Set van CoSo

Gestart door CoSo, maart 08, 2009, 13:25:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CoSo

Huidige Set:

Beeldscherm :
Pioneer PDP-LX5090 Plasma (isf)
Pioneer PDP-S63 Speaker
Pioneer PDK-WM02 Ophangbeugel

JVC DLA-HD100 Projector (isf)
92" ScreenLine Jago Tensioned 16:9 (Home Vision) Projectiescherm

Receiver :
Pioneer SC-LX72 7.1 multikanaals receiver

Bronnen :
Pioneer BDP-LX71 BluRay speler
HDI Dune HD Base 3.0 Streaming video player
Logitech Squeezebox Touch Streaming audio player
Sisco UPC HD DVR Digitale TV
PlayStation 3 Slim Spelcomputer
Nitendo Wii (black) Spelcomputer

Luidsprekers :
KEF XQ5 als front speakers
KEF XQ2C als center speaker
KEF XQ1 als surround speakers
KEF XQ1 Stands standaards KEF XQ One
Velodyne SPL-1200 Ultra als subwoofer

Universele afstandsbedieningen :
iPad met iRule
Global Cache GC100-12
Logitech Harmony One
jb media - Light Manager Pro

Bekabeling :
AudioQuest HDMI-X (2m) tussen Receiver en Plasma
AudioQuest HDMI-X (2m) tussen BluRay en Receiver
AudioQuest HDMI-X (2m) tussen Dune en Receiver
AudioQuest HDMI-A (2m) tussen UPC HD DVR en Plasma
AudioQuest VDM-3 (1m) tussen Squeezebox Touch en Receiver
AudioQuest OPTILINK-1 (1m) tussen UPC HD DVR en Receiver
AudioQuest SUB-1 (4,5m) Tussen Receiver en Sub
AudioQuest NRG-2 (1,8m) Plasma
AudioQuest NRG-2 (0,9m) Velodyne
AudioQuest NRG-1 (0,9m) UPC
In-akustik Reference HDMI (12m) tussen Receiver en Projector
In-akustik Reference Netkabel AC 2502F (2m) met een GoldKabel Powerline Flex 12 Verdeeldoos
In-akustik Reference Netkabel AC 2502F (1m) Receiver
In-akustik Reference Netkabel AC 2502F (1m) Blu-ray
In-akustik Reference Netkabel AC 2502F (1m) Dune
In-akustik Reference LS-1002 (2x3m) tussen Receiver en Fronts
In-akustik Reference LS-1002 (1,5m) tussen Receiver en Center
In-akustik Atmos Air (2x12m) Tussen Receiver en Rears

Overige :
Auralex SubDude Voor de Sub
Audipack UTS-0300B incl mount HD100 Beugel voor Projector

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vorige Set:

Receiver :
Marantz SR5003 7.1 multikanaals receiver

Universele afstandsbedieningen :
Harmony One
Marantz RC9001
Marantz RX9001

Bronnen :
Marantz CD5003 CD speler
Sony BDP-S500 BluRay speler
Popcorn A110
Nitendo Wii3 (wit)
Philips UPC HD DVR

Beeldscherm :
Samsung LE37A686

Luidsprekers :
Wharfedale Evo²-20 als front speakers Evo²-30 in bestelling
Wharfedale Evo²-Center als center speaker
Wharfedale Evo²-20 als surround speakers
Wharfedale Evo-Cube12DX als subwoofer

Bekabeling :
HQ HDMI 1.3 tussen de receiver en LCD
HQ HDMI 1.3 tussen BluRay en receiver
HQ HDMI 1.3 tussen UPC HD DVR en LCD
Monster THX Ultra 800 component DVD/SA-CD en LCD Te koop
W&M DC-01 tussen CD en receiver
Component Wii tussen Wii en LCD
Monster Cable THX Ultra 1000 tussen receiver en sub
Canare 4S11 met W&M pluggen tussen speakers en receiver

Foto's :














Marantz 81

echt een hele mooie set  :yes:

veel luisterplezier  :-)

Jeroen

Ja zeker een hele mooie set hello hello, het valt me ook op de luidspreker aansluitingen van die Wharfedale speaker van hoge kwaliteit zijn. Heb je de Wharfedale evo2 30 al gehoord op je SR5003 al gehoord want misschien komt je SR5003 wel iets vermogen tekort voor die speakers?
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

CoSo

Citaat van: Jeroen op maart 08, 2009, 14:25:15
Ja zeker een hele mooie set hello hello, het valt me ook op de luidspreker aansluitingen van die Wharfedale speaker van hoge kwaliteit zijn. Heb je de Wharfedale evo2 30 al gehoord op je SR5003 al gehoord want misschien komt je SR5003 wel iets vermogen tekort voor die speakers?
Heb ze nog niet gehoord op de SR5003.

