De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa


JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op juni 16, 2011, 22:19:57
* Haast zich om een paar stofdoeken te pakken *

en merkstift om bij te stiften
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Heb jij ooit dempingsmateriaal gezien in die poort? Ik meen me te herinneren dat de poezen er met hun poten in gingen en er iets uit visten wat op watten leek. Maar als ik zie en voel niets zitten.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

lo

Mooi omschreven.  :yes:
Dus die vdH kabeltjes dat is wel wat. Mogelijk ga ik binnenkort ook nog eens op visite bij Fritz, ben erg benieuwd naar die kabels.

Bij mijn speakers worden er origineel "proppen" van schuimrubber bij geleverd. Misschien een idee om de stofdoeken eens te vervangen voor schuimrubber?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op juni 16, 2011, 23:07:51
Mooi omschreven.  :yes:
Dus die vdH kabeltjes dat is wel wat. Mogelijk ga ik binnenkort ook nog eens op visite bij Fritz, ben erg benieuwd naar die kabels.

Bij mijn speakers worden er origineel "proppen" van schuimrubber bij geleverd. Misschien een idee om de stofdoeken eens te vervangen voor schuimrubber?

door die akoestiek verandering kan je beter vragen of de aannemer een bus purschuim laat staan om ze dicht te purren  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Je begrijpt er ook weer niets van :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

Citaat van: f.luisteraar op juni 16, 2011, 22:43:49
Heb jij ooit dempingsmateriaal gezien in die poort? Ik meen me te herinneren dat de poezen er met hun poten in gingen en er iets uit visten wat op watten leek. Maar als ik zie en voel niets zitten.
Nog nooit dempingsmateriaal gezien in die poort. Als er watten uit zijn komen vallen bij jouw, ideetje om eens te kijken achter de woofer of er nog wel dempingsmateriaal zit  :-D

Mexicaanse Hond

Citaat van: jowa op juni 16, 2011, 23:30:34
Nog nooit dempingsmateriaal gezien in die poort. Als er watten uit zijn komen vallen bij jouw, ideetje om eens te kijken achter de woofer of er nog wel dempingsmateriaal zit  :-D
Heb jij een periscoop met verlichting?  clown1
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

jowa

Citaat van: lo op juni 16, 2011, 23:07:51
Mooi omschreven.  :yes:
Dus die vdH kabeltjes dat is wel wat. Mogelijk ga ik binnenkort ook nog eens op visite bij Fritz, ben erg benieuwd naar die kabels.

Bij mijn speakers worden er origineel "proppen" van schuimrubber bij geleverd. Misschien een idee om de stofdoeken eens te vervangen voor schuimrubber?

Thanks.
Frits heeft voor zijn set nu de XLR versie besteld, hij was zelf ook onder de indruk op zijn set van de RCA versie en is heel nieuwsgierig wat de gebalanceerde versie gaat doen i.v.m. de Siltech Signature.

jowa

Citaat van: f.luisteraar op juni 16, 2011, 23:32:18
Heb jij een periscoop met verlichting?  clown1

Nee, wel een imbus schroevendraaiert....  :yes:

Mexicaanse Hond

Citaat van: jowa op juni 16, 2011, 23:33:29
Nee, wel een imbus schroevendraaiert....  :yes:
Ja, heb ik ook. Maar ik heb het nooit zo op dingen uit elkaar halen. Je weet maar nooit of je ze weer net zo in elkaar krijgt als ze zaten.  HLP
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

lo

Citaat van: jowa op juni 16, 2011, 23:32:56
Thanks.
Frits heeft voor zijn set nu de XLR versie besteld, hij was zelf ook onder de indruk op zijn set van de RCA versie en is heel nieuwsgierig wat de gebalanceerde versie gaat doen i.v.m. de Siltech Signature.

Hoop dat hij die al in bezit heeft als we daar naar toe gaan, misschien wil hij wel een vergelijk doen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Pjotr27

Ik hoorde het van fritz dat de stekkers te dik zijn, jammer. Ik heb gisteren mijn set the mountain bij hem opgehaald, (xlr), komende dagen inspelen. We hebben even vergeleken met the rock, die heeft iets minder diepte en breedte, klinkt ook iets warmer. Wel een erg lekker soundje. Prijzen zitten tussen 450 voor de rock 80 cm tot 1350 euro voor the mountain in 1,5 m...

jrm

Citaat van: jowa op juni 16, 2011, 22:16:13
Had opeens een ingeving, als ik nu eens de poort van de luidsprekers demp, wat gaat dat doen met het geluid?
Zo gezegd zo gedaan, eerst in elke luidsprekerpoort een handdoek gedaan en de poorten dus helemaal gedicht.
Dit was het ook niet, diepe laag was weg en gek genoeg kwam er een shift richting het hoog bij.

Daarna de handdoeken vervangen door een stofdoeken en in iedere poort één gestopt, daardoor wordt er wat van het laag gedempt, maar niet alles. Dit gaf het gewenste resultaat.  :yes:, laag was nu weer in proporties en de muziek is nu weer gewoon te volgen zonder de verdrinken in te veel laag.

M'n meisje ook nog laten luisteren, eerst zonder de stofdoeken en daarna met. Ze hoorde ook het verschil en gaf de voorkeur aan de situatie met de stofdoeken in de luidspreker poorten.

Foto bijgevoegd van de poort waar bij iedere speaker een stofdoek in is gegaan.

Wat je eventueel ook nog kan doen is bij een action of wibra of zeeman of Xenos (even wat namen i.v.m. de reclame...) een doos drankrietjes halen deze door midden knippen, dan zoveel mogelijk de korte rietjes met bundelen met een elastiek en dit in je poort duwen, geeft ook enigzins een dempend effect.

xander32

Inventieve oplossing, was ik nog niet eerder tegengekomen  :-).


Sander.
Citaat van: jrm op juni 17, 2011, 16:45:25
Wat je eventueel ook nog kan doen is bij een action of wibra of zeeman of Xenos (even wat namen i.v.m. de reclame...) een doos drankrietjes halen deze door midden knippen, dan zoveel mogelijk de korte rietjes met bundelen met een elastiek en dit in je poort duwen, geeft ook enigzins een dempend effect.