De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jowa

#165
Hoi MD,

Zijn verzilverde kabels. Groot voordeel van de opzet is dat ze makkelijk te verwerken zijn naar bi-wire/bi-amp kabels.

Blue Heaven Revision II loudspeaker cable
Our most popular cable just got better!
Blue Heaven Revision II loudspeaker cable consists of 72 separate conductors of 99.99999% OFC plated with fifty microns of high-grade silver in a flat array arrangement. The conductors, which have been slightly increased in size over the original Blue Heaven, are divided into 4 groups of 18 to facilitate easy bi-wiring or bi-amping. Each conductor is individually encapsulated in a flat extruded FEP ribbon. Blazingly fast, Blue Heaven transmits signals at over 93% the speed of light.
Refined, detailed and transparent, this cable will transport you to audio nirvana. Available terminated to order with either Nordost Z plugs or with gold-plated copper spade connectors.


Na de eerste luistersessie dik te vreden met deze upgrade.

Regards, JoWa


Mexicaanse Hond

Gefeliciteerd met de mooie upgrade!  :-)

jowa

Nog even terugkomend op het bi-amp artikel op hifi.nl (Link), daarin wordt beweert dat je bij bi-ampen dus hoog en laag op aparte stereoversterkers dient aan te sluiten omdat anders de voedingsschommelingen te veel impact hebben op de hoge tonen.
Bij deze opzet had ik dus een zware brom.  :oops:

Door per kanaal een stereoversterker aan te sluiten voor het hoog en het laag is de brom nu weg en klinkt het zeer mooi  8-)
De lage tonen hebben verder weinig tot geen invloed op de hoge tonen, doordat de transformator aparte windingen heeft per kanaal. Hierdoor heb ik, voor zover ik het kan horen geen last van voedingsschommelingen.

Bijgevoegd een paar schema's ter verduidelijking over hoe het is opgezet (bovenste plaatje) en hoe het volgens hifi.nl zou moeten zijn (onderste plaatje).

Verder eerste pagina bijgewerkt met nieuwe foto's   :-)

lo

heldere plaatjes gevonden bij je verschillende aansluit opzetten.
Persoonlijk snap ik het verhaal van hifi.nl niet zo goed omdat er dan feitelijk twee speakers in een versterker "kruisen" Gewoon 1 EV per speaker lijkt me inderdaad het beste. Zo is dat toch ook met bijv amps met twee sets speaker terminals daarbij sluit je toch ook L en R hoog en laag op dezelfde speaker aan en ga je toch ook niet kruisen?
Ben blij dat het uiteindelijke aansluitschema je de juiste voldoening geeft.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

Zelf even gebakken in Visio  :-D

Dat kruisen vind ik zelf ook niet zo'n goed idee.
Verder is het nu heel duidelijk of een versterker aanstaat, want dan is één complete luidspreker uit  :-)

Groet,

Joostt

lo

Zooooo, een meesterkok onder ons notworthy
En dat andere is een prettige bijkomstigheid. Anders moet je moeite doen om het te horen hè :evil:

Geniet ervan,

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

Binnenkort twee "nieuwe" afgeschermde powercords en stekkerdoos met afgeschermde powercord ter aanvulling en vervanging van de huidige stekkerdozen en niet afgeschermde kabels.

Dan zijn alle powercords van hetzelfde type (Läpp met Siltech-like stekkers), ziet er dan mooi strak uit.



jowa

En weer een nieuwe aanschaf  :-): Noise Stopper Gold Plated Copper RCA Plug Caps



Alle open RCA plugs zijn nu voorzien van zo'n cap voor het tegenhouden van ongewenste instraling.
Bij mij in de buurt staat nl vlakbij een GSM-mast en hoogspanningsleidingen op korte afstand.

Ziet er strak uit na plaatsing op alle open in- en uitgangen. Er zit geen kortsluitpen aan, hierdoor kunnen ook de uitgangen van de CD-speler en de voorversterker worden  voorzien van zo'n cap. Caps met zo'n pin sluiten anders nl de uitgangstrap van de apparatuur kort en dat wil je niet  :no:

lo

Ziet er gelikt uit :yes:
Ben benieuwd naar het muzikale reslutaat.
En natuurlijk een foto als alles is gemonteerd.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

Hoi lo,

Zal binnenkort wat foto's maken van de achterkant.
Muzikaal kan ik er nog niet veel over zeggen, gisteravond één CD beluisterd na aanbrengen van de caps en wel een cd van Frank Boeijen - Heden.
Mooi album welk lekker relaxed klonk en je vanzelf mee gaat neurieën. Altijd een goed teken voor een goede set  :wink:

Binnen kort maar weer eens analytisch luisteren met een CD van STS om te horen of er echt nu iets is veranderd.
Eerst moeten de nieuwe netkabels en stekkerblok nog binnenkomen en worden aangesloten. Weet het, zijn dan meerdere veranderingen in één keer, maar de netkabels zitten op de eindversterkers en daar is effect wat kleiner.

De eerste indruk is positief en de investering was niet zo groot (28 Euro voor 40 caps, via eBay: >klik<).

Binnenkort dus een kort verslag over hoe de set nu is met de caps en als ik de nieuwe netkabels en stekkerblok toevoeg.  :-)


grtz, Joost

lo

De prijs vanlt alleszins mee. Ook nog eens overwegen :-)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

Gisteravond de netkabels en stekkerblok binnen gekregen en aangesloten.
Ziet er vind ik zelf stoer uit al die afgeschermde netkabels.  :-)

Zijn behoorlijk wat kabels, maar ik vind het zelf netjes ingedeeld.
Van achter het meubel bekeken:

  • rechts: netkabels en stekkerblok
  • midden: luidspreker kabels
  • links: interlinks
  • van links naar rechts en weer terug: Denlinks voor communicatie tussen de componenten  :wink:

O ja, en nog een antenne kabel  :-)

Hierbij wat foto's van de nieuwe kabels en de caps op de componenten.

Mijn vriendin vindt het heel schoon klinken, ook als het hard gaat (Björk met Post opgehad  :-D).
Wat mij verbaasde was dat een aantal nummers van die CD zeer live klonken en wat kan dat mens uithalen (it's o so quiet bijv).
Daarna weer Frank Boeijen met Heden opgezet, klinkt gewoon erg lekker. Zit met een grijns te luisteren.

lo

Ziet er netjes en verzorgd uit pompom
(profesionele indruk naar mijn smaak)
Blauwe Bals stekers aan de netsnoeren. Mooi hoor :yes:
Wat me opvalt is de grote hoeveelheid krassen op je pas verworven afsluit caps. Is tgv dichtbij opname met flits denk ik?

Geniet ervan :yes: pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

Dank je voor het compliment.

De afsluitcaps zijn niet bekrast als je ze van dicht bij bekijkt, komt denk ik door de flits.
Er zitten wel puntjes in de caps door het gieten/stansen van de capdeksel en het vertinnen en vergulden.
Door het vervoer zijn er denk ik wel krasjes bijgekomen, zijn niet zo mooi verpakt als bij die van Cardas, betaalde hier dan ook niet de hoofdprijs voor  :-)

Maakt voor de werking niet uit, ik ben nu heel te vreden met het resultaat.
De set is niet alleen geschikt voor zgn hi-end cd's, maar ook voor rock, pop, luistermuziek, klassiek, ga zo maar door.
Nu Schuman's piano concert op staan, heerlijke relaxte muziek voor dit weer. :mrgreen:

Nu weer verder met experimenteren met interlinks, ga ze maar eens zelfbouwen. Wat zilverkabel, zilversoldeer en zilveren cinch stekkers besteld. Wordt vervolgt  :-D

lo

Ben zeer benieuwd :yes:
Succes in ieder geval!

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.