIm - CD17MkIII KI - ST17m
HT: SR5400ose - DV7600

bramdg

Citaat van: Dennis E36 op april 11, 2009, 23:31:33
Ja dat is zeker een mooie versterker, maar ja wat zijn schappelijke prijzen? Kosten nu nog tussen de 1000 en 1200 ongeveer. Laatst stond er een PM14mkII KI op marktplaats voor de vraagprijs van €500,--. Nooit een reactie terug gehad van de aanbieder  :no: :-D

ook zien staan op marktplaats  :-D en het was dan ook nog een KI ...ook gemaild en zelfde reactie Niets  :|
Klien missingske zeker van die verkoper  :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

MadVillain

Een dag later stond hij wel voor een reeele prijs op mp.

Zelf vind ik voor een normale pm14 900,- wel oke. Dan kan je tenminste weer schakelen tussen bronnen met de remote.

bramdg

Citaat van: MadVillain op april 12, 2009, 00:30:38
Een dag later stond hij wel voor een reeele prijs op mp.

Zelf vind ik voor een normale pm14 900,- wel oke. Dan kan je tenminste weer schakelen tussen bronnen met de remote.

wat vind jij een normale prijs voor een pm16 ?
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

MadVillain

Zo! Net wakker geblaft door mijn eigen hond. Heeft iets gehoord of gezien en bleef daardoor aan het blaffen waardoor ik weer wakker ben:( violent1

Zelf heb ik 550 voor de pm16 betaald en als ik ze vaker tegenkom op mp ed dan schommelt het tussen 500-600

Bearke65

Citaat van: Dennis E36 op april 11, 2009, 22:21:28
Het loopwerk is volgens Hobo hifi vervangen afgelopen week. Dit is gedaan door Audio Service te Elst.
Hier kan het dan eigenlijk niet aan liggen. Ik heb van jullie inmiddels per mail begrepen dat jullie
beiden problemen ondervinden met een aantal cd's. Ik denk dat het dan gewoon een slechte eigenschap van de speler. Ik vind het eigenlijk wel schandalig gezien de nieuwprijzen en de klasse waar de speler in valt.

Verder ben ik heeeel erg blij met de speler! Door de rust in de muziek hoor ik nu veel meer in de muziek.
Tonen die voorheen naar de achtergrond verdwenen blijven nu gewoon "in beeld". Het geluidsbeeld is een stuk breder geworden, betere plaatsing van instrumenten etc. Ik heb nu weer een reden om mijn gehele cd collectie opnieuw te beluisteren :-D.

P.S. @ MadVillain: Wil je mij op de hoogte houden als je speler terug is van de servicebeurt???
Hoi Dennis

Als het loopwerk inclusief laserunit vervangen is hoeft de lens ook niet te worden schoongemaakt. Ik denk dat het dan idd aan de speler ligt. Het valt wel mee hoor, van de hele collectie CD's, ongeveer 400, maar twee waar  hij bij mij problemen geeft.
Groetjes  AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

bramdg

Citaat van: MadVillain op april 12, 2009, 04:42:41
Zo! Net wakker geblaft door mijn eigen hond. Heeft iets gehoord of gezien en bleef daardoor aan het blaffen waardoor ik weer wakker ben:( violent1

Zelf heb ik 550 voor de pm16 betaald en als ik ze vaker tegenkom op mp ed dan schommelt het tussen 500-600

Damn ne nachthond ....ik heb zo een zoontje  :-D

zo 550 - 600 is een heel mooie prijs voor zo een tank maar denk dat ik 2009 toch nog ga uitzitten met men pm17
daar ik dit jaar al een cd17mkII en een st17 heb gekocht.
(momenteel aan het bouwen - dus dat heeft eigenlijk voorang nu, het geld vliegt de deur uit ...maarja dat besef ik niet altijd hihi  frusty een mens mag toch een dromen hé  :-D)

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart