Het Focal eigenaren topic

Gestart door HiFi gek, maart 04, 2009, 21:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

wiemelen

Vriend van me die in de HIFI business zit heeft me veel goede tips gegeven, alhoewel ik uiteindelijk niet voor de merken zal gaan die hij vertegenwoordigt (wegens te duur).

Voor B&W raadde hij bi-wiring aan alhoewel het geen must is.
Met 2,5 carré koperdraad zit je al goed, eventueel dat je voor 4 carré kan gaan voor het laag.
Dan heb je voor < 100 euro al heel wat meters kabel.

Verder moet ik me aansluiten bij Xander32.
Eerst losspelen en daarna indien het niet helemaal naar smaak is gaan experimenteren.
Let wel dat de kabels enkel maar nuance verschillen gaan opleveren en dat er tientallen soorten kabels zijn.

Kurt
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

g-love and special sauce

thanks, ik zal dit idd zo doen.

wiemelen

Maar om even terug te keren naar het topic onderwerp  :-)
Vandaag heb ik de Focal Chorus 826V en de 826W met mekaar kunnen vergelijken.
En de knoop is eindelijk doorgehakt!!!  hello
Het wordt dus de Chorus 826W (zwarte uitvoering) die ik toevallig nog op de kop heb kunnen tikken  :-).
Deze spelen in onze oren nog net iets beter dan de 826V.
En gaan prachtig samen met de (ook nog aan te schaffen) SR7005 en KI pearl lite SACD.

Voor de geïnteresseerden, de 826W is hier en daar wel nog te verkrijgen.
Volgens een mailtje van de importeur in Belgie (= zelfde als in Nederland geloof ik) zijn ze wel enkel nog maar in de witte versie te verkrijgen (tenzij je toevallig nog een demo model op de kop kan tikken ergens).

mvg,
Kurt
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

drees62

Citaat van: wiemelen op januari 28, 2011, 18:18:14
Maar om even terug te keren naar het topic onderwerp  :-)
Vandaag heb ik de Focal Chorus 826V en de 826W met mekaar kunnen vergelijken.
En de knoop is eindelijk doorgehakt!!!  hello
Het wordt dus de Chorus 826W (zwarte uitvoering) die ik toevallig nog op de kop heb kunnen tikken  :-).
Deze spelen in onze oren nog net iets beter dan de 826V.
En gaan prachtig samen met de (ook nog aan te schaffen) SR7005 en KI pearl lite SACD.

Voor de geïnteresseerden, de 826W is hier en daar wel nog te verkrijgen.
Volgens een mailtje van de importeur in Belgie (= zelfde als in Nederland geloof ik) zijn ze wel enkel nog maar in de witte versie te verkrijgen (tenzij je toevallig nog een demo model op de kop kan tikken ergens).

mvg,
Kurt

Gefeliciteerd!
Heb 'm ook al eens beluisterd toen ik de 716W nog had. Blijft een topspeaker voor de centjes, zeker in de W-uitvoering.

Happy listening!

cheekyboy

Weten jullie of een w versie dieper gaat dan een v  versie? bijv de 816w tegenover de 816v. thanks

xander32

Citaat van: cheekyboy op oktober 31, 2011, 14:24:49
Weten jullie of een w versie dieper gaat dan een v  versie? bijv de 816w tegenover de 816v. thanks
Beste ..., het bereik is volgens mij identiek. Echter klinkt de W voller in het midden gebied, heeft meer fundament waardoor duidelijk de betere, de meer uitgebalanceerde speaker van de twee :yes:.


Sander.

cheekyboy

ik heb momenteel de 716v en wil een stapje voorwaarts maken door naar een 816w over te stappen, maar twijfel een beetje tussen deze of een 826w, ook al omdat deze laatste sinds kort ook verkrijgbaar is in de volgens mij prachtige satin black luxe afwerking.

xander32

Citaat van: cheekyboy op oktober 31, 2011, 16:45:52
ik heb momenteel de 716v en wil een stapje voorwaarts maken door naar een 816w over te stappen, maar twijfel een beetje tussen deze of een 826w, ook al omdat deze laatste sinds kort ook verkrijgbaar is in de volgens mij prachtige satin black luxe afwerking.
De 826W heeft t.o.v. de 816W een extra bass-driver. Wanneer je ruimte groot genoeg is en de speakers redelijk vrij kan plaatsen zou je de 826W kunnen overwegen. Echter, wanneer je nu met de 716V al hinder hebt van staandegolven (dreunende bassen die bij bepaalde tonen flink versterkt worden) kan je m.i. veel beter voor de 816W gaan. Eigenlijk zou je ze beide thuis moeten kunnen uitproberen :yes:.


