De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: Pjotr27 op juni 11, 2011, 15:58:31
De vraag was toch niet of vandenHul kabels goed zijn maar of de 3T beter is als de andere...
Ach, je moet er gewoon niet op reageren, joh...
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

xander32

 :yes:

Ik trap er zelf ook steevast in  :wink:.

Sander.
Citaat van: f.luisteraar op juni 11, 2011, 16:00:40
Ach, je moet er gewoon niet op reageren, joh...

jowa

De resultaten van de luistersessies volgen nog, de set staat op dit moment zonder ls-kabels, is dus moeilijk testen  :-D

Anyway, gisteravond hebben we op de set van Frits de nieuwe interlinks van VDH in zijn set beluisterd.
De VDH the Rock (XLR versie) was aangesloten toen ik gisteravond bij hem aan kwam.
De set klonk anders dan dat ik gewend benbij Frits, instrumenten stonden niet meer zo mooi definieerbaar in het geluidsbeeld, wel was het of er een band stond te spelen i.p.v. losse muzikanten.

Vervolgens de VDH the Mountain (RCA versie) i.p.v. de the Rock er tussen. Dit was een stap vooruit wat betreft homogeniteit en muzikaliteit t.o.v. de VDH the Rock. De kabel was echt splinternieuw, niet ingespeeld, ik was goed onder de indruk.

Behoorlijk wat nummers beluisterd en op het laatst de Siltech Signature (XLR versie) er tussen als vergelijk.
Oké, daar was het beroemde beeld weer, haarscherp werden de instrumenten neergezet en stemmen stonden als een huis. Als laatste de nr 13 SACD beluisterd, met de VDH erg mooi homogeen en muzikaal. Laag gaat zeer diep zonder te boomen. Omgeschakeld naar de Siltech bij Sarah McLachlan, waar de stem bij de VDH niet stabiel was, hier als een rots in de branding.

Mijn conclusie is dat de nieuwe VDH 3T interlinks zeer goed, de set van Frits was daarmee erg muzikaal, maar het afleggen tegen hoe zijn set klinkt met de Siltech Signatures. Mag ook wel, de Siltech's zijn vijf keer zo duur.

Frits bedankt dat ik weer naar je schitterende set mocht luisteren en nog bedankt voor het lenen van de VDH ls-kabels.

De VDH the Mountain IC's ga ik in de loop van de komende week er tussen gooien en vergelijken met de Cardas, eerst morgen de eindelijk binnen gekomen VDH ls-kabels inspelen. De set is eindelijk weer bi-amped, laag is gelijk een klap strakker.

Pjotr27

Leuk verslag, volgende week krijgt Fritz de vandenHul mountain in XLR, denk dat dat  nog een hele klap gaat maken.. Bij Fritz is XLR veel beter als RCA.. Ik ben bang dat de Siltech in de verkoop gaat... :-)
Ben benieuwd wat de Mountain bij jou doet....

jowa

#259
Thanks. Eerst aan de set wennen met de Cardas en de nieuwe VDH's, dan de Mountain's er tussen.

Frits heeft al z'n Siltech LS-kabels verkocht ten faveure van de nieuwe 3T lijn en dat wil heel wat zeggen.

O ja, nog wat foto's van de nieuwe LS-kabels  pompom.
Ik heb ze zoals vermeld in bi-amp mode laten afmonteren met een soort van Nordost Z-plugs. Komt fragiel over, maar zitten zeer goed vast aan de kabels en nu ook aan de versterkers en de luidsprekers. De aarde draad heb ik nog niet gebruikt, eerst maar eens kijken hoe de set klinkt zonder.


JohnWx

Citaat van: jowa op juni 11, 2011, 22:04:03
Thanks. Eerst aan de set wennen met de Cardas en de nieuwe VDH's, dan de Mountain's er tussen.

Frits heeft al z'n Siltech LS-kabels verkocht ten faveure van de nieuwe 3T lijn en dat wil heel wat zeggen.

O ja, nog wat foto's van de nieuwe LS-kabels  pompom.
Ik heb ze zoals vermeld in bi-amp mode laten afmonteren met een zoor van Z-plugs. Komt fragiel over, maar zitten zeer goed vast aan de kabels en nu ook aan de versterkers en de luidsprekers. De aarde draad heb ik nog niet gebruikt, eerst maar eens kijken hoe de set klinkt zonder.

Dat wil zeker wat zeggen van Fritz en over Fritz  :evil:

Wat een maagdelijke mooie kabels om te zien  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jowa

Citaat van: Pjotr27 op juni 11, 2011, 21:52:54
Leuk verslag, volgende week krijgt Fritz de vandenHul mountain in XLR, denk dat dat  nog een hele klap gaat maken.. Bij Fritz is XLR veel beter als RCA.. Ik ben bang dat de Siltech in de verkoop gaat... :-)
Ben benieuwd wat de Mountain bij jou doet....

Klopt, XLR klinkt beter. Maar de Mountain in RCA klonk al wel beter dan de the Rock in XLR. De Siltech's zijn op dit moment in mijn oren de betere van wat ik heb gehoort bij Frits. Wat de  Mountain's in XLR gaan brengen, dat hoor ik wel als ik de RCA Mountain's over zeg een week terug ga brengen  :-D

lo

#262
Mooi verslagje gemaakt en kernachtig omschreven. Zou wat zijn, de sitech's bij Fritz d'r uit. :-o

Maar effe veranderen: sitech's moet siltech's zijn natuurlijk.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Pjotr27

Citaat van: lo op juni 11, 2011, 22:49:38
Mooi verslagje gemaakt en kernachtig omschreven. Zou wat zijn, de sitech's bij Fritz d'r uit. :-o

Er gaat nog wel meer eruit bij Fritz de komende maanden... Maar wat daar komt hij zelf maar mee...

lo

Ben erg benieuwd, je maakt me nieuwsgierig. Sorry Jowa voor de topic vervuiling redface
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op juni 11, 2011, 23:36:12
Ben erg benieuwd, je maakt me nieuwsgierig. Sorry Jowa voor de topic vervuiling redface

kan maar 1 merk zijn LO  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Because music matters notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

Zou nog een update geven over de VHD the Mountain interlinks, maar eerst een update over hoe de set nu klinkt met de Cardas Golden Reference IC en de VDH the Inspiration LS-kabel. Zal het hele verhaal chronologisch vertellen.

Zaterdag:
De nieuwe VDH the Inspiration ls-kabels bevallen prima, merk weinig tot geen verschil met de vorige Nordost LS-kabels. Deze blijven dus.


Dan de Cardas, hier heb ik toch wel mixed feelings bij. Geluid van de set is nu dan wel een klap warmer, maar mis nu de transparantie van de oude Nordost Tyr's. Heb heb wat verschillende muziek gedraait, maar de set heeft te veel druk in het laag, daardoor gaan er veel details verloren. Zit me te irriteren aan de druk op m'n oren, net of het laag staat te walmen.


Dinsdag:
Dan de VDH the Mountains er tussen (cd -> vv), oké da's andere koek. Het laag gaat nu nog dieper, zeer goed hoorbaar bij Tori Amos op het nummer 'I can't see New York' van de CD 'Scarlet's Walk', maar is op de één of andere manier minder irritant, het is beter gedefinieerd. Het nummer van Tori Amos is een erg moeilijk nummer om te reproduceren, zit echt diep laag in, dus diep slag is gewonnen. Verder luisteren met hetzelfde nummer, zit met een grijns te luisteren, het beeld rond de speakers is nu veel breder en dieper, komt goed los van de speakers, lekker ritmisch. Meer nummers van dezelfde CD gedraait en met als toetje daarvan het nummer 'Gold Dust'.  pompom
Ik begrijp zeer goed waarom Frits zijn enthousiast is over deze nieuwe kabels van VDH.

Deze interlinks staan hoog op mijn verlanglijstje, ze hebben echter één groot nadeel: de te dikke RCA pluggen.
De RCA pluggen zijn echt schitterend qua afwerking en materiaal, zijn zeker 17 mm in doorsnede, zie foto.


Dit past niet bij mij op m'n Densen apparatuur, daar worden vrij eenvoudige connectoren gebruikt die redelijk dicht op elkaar zitten.  :no:
De VDH interlinks daarom maar zo snel mogelijk terug gebracht naar Frits, want deze Tantalus kwelling wil ik niet in huis hebben (en Frits had ook al een ander die er mee wilde worden gekweld  :wink:)

Donderdag:
Vanavond weer zitten luisteren naar de Cd van Tori en zat me nu te ergeren aan het walmende laag. Da's niet goed, de set is er voor om van muziek te genieten.

Had opeens een ingeving, als ik nu eens de poort van de luidsprekers demp, wat gaat dat doen met het geluid?
Zo gezegd zo gedaan, eerst in elke luidsprekerpoort een handdoek gedaan en de poorten dus helemaal gedicht.
Dit was het ook niet, diepe laag was weg en gek genoeg kwam er een shift richting het hoog bij.

Daarna de handdoeken vervangen door een stofdoeken en in iedere poort één gestopt, daardoor wordt er wat van het laag gedempt, maar niet alles. Dit gaf het gewenste resultaat.  :yes:, laag was nu weer in proporties en de muziek is nu weer gewoon te volgen zonder de verdrinken in te veel laag.

M'n meisje ook nog laten luisteren, eerst zonder de stofdoeken en daarna met. Ze hoorde ook het verschil en gaf de voorkeur aan de situatie met de stofdoeken in de luidspreker poorten.

Ik heb daarna lekker zitten genieten van Tori Amos' CD 'Scarlet's Walk' zonder de overheersende bassen en nu Shirley Bessy op staan, genieten   :zzz:
De Cardas blijft dus en de stofdoeken in de luidsprekers ook   clown1
(Al blijft het wel kriebelen, wat zal een goedkopere VDH 3T kabel hier doen i.p.v. de Cardas...  8-))

De CD van Tori Amos:


Foto bijgevoegd van de poort waar bij iedere speaker een stofdoek in is gegaan.

Mexicaanse Hond

* Haast zich om een paar stofdoeken te pakken *
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

cheese

de mountains zijn helaas buiten mijn budget :evil: :evil: :evil:


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge