Squeezebox

Gestart door Jeroen, februari 24, 2009, 22:49:57

Vorige topic - Volgende topic

MadVillain

Heb je Squeezecenter dan wel al geinstalleerd? Want die moet sowieso eerst draaien voordat je kan connecten.

Als je squeezebox niet met squeezecenter kan connecten dan kan je firewall ook nog te streng zijn. ff uitzetten dus om te testen.
Zelf heb ik Gdata internet security draaien. En zijn firewall is erg streng. Dus die zet ik gewoon altijd uit. Probleem was toen voor mij opgelost.

WimPeu

Die heb ik geinstalleerd.Firewall is uit. het probleem zit hem in het feit dat tijdns het installeren van de squeezebox er alleen geprobeerd word verbinding te maken met een draadloos netwerk, maar dat heb ik dus niet.
Ik ga eerst slapen, morgen mijn ICT vriend maar eens bellen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

MadVillain

Als het goed is kon ik gewoon selecteren of ik draadloos of bekabeld wou.

Bij mij zie je dit:

Squeezebox setup:
1 Setup Networking
2 Current settings
3 Connect to SqueezeNetwork
4 Connect to xxxxxxxxxx (x=pc/nas)

Hier selecteer ik 1

Dan zie ik:

Network Connection:
1 Connect to a wireless network
2 Connect to ethernet network

En hier selecteer ik 2

Daarna:

Set up Networking:

1 Obtain IP Automatically
2 Specify a static IP adress

Hier selecteer ik 1

Hij gaat dan een IP-adress opvragen, meestal is het iets van 192.168.1.XXX

Nu kan je de bron selecteren:

Select a music source:
1 PC
2 enter IP for squeezecenter

Selecteer wat nodig is. Dus wil je je muziek beluisteren wat op je pc staat dan selecteer je 1.

That's it........

Probeer deze stappen nog eens te volgen, ik heb ze 1 op 1 overgenomen van mijn squeezebox classic. Nu kost het zelfs maar 1 minuut om dit te doen ;)

WimPeu

Jongens bedankt voor alle tips. notworthy  Het is inmiddels (om 1:30 :-D) gelukt. Hij speelt mijn Flacjes perfect (toslink) af.
Ben nu weer een blije jongen.
Ik neem nog een Amstel Biertje en geniet nog een paar minuten. (lang leve de papa dag :-D)
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

edwinvh

Het is even wat werk, Maar je krijgt er wat moois voor terug  :-D

WimPeu

Citaat van: MadVillain op mei 15, 2009, 00:01:44
Als het goed is kon ik gewoon selecteren of ik draadloos of bekabeld wou.

Bij mij zie je dit:

Squeezebox setup:
1 Setup Networking
2 Current settings
4 Connect to xxxxxxxxxx (x=pc/nas)

Hier selecteer ik 1

Dan zie ik:

Network Connection:
1 Connect to a wireless network
2 Connect to ethernet network

En hier selecteer ik 2

Daarna:

Set up Networking:

1 Obtain IP Automatically
2 Specify a static IP adress

Hier selecteer ik 1

Hij gaat dan een IP-adress opvragen, meestal is het iets van 192.168.1.XXX

Nu kan je de bron selecteren:

Select a music source:
1 PC
2 enter IP for squeezecenter

Selecteer wat nodig is. Dus wil je je muziek beluisteren wat op je pc staat dan selecteer je 1.

That's it........

Probeer deze stappen nog eens te volgen, ik heb ze 1 op 1 overgenomen van mijn squeezebox classic. Nu kost het zelfs maar 1 minuut om dit te doen ;)

Ik ben idd bij stap 1 weer begonnen. Het probleem wat ik had was dat ik de ontvanger dus opnieuw moest opstarten. Daarna idd met jouw info bij de hand weer opnieuw begonnen. Opeens had ik internet radio aan de praat, daarna de slimserver goed ingesteld. Als je zoals ik een coputer amateur bent is het wel even zweten maar het resultaat is geweldig. :yes:

Nog bedankt voor je moeite  notworthy

edwinvh

En vooral de mogelijkheden wat je er allemaal mee kan doen is geweldig.
Per dag zie je meer dingen die je er mee kan doen.
Binnenkort eens kijken wat je er allemaal mee kan tweaken  :evil:

Sander

vorige week ook maar zo'n dingetje gekocht.

Het geluid is best leuk

Mijn sa7001ki kan hij niet evenaren.

Maar het gemak van het apparaatje om muziek mee te spelen waarvan ik normaal geen cdtje zou branden is toch wel erg handig!

Leuk apparaat cker aanrader voor iedereen  HB
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

MadVillain

Citaat van: Sander Nolden op juli 05, 2009, 21:34:58
vorige week ook maar zo'n dingetje gekocht.

Het geluid is best leuk

Mijn sa7001ki kan hij niet evenaren.

Maar het gemak van het apparaatje om muziek mee te spelen waarvan ik normaal geen cdtje zou branden is toch wel erg handig!

Leuk apparaat cker aanrader voor iedereen  HB

Vooral daarvoor heb ik hem gekocht! :) Maar op de manier hoe ik muziek op mijn pc heb staan vind ik het systeem jammer genoeg toch wat omslachtig.
Iedere keer als ik weer nieuwe muziek heb moet ik de bibliotheek weer opnieuw laten scannen en laat dat nou net een stuk een 10 keer per week zijn :(

Misschien dat hij binnenkort in de verkoop gaat omdat ik dat toch wat vervelend vind.

Sander

Dat probleem van jou dat de muziek bibliotheek elke keer opnieuw gescaned moet worden heb ik niet.

Als ik de muziek in het desbetreffende mapje zet en dan naar beneden loop staat tie der gewoon bij.

Dit zonder reset of scan of wat dan ook.

Sta gewoon in een wifi verbinding met me router en op me pc draait Squeezecenter meer niet .
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

MadVillain

Hmmm toch maar eens zo proberen dan. Kan ook zijn dat ik een oudere versie van squeezecenter heb?

Thanks voor de tip! :) dat had ik niet eens uitgeprobeert.

Lapti

Dus de lol van dit apparaat is dat je geluid vanaf je pc kan streamen via netwerk? Of doet het nog iets extra's?

amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

MadVillain

Internetradio van shoutcast ed streamen.

Lapti

Ah, voor mij overbodig dus  :-)
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

WimPeu

Citaat van: MadVillain op juli 05, 2009, 23:02:02
Vooral daarvoor heb ik hem gekocht! :) Maar op de manier hoe ik muziek op mijn pc heb staan vind ik het systeem jammer genoeg toch wat omslachtig.
Iedere keer als ik weer nieuwe muziek heb moet ik de bibliotheek weer opnieuw laten scannen en laat dat nou net een stuk een 10 keer per week zijn :(

Misschien dat hij binnenkort in de verkoop gaat omdat ik dat toch wat vervelend vind.

Dat probleem herken ik ook niet. Als ik een cd in mijn gedeelde  map zet ziet ie hem meteen als ik de SB opstart.
Het geluids kwaliteits probleem heb ik eenvoudig opgelost met een leuke 2e hands DAC. Ik durf blind de concurentie aan met een SA-7001. Heb mijn hele CD verzameling op een externe HD gezet. In FLAC. Hoesjes laat ie mooi op het LCD schermpje zien. Je moet alleen niet eerst de cd gaan luisteren en later een hoesje toevoegen want dan ziet ie hem niet. Dat is wel raar maar ik weet het nu dus als ik een CD toevoeg gelijk even de cover erbij zetten (altijd folder noemen).

Met dit progje kun je super makkelijk je covers aan je map toevoegen.
http://www.unrealvoodoo.org/hiteck/projects/albumart/

Ik wil niet meer anders. HB