Sander.

cheekyboy

#173
ok beankt voor het advies  notworthy

Qlivian

hallo allemaal,

Ik ben net nieuwe hier op dit forum en probeer zo wat informatie op te doen.
Hier heb ik dan ook een vraag.
momenteel heb ik een focal 816V set en aangesloten op een denonAVR 1910.Nu naar een jaar geluisterd te hebben merk ik toch dat ik wat warmte mis in de klank.Nu lees ik veel dat marantz hier een betere combinatie in is.Nu weet ik dat ik zelf moet luisteren maar wil ook graag een bevestiging van de heren hier.
Ook zit ik te kijken naar een upgrade zoals de Focal 816W die ik dan als front ga gebruiken en de 816V als rears.
Zijn er mensen hier die marantz hebben vergeleken op Denon receivers?
Mocht ik de overstap nemen naar een marantz receiver ga ik ook de upgrade nemen naar een geintegreerde stereo versterker met direct amp out .Voor een betere stereo weergave.
Kan iemand mij hierin advies geven ? waar ik naar zou moeten luisteren of aanpassen.

Cornelis1921

#175
 hello
Welkom hier. Ik hoop dat je leuke, gezellige en ook leerzame tijd hebt op het marantzforum.
Zelf zit in de stereohoek en niet in die van de surround. Maar ik kan je alvast vertellen dat ik vind dat marantz neigt naar een wat warme, coherente, 'homogene' en 'analoge' sound. Al kunnen andere marantzgebruikers daar misschien een andere mening over hebben.
I.i.g: de kop is eraf... "...und jetzt geht los!"
byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

Citaat van: Qlivian op november 20, 2011, 01:16:02
hallo allemaal,

Ik ben net nieuwe hier op dit forum en probeer zo wat informatie op te doen.
Hier heb ik dan ook een vraag.
momenteel heb ik een focal 816V set en aangesloten op een denonAVR 1910.Nu naar een jaar geluisterd te hebben merk ik toch dat ik wat warmte mis in de klank.Nu lees ik veel dat marantz hier een betere combinatie in is.Nu weet ik dat ik zelf moet luisteren maar wil ook graag een bevestiging van de heren hier.
Ook zit ik te kijken naar een upgrade zoals de Focal 816W die ik dan als front ga gebruiken en de 816V als rears.
Zijn er mensen hier die marantz hebben vergeleken op Denon receivers?
Mocht ik de overstap nemen naar een marantz receiver ga ik ook de upgrade nemen naar een geintegreerde stereo versterker met direct amp out .Voor een betere stereo weergave.
Kan iemand mij hierin advies geven ? waar ik naar zou moeten luisteren of aanpassen.

Allereerst welkom hier.

De Denon receivers verschillen maar weinig met de Marantz receivers hoor. Kwa klank dan heh. Als je niet helemaal tevreden over je geluid bent moet je de oplossing vaak/meestal niet gaan zoeken in andere versterking maar in andere speakers. Focal is nogal Ín Your Face' zeg maar. Werdt er sneller luistermoe van dan van mijn huidige Usher speakers.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: Qlivian op november 20, 2011, 01:16:02
hallo allemaal,

Ik ben net nieuwe hier op dit forum en probeer zo wat informatie op te doen.
Hier heb ik dan ook een vraag.
momenteel heb ik een focal 816V set en aangesloten op een denonAVR 1910.Nu naar een jaar geluisterd te hebben merk ik toch dat ik wat warmte mis in de klank.Nu lees ik veel dat marantz hier een betere combinatie in is.Nu weet ik dat ik zelf moet luisteren maar wil ook graag een bevestiging van de heren hier.
Ook zit ik te kijken naar een upgrade zoals de Focal 816W die ik dan als front ga gebruiken en de 816V als rears.
Zijn er mensen hier die marantz hebben vergeleken op Denon receivers?
Mocht ik de overstap nemen naar een marantz receiver ga ik ook de upgrade nemen naar een geintegreerde stereo versterker met direct amp out .Voor een betere stereo weergave.
Kan iemand mij hierin advies geven ? waar ik naar zou moeten luisteren of aanpassen.
De 816W heeft een andere bass-/middriver en klinkt wat meer uitgesproken in het mid waardoor de balans hoog-mid-laag meer in verhouding is t.o.v. de 816V. Echter, ook de 816W heeft dezelfde metal-dome-tweeter en klinkt upfront, redelijk direct.

Zoals Wim al aangeeft; wil je echt een ander geluid dan is omzien naar andere speakers een juiste stap. Enne, laat Wim nou prachtige Ushers in de aanbieding hebben :wink:.


Sander.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Handelaren  :-D
Maar idd speakers zullen je meer brengen denk ik.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.