Ik heb ook een hele geschiedenis achter de rug bij de koop en levering van mijn set bij Hobo Hifi. De door mij uitgekozen Focal JMlab Cobalt 'S' Signature serie ging in begin 2006 in de uitverkoop, mijn geluk.
We vonden de donkere echte kersen kleur prachtig en het geluid was fantastisch.
Maar toen begon het gedonder, de gewenste maten konden ze niet meer kompleet leveren, dus of we ons ook konden vinden in de Classic uitvoering die niet in de aanbieding was, maar die we dan voor dezelfde prijs konden kopen.
We besloten voor deze uitvoering te gaan en de deal werd beklonken met diverse Marantz apparatuur; PM7001, DV7600 en SR4600.
Toen ze uiteindelijk de complete set kwamen leveren, bleek dat de centre speaker in zwart werd geleverd
en niet in dezelfde kersen kleur, want die waren uitverkocht.
Wij gingen hier natuurlijk niet mee akkoord
en er werd gespeurd naar de juiste centre speaker bij de diverse HoboHifi vestigingen. Uiteindelijk werd er een gevonden, die had natuurlijk wel gedraaid, maar zag er nog goed uit dus namen we die. Als compensatie kregen we van Hobo de Oehlbach Bluemagic 5.1 kabel en een Beyerdynamic DT531 Hoofdtelefoon.
Na enige tijd met de set te hebben gedraaid, bleek dat de DV7600 af en toe hikte, SACD's niet las en plots stilstond.
Het apparaat ging dus terug naar de importeur en die heeft er een nieuwe laser-unit ingezet. Dezelfde problemen bleven zich voor doen en na de machine zo'n 3 à 4x ter reparatie te hebben aangeboden kreeg ik eerst een DV7001 te leen en daarna mocht ik hem houden, waarbij ik ook weer 2 jaar garantie kreeg.
Sindsdien heb ik geen blijvende problemen meer gehad. Al met al ben ik toch heel tevreden met de service van Marantz en vooral Hobo Hifi, die er alles aan doen om een tevreden klant te krijgen.