Het Focal eigenaren topic

Gestart door HiFi gek, maart 04, 2009, 21:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Qlivian

Citaat van: xander32 op november 20, 2011, 16:51:28
Citaat van: Qlivian op november 20, 2011, 14:33:26
Citaat van: drees62 op november 20, 2011, 14:23:18
Hier ook een ex-Focal bezitter uit Enschede . . .

Ik had de 716W, hele mooie speaker maar teveel laag in mijn luisterruimte van 18m2. Deze verkocht toen ik bij W&W een setje Ushers BE 718 monitoren zag staan.

Nu met een sub in stereo is het veel beter. Als center en rears heb ik voor HT nog Focal speakers. Dit matched boven verwachting goed en is in ieder geval niet storend. Denk dat het wel beter kan maar voorlopig laat ik het zo. Die centers van Usher zijn trouwens huge!  :-o :-o

Mocht je een keer willen komen luisteren hier, you're welcome!

Beste stadsgenoot,

Op dit moment zit ik ook in een kamer van circa 16m2 en heb/had al snel last van resonantie.
Nu met een geintegreerde sub Bk400xxls is dat al beter.
Ik luister nu vaak jaren 80 80 rock muziek maar hou ook wel van stevige dance muziek.

ik zou zeker welleens willen luisteren en ben zeker wel benieuwd naar de Ushers waar hier over gesproken wordt.

maar ik ga er eigenlijk vanuit dat deze speakers ook een andere receiver /versterker nodig hebben en denk dat ik dat niet red met een denon 1910 dus nog ff verder sparen.
Wetende wat jij luisterd zou ik jou een €200,- all-in-one-setje aanraden. Als er iets bagger is opgenomen is het wel jaren 80 rock en dance :-o.

:wink: Sander.

Pink floyd ,Dire straits , the Eagles , snow patrol,  metallica, ELO ,allen parson project.

xander32

Excuse moi maar de enigste rock die ik er tussen zie is Metallica (superband maar desondanks bagger opnames) en dance zie ik er in het geheel niet tussen  8-).

Dire Straits albums zijn in algemeen erg goed opgenomen, sterker, veel hifi zaken kunnen dat  bekende "blauwe hoesje" niet meer zien ...


Sander.

Qlivian

Citaat van: xander32 op november 20, 2011, 17:14:01
Excuse moi maar de enigste rock die ik er tussen zie is Metallica (superband maar desondanks bagger opnames) en dance zie ik er in het geheel niet tussen  8-).

Dire Straits albums zijn in algemeen erg goed opgenomen, sterker, veel hifi zaken kunnen dat  bekende "blauwe hoesje" niet meer zien ...


Sander.

haha ja dat klopt luister soft rock dan metallica is dan ook weer metal achtig. maar dat doet er ook niet toe.

Ga er een rustig mee aan de slag wat voor speakers ik dan wel wil, met bijpassende receiver.In ieder geval wil ik wat minder hoog dan wat ik nu heb met een mooie stereo ruimtelijkheid.



xander32

Citaat van: Qlivian op november 20, 2011, 17:47:51
Citaat van: xander32 op november 20, 2011, 17:14:01
Excuse moi maar de enigste rock die ik er tussen zie is Metallica (superband maar desondanks bagger opnames) en dance zie ik er in het geheel niet tussen  8-).

Dire Straits albums zijn in algemeen erg goed opgenomen, sterker, veel hifi zaken kunnen dat  bekende "blauwe hoesje" niet meer zien ...


Sander.

haha ja dat klopt luister soft rock dan metallica is dan ook weer metal achtig. maar dat doet er ook niet toe.

Ga er een rustig mee aan de slag wat voor speakers ik dan wel wil, met bijpassende receiver. In ieder geval wil ik wat minder hoog dan wat ik nu heb met een mooie stereo ruimtelijkheid.
Ga idd. lekker luisteren naar verschillende sets en geniet daar ook van. Enne; Drees62 heeft er echt een heel mooie set staan - zou zeker gebruik maken van z`n aanbod :wink:.

Ik ben heel benieuwd hoe jouw zoektocht verloopt en waar jij uiteindelijk op uit komt :yes:.


Sander.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


Qlivian

#201
Nog even over de ushers, is hier geen topic van dan?
Maar zijn deze speakers wel goed te combineren met denon dan? aangezien ik hier een receiver van heb of moet ik die dan ook vervangen.kwa power kan ik nu een geintegreerde versterker de pma 1500 krijgen/kopen voor een goed prijsje  met pre amp out.Deze zou ik dan in combinatie met de usher cp6311 of cp6371 willen combineren in ht en stereo. Binnenkort even luisteren bij W&W als ik daar de tijd voor heb.

plus dat deze beide bi-wire toepassen.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Qlivian

Citaat van: lo op november 21, 2011, 18:48:12
Citaat van: Qlivian op november 21, 2011, 18:05:33
plus dat deze beide bi-wire toepassen.

Vind je dat een voordeel?

geen idee, dat heb ik nooit beluisterd.

lo

Is hier op het forum toch al het eea over geschreven. Voordeel is niet altijd duidelijk. Nadeel is dubbele bekabeling (extra draad en dus kosten)
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Qlivian

op dit moment is dit niet belangrijk. ik zoek namelijk andere speakers voor mijn  focal 816V die beter presteren en wat warmer klinken dan de focals

lo

Citaat van: lo op november 21, 2011, 18:48:12
Citaat van: Qlivian op november 21, 2011, 18:05:33
plus dat deze beide bi-wire toepassen.

Vind je dat een voordeel?

Het was naar aanleiding van je eigen opmerking.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Qlivian

dat het in ieder geval mogelijk is idd

Marantz 81

is leuk voor bi-ampen die dubbele aansluitingen

maar ja beter gewoon een goede versterker ( mijn mening )

Succes met het zoeken naar andere speakers , heb die focal,s ook beluisterd destijds en vondt de tweeter veels te fel

Qlivian

ja daar kom ik nu ook achter.

Wat voor merken zou jij aanraden die een wat zachtere tweeter hebben?