Zou het het niet goed zijn dan.
Evo²-20
Power: 100 watts
Recommended amp: 40-200W

Evo²-30
Power: 125 watts
Recommended amp: 50-250W

Marantz 81

#5
is moeilijk te zeggen of je vermogen tekort komt , ik heb een SR5002 die komt wel vermogen tekort om men KEF Q5 speakers aan te sturen , in het begin had ik ze gewoon zo aangesloten ,en daarna BI AMPED aangesloten zit schakelaar op de achterkant van versterker zodat de zij sourround kanalen gebruikt voor je hoofdluidsprekers , in begin had ik bijna helemaal geen lage tonen daarna is het wel wat beter geworden ,maar haalt het bij lange na niet met de ( instap )stereo versterker die ik ervoor had was het mooi onder controle en sprakelend was een SR4021 = 2x80w rms  SR5002 = 7x90w rms

maar ja die opgegeven vermogens zeggen zo weinig ,zeker als je je eigen al een tijd met audio bezig houd is geen verdere uitleg nodig denk ik

die kef Q5 zijn recommended amp : 15 tot 150 w

ik zou die grotere hoofdluisprekers laten voor wat het is  :wink: en de speakers niet lager als 80 hz laten spelen want je hebt toch een sub dan zijn je wharfdale,s stuk makkelijk onder controle te houden


CoSo

Wat ik tot nu hoor zijn ze aardig onder controle, maar zoveel weet ik er ook niet van.

De evo2-30 zijn niet groter zit allen een extra woofer in en wel meer watts.

Marantz 81

#7
ik dacht dat de speakers die je nu hebt al 2 woofers had  :-) en zag dat ze 6 ohm zijn wat ook een voordeel biedt  :yes:

zou het echt zo houden als ik jou was ,in mijn ogen passen de speakers die je nu hebt perfect bij je SR5003 en kun je ze gewoon full range laten spelen en die subwoofer vult de lage tonen mooi aan  :-)

die 2de woofer die die evo2-30 bezit zal niet veel toevoegen dat is meer een voordeel als je geen subwoofer hebt

met die evo2-30 gaat je versterker het een stuk moeilijker krijgen zoniet dat die het gewoon niet kan leveren wat die speakers nodig hebben , je versterker zorgt ervoor dat de woofer gaat bewegen en zo lucht verplaatst dat is wat wij horen en als die er 2 moet laten bewegen begrijp je het al  :wink: heb ook naar de foto,s gekeken van de grote van je woonkamer

gewoon alles goed afstellen nu en genieten  :kwijl:  hello

groeten Arjan

Jantje

Zeer mooie set, netjes opgesteld en prachtige Wharfedale speakers.

Heel veel plezier er van.  :lol:
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

gerard

Mooi hoor die nieuwe Marantz serie!
Ook de Wharfdale luidsprekers zijn erg mooi om te zien  :yes:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

HiFi gek

Mooie luidsprekers die Warfedales


Groeten  EDWIN  B

CoSo

#11
Bedankt  hello


Vraag:
Mijn speaker zijn nu bi-Wired aangesloten met onderstaande kabel (zelf gemaakt Canare 4S11 met snakeskin en W&M pluggen).


Zie in het boekje van de SR5003:
Aansluiten voor gebruik van luidsprekers C (tweede versterker aansluiten)
Het is mogelijk om een tweede versterker aan te sluiten bij luidsprekers uitgerust met twee paar ingangsaansluitingen (voor hoge- en lagetonen).
Hierdoor is het mogelijk de luidsprekersconussen voor hoge en lage tonen aan te sturen vanaf afzonderlijke kanaalversterkers, waardoor een hogere geluidskwaliteit wordt verkregen. Sluit de luidsprekers aan zoals in de afbeelding is aangegeven. Zet de SPEAKER C-keuzeschakelaar op het achterpaneel op on.

Opmerking:
U kunt de aansluitingen voor de surroundluidsprekers achter als ZONE SPEAKER A-aansluitingen of SPEAKER C-aansluiting gebruiken wanneer u geen surroundluidsprekers achter gebruikt.


Is dit een betere manier van aansluiten voor mijn speakers, krijgen mijn voor luidsprekers dan 2 x 90 per stuk of 1x180.

Sorry voor deze noob vraag :wink:

Heb nog 5 meter Canare 4S11 over dus wil er wel een nieuw kabeltje aan wagen.
Is het dan slim om deze kabel te gebruiken met 4x2,15mm² of een nieuwe kabel.

@ Marantz 81, zouden de Evo²-30 het dan makkelijker krijgen.


Marantz 81

mooie kabels zeg :-)

krijgt die 4 x 90 w ,maar er komt meer bij kijken dat is alleen maar op papier en alleen bij de echt dure apparatuur zijn de opgegeven vermogens ook echt wat op papier staat,er spelen nog veel meer dingen mee ,hoe stabiel de voeding is ,dampingsfactor , harmonische vervorming, capiciteit van condensatoren enzv

ja dat scheelt wel ik heb het zelf ook zo aangesloten  :yes: 

voordeel van die EVO2-30 is dat je meer middentonen hebt ,maar das alleen nodig als je een grote woonkamer hebt of een voller/krachtiger middentonen gebied wil hebben als je stereo luistert en dat vraagt meer vermogen om het onder controle houden ,je kunt beter 1 middentoner helemaal onder controle hebben als 2 dat de versterker het net trekt , als je die EVO2-30  liever erbij wil moet je het gewoon proberen ,ik ben zelf heel kritisch ,maar je hebt er ook nog een subwoofer bij die genoeg lage tonen/geluidsdruk levert

Sander

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

cheese

hallo coso,


ziet er goed uit en zal ook goed klinken lijkt mij...top setje.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge