MARANTZ PM-8200

Gestart door jwx, maart 28, 2009, 15:08:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

MARANTZ PM-8200 hoe verhoud het zich tussen een pm 80 en mijn ROTEL Ra-980bx ?



John


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

HAL9000

Rotel


ring kern en 3 pushpull eindversterkers (per kanaal)
4 buffer elko's, en delen die warm worden staan ver uit elkaar. ( 4 transistoren zichtbaar)
grote dubbele gelijkrichters!



valt af (2x2 pushpull)
klein koellichaam
beknopte voeding (alles bij elkaar gefrot)

wel ringkern en kopere behuizing


Ik zou of voor de rotel gaan of de Pm80.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

phono stage van de Pm8200 is erg klein en simpel.

De rotel bied overduidelijk meer!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

Dank Hal dat is erg overtuigend voor me en zeer duidelijk uitgelegd super


vr gr John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

HAL9000

Citaat van: jwx op maart 29, 2009, 19:04:17
Dank Hal dat is erg overtuigend voor me en zeer duidelijk uitgelegd super


vr gr John

die rotel is ver uit de beste!!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Slashhead

#5
Ik heb de PM8200 onlangs tweedehands aangeschaft en ben zeer tevreden over het geluid. In combinatie met mijn mission 753 speakers heb ik een heerlijke strakke bas met voldoende druk. Het is niet alleen maar laag, maar je voelt de power erachter zitten. Heb ze wel gebi-wired aangesloten. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door deze versterker.

Van het zomer laat ik'm upgraden. Meer capaciteit, de eindtorren doorsolderen of vervangen en de cinch aansluitingen aan de achterkant laat ik vervangen door schroefmodellen die met draadjes op de print zitten. De meeste kwaliteits cinch kabels zijn zo krap dat ik te hard moet duwen. De pluggen die op de PM8200 zitten zijn daar niet tegen bestand.


JohnWx

Citaat van: Slashhead op mei 14, 2009, 21:37:42
Ik heb de PM8200 onlangs tweedehands aangeschaft en ben zeer tevreden over het geluid. In combinatie met mijn mission 753 speakers heb ik een heerlijke strakke bas met voldoende druk. Het is niet alleen maar laag, maar je voelt de power erachter zitten. Heb ze wel gebi-wired aangesloten. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door deze versterker.

Van het zomer laat ik'm upgraden. Meer capaciteit, de eindtorren doorsolderen of vervangen en de cinch aansluitingen aan de achterkant laat ik vervangen door schroefmodellen die met draadjes op de print zitten. De meeste kwaliteits cinch kabels zijn zo krap dat ik te hard moet duwen. De pluggen die op de PM8200 zijn daar niet tegen bestand.



Denk dat je kabel dan niet goed is (stekkers)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Slashhead

#7
Het is een Siltech kabel. Die veren zijn zo krap dat ik behoorlijk door moet duwen. Heb de SACD 8400 nu ook op de tuner ingang zitten....

Zelfde probleem had ik ook met een andere Siltech en een philips kwaliteits (Monster) kabel. MIjn SA8400 heeft wel geschroefde verbindingen en dan kun je zo hard duwen als je wil en mol je niks.

JohnWx

Citaat van: Slashhead op mei 14, 2009, 21:43:21
Het is een Siltech kabel. Die veren zijn zo krap dat ik behoorlijk door moet duwen. Heb de SACD 8400 nu ook op de tuner ingang zitten....

Zelfde probleem had ik ook met een andere Siltech en een philips kwaliteits kabel. MIjn SA8400 heeft wel geschroefde verbindingen en dan kun je zo hard duwen als je wil en mol je niks.

Die moet je uitdraaien en dan weer vast draaien is toch met WBT stekker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Slashhead

Nee zo luxe zijn ze nu ook weer niet. Ik heb deze een jaar of 5 geleden gekocht voor zo'n 200 euro (entry level  :oops: )

JohnWx

ach de een wil strak de ander ruim  :wink:

en wat voor schroefaansluitingen ga je achter op je versterker maken , of je doet WBT cinch



John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Slashhead

 :schater:

Maar de CD input is nu al stuk gedrukt... dus ik moet'm toch al onderhanden nemen.
Als ik weer kabels moet kopen haal ik Xindak kabels bij Pacific Audio, zijn minstens zo goed als Siltech alleen stukken goedkoper.

Denk je overigens dat het zin heeft om bepaalde mods door te voeren?

JohnWx

Ik ben niet zo van de modificatie
Iets heeft een bepaald concept/klank en dat is het vind ik
Ben erg van het originele
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Slashhead

Gisteren de stroomvoorziening aangepast. Dus een goede stroomkabel van de muur naar de installatie en een goede netsnoer op de PM8200 en SA8400 aangesloten. De verdeelblokken van de praxis eruit gehaald en .... wat een verschil  :-o
Dit had ik veel eerder moeten doen. Voor de netsnoeren naar de versterker en CD speler was ik 120 euro kwijt. (Hanze Hifi, had een aanbieding). Mijn verlengkabel is een neopreen type, die ik jaren geleden ergens van een machine had afgetrokken omdat ik dacht dat die mij ooit nog wel eens van pas kon komen.

Overigens wordt de PM8200 wel erg warm, ook al staat ie alleen maar aan. Er is wel verschil tussen een halfuur spelen en gewoon aanstaan. Dus het lijkt erop dat de ruststroom behoorlijk hoog is afgesteld. Overigens wordt de temp niet zo hoog dat je denkt dat er onvoldoende koeling is. Een amp moet ook lekker warm worden om optimaal te klinken denk ik dan.

Voorheen werkte ik alleen met de SR7000, maar heb nu veel meer detail in de muziek en beter plaatsing van stemmen en begeleiding. Voor mij dus toppie toppie om maar zo te zeggen.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject