De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

gerard

Strakke set  8-)

Zijn ze niet helemaal dezelfde kleur zwart :?   jammer...
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

jowa

Komt door de flits, in het daglicht zie je het verschil niet.
Zag het dus ook pas op de computer dat de kasten uit verschillende batches komen.

jowa

Vanavond eindelijk de tijd genomen om de luidsprekerkabels om te solderen naar van bi-wiring naar bi-amping.
Vervolgens alles eindelijk bi-amped aangesloten en.... een brom op de lage tonen :?

Wat bleek, na even nadenken en anders aansluiten, dat er interferentie optreedt als je iedere versterker een L/R signaal voed. Doordat de Nordost LS-kabels niet afgeschermd zijn en de aders voor hoog en laag van beide versterkers via één kabel dicht bij elkaar zitten en dan naar één LS gaan, krijg je interferentie.

Vervolgens de boel omgeplugt en elke versterker via een eigen LS-kabel op een eigen LS aangesloten. Alles weer aangezet en weg was de brom.  :yes:

Even kort geluisterd met Goldfrapp Felt mountain, wow dit klinkt goed  :kwijl:
Morgen maar wat tijd inruimen om lekker te genieten, nu eerst maar m'n bed op zoeken  :zzz:

Vlearmoes

Citaat van: jowa op mei 08, 2010, 00:58:48
Vanavond eindelijk de tijd genomen om de luidsprekerkabels om te solderen naar van bi-wiring naar bi-amping.
Vervolgens alles eindelijk bi-amped aangesloten en.... een brom op de lage tonen :?

Wat bleek, na even nadenken en anders aansluiten, dat er interferentie optreedt als je iedere versterker een L/R signaal voed. Doordat de Nordost LS-kabels niet afgeschermd zijn en de aders voor hoog en laag van beide versterkers via één kabel dicht bij elkaar zitten en dan naar één LS gaan, krijg je interferentie.

Vervolgens de boel omgeplugt en elke versterker via een eigen LS-kabel op een eigen LS aangesloten. Alles weer aangezet en weg was de brom.  :yes:

Even kort geluisterd met Goldfrapp Felt mountain, wow dit klinkt goed  :kwijl:
Morgen maar wat tijd inruimen om lekker te genieten, nu eerst maar m'n bed op zoeken  :zzz:

redface  Ik snap bovenstaande niet omtrent de oplossing voor de brom  redface
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

jowa

Ik had eerst elke eindversterker als stereo versterker gebruikt, één stereo eindversterker voor het hoog en één voor het laag. Dit gaf brom.  :x

Nu per kanaal één stereoversterker aangesloten, aparte versterking op hoog en laag, is de brom weg.   :yes:


xander32

Citaat van: jowa op mei 08, 2010, 10:30:41
Ik had eerst elke eindversterker als stereo versterker gebruikt, één stereo eindversterker voor het hoog en één voor het laag. Dit gaf brom.  :x

Nu per kanaal één stereoversterker aangesloten, aparte versterking op hoog en laag, is de brom weg.   :yes:
Je bent dus behoorlijk aan `t puzzelen geweest maar uiteindelijk opgelost hello.


Sander.

lo

Heb je geen foto's gemaakt van voor en na of misschien alleen van de huidige situatie?
Ter verduidelijking.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

Hoi Lo, wat late reactie van mijn kant, geen foto's gemaakt van voor de operatie.
Vanavond foto's gemaakt van hoe het nu zit.

Op de eerste foto zie je dat naar de bovenste versterker de kabels lopen van het linker kanaal en naar de onderste versterker de kabels van het rechter kanaal.

De tweede foto geeft weer hoe de luidspreker kabel van het linkerkanaal is aangesloten op beide versterkertrappen van de bovenste versterker.

De grijze kabels zijn de Denlink kabels om de eindversterkers via de voorversterker op stand-by te kunnen zetten. Scheelt een hoop stroom.

Groetjes,

Joost


MO

Mooi hoor!
Als ik ook nog een keer een betaalbare Densen cd-speler zie...
bla

lo

Hoi Joost,

Inmiddels begrijp ik hoe je het voorheen en nu hebt aangesloten en is het voor mij duidelijk waar inderdaad de brom vandaan kwam. Hoe kwam je er eigenlijk bij om de boel aan te sluiten zo als in eerste instantie, stond dat ergens in een aansluitschema of zo van de EV's?
Ik ben in ieder geval blij voor je dat het probleem is opgelost :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

Hoi lo,

Kwam door een aantal artikelen die ik had gelezen, waaronder deze.

Dat blijkt mij niet te werken, veroorzaakte zware brom, voordeel is nu een soort van mono opstelling, dus één versterker per kanaal.

Gr, Joost

lo

Hoi Joost,

Heb je destijds toevallig niet meer een proefje gedaan, nadat de eerste situatie dus inderdaad die brom opleverde, om met gesplitste LS snoer van bijv gewoon schemerlamp snoer de zaak uit te proberen?

Van de andere kant is het nu waarschijnlijk zo goed dat je die moeite al niet eens meer zou willen nemen denk ik :-D

Geniet van je set en natuurlijk de muziek notworthy

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

Langop internet gezocht naar een upgrade van Solar Wind, uitdaging was bij de benodigde lengte en aansluiting (bi-amp) binnen budget te blijven.  :-)
Maar eindelijk gearriveerd, de Nordost Blue Heaven Rev II.  :-D
Kabels waren lang blijven liggen bij de vervoerder in de UK, voordat deze naar NL werden verzonden  :x

Zijn echt in nieuwstaat en gelukkig bi-amped  :-D








lo

Dat zijn platte kabeltjes :yes:
Mooi dat ze binnen zijn, nu aansluiten en weer maar genieten! En natuurlijk de vershillen weer ontdekken :yes:

heb fun.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Zijn dat zilveren kabel, Joost?