Squeezebox

Gestart door Jeroen, februari 24, 2009, 22:49:57

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen

Wie heeft ervaring met de squeezebox van logitech, ik ben van plan deze aan te schaffen en daarbij ook gebruik van een NAS of de RIPserver. De squeezebox kan ik bedienen vanaf mijn Ipod touch (iphone kan ook want die is bijna hetzelfde). Ik heb het al gezien dat het werkt (er dient wel een extra programma op de ipod geïnstalleerd worden)
De squeezebox kan zowel digitaal als analoog aangesloten worden (ik denk dat ik via de coaxiale digitale ga aansluiten op mijn SR7300).

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Jeroen

Volgens mij heeft niemand ervaring met de squeezebox HLP. Vind ik op zich wel vreemd is een leuke optie inplaats van cd speler (wel als er een goede DAC achter de squeezebox zit tenminste) :yes:.

gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

bikedevil

Ik gebruik de squeezebox samen met een nas.
Kom behoorlijk in de buurt van het origineel. Het is vooral erg gemakkelijk.
Je hebt je gehele collectie onder handbereik.
Ik gebruik de DAC van de SR-14
SR-14; DV12S2; B&W 802 en 804 Matrix; HTM center; REL STentor; audioquest en van den Hul interlinks en luidsprekerkabel; siltech HF9G3 en HF10G3; DIY netkabels.

Maurice

Ik heb de squeezebox wel eens getest, was een errug prettig apparaat qua bediening (eigenlijk super). Qua dac schijnt hij wel aardig te zijn.
Heb echter voor een apparaat gekozen die ook beeld kan weergeven, en toch wel ietwat spijt van soms...
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

MadVillain

Ik heb de Squeezebox nu 2 dagen en hij bevalt uitstekend! Bediening is echt kinderspel, en Installatie ook! Het geluid valt me echt niet tegen. Lossless klinkt het beste maar het heeft echt niet de diepte en soundstage van de cd14.
Maar om gewoon lekker muziek zonder gezeur te draaien is het echt een topapparaat.

Ik ben nu zelfs aan het overwegen om de cd14 te verkopen en dan voor een erg hoogwaardige dac te gaan icm een nas.

Vandaag toevallig de Linksys Mediahub via het werk gewonnen. Alleen erg jammer dat ik daar Squeezecenter niet op kan installeren :(

bramdg

Citaat van: MadVillain op april 28, 2009, 20:06:21
Ik heb de Squeezebox nu 2 dagen en hij bevalt uitstekend! Bediening is echt kinderspel, en Installatie ook! Het geluid valt me echt niet tegen. Lossless klinkt het beste maar het heeft echt niet de diepte en soundstage van de cd14.
Maar om gewoon lekker muziek zonder gezeur te draaien is het echt een topapparaat.

Ik ben nu zelfs aan het overwegen om de cd14 te verkopen en dan voor een erg hoogwaardige dac te gaan icm een nas.

Vandaag toevallig de Linksys Mediahub via het werk gewonnen. Alleen erg jammer dat ik daar Squeezecenter niet op kan installeren :(

Zeg wel is een topapparaatje hé ja en vind het ook wel lekker klinken  :-D.... zalig en heel makkelijk om al je mp3kes van je HD te plukken en last fm doet ook heel goed zen werk  hello
In het begin  squeezecenter versie 6... gebruikt icm win 98 en was nogal redelijk traag maar nu met de laatste versie icm win xp gaat het supersnel en tja beetje nadeel dat je pc steeds moet aanstaan en daar is een nas een hele goede oplossing voor.

Kleine tip: heb laatst als screensaver het weerstation erop gezet ...ziet er ook heel tof uit en altijd het weer voor vandaag en volgende dagen bij de hand.

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

MadVillain

Toch maar eens kijken hoe ik dat weerstation moet aanzetten. Ik was hem al tegengekomen in de plugins, maar ik kreeg hem niet aan.

Wat ook een voordeel is als je een ipod touch hebt is dat je daarop ipeng kunt installeren en dan via wifi je squeezebox kunt bedienen. Beetje hetzelfde idee als de controller van de Duet. Kost alleen 8 euro voor de software :)

edwinvh

Even een vraagje voor de Logitech Squeezebox gebruikers.
Ik wil hem vooral voor radio functie gaan gebruiken.
Is het zo als je hem uit zet(in radio functie),en weer aan dat hij automatich naar de radio gaat, of moet je dit via een menu doen ?
Dit omdat mijn vrouw hem ook moet kunnen bedienen.

edwinvh

Ik heb er ook maar 1 opgehaald.
Het is inderdaad een leuk dingetje.
Op het moment ben ik de 2 grote nassen in aan het stellen zodat deze er ook op werken.
De thecus is al gedaan, nu de Qnap nog.

WimPeu

Morgen haal ik er ook eentje op. De verwachtingen zijn hoog gespannen! :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

MadVillain

Populaire spelertjes!

Ik ben zelf benieuw naar de kwaliteit icm lossless en een highend DAC, wadia bv.
Als dat erg goed is dan knal ik mn cd14 eruit :)

WimPeu

Ik ben nu bezig om zoveel mogelijk cd's Lossless op m'n HD te krijgen. Dat is een nadeeltje. Al dat gedoe.
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

bramdg

Citaat van: MadVillain op mei 13, 2009, 19:54:19
Populaire spelertjes!

Ik ben zelf benieuw naar de kwaliteit icm lossless en een highend DAC, wadia bv.
Als dat erg goed is dan knal ik mn cd14 eruit :)

Ga je al je cd's dan rippen naar je HD ? zou hier miljaar dagen/maanden ... bezig zijn  :-D
dat zou ik toch niet doen mocht ik van jou zijn de cd14 wegdoen  :no: ....

Maar als je je pm16 wegdoet heb ik wel intresse hihihihihihihihihi
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

MadVillain

Alles naar de hd rippen kost veel tijd. Maar dan heb je wel wat :)

De squeezebox icm de ipod touch en ipeng :) Dan heb je de Squeezebox duet niet eens nodig

WimPeu

Mooi apparaat alleen ik krijg er geen leven in.
Suggesties zijn welkom.
Ik heb een bekabelt netwerk. Het is niet bepaald plug and play....