Zo, ik ben er weer. Net wakker
Heb gisternacht en vannacht tot 03:00 uur zitten luisteren. Lekker op volume. Ik krijg het idee dat de Onix speakers nu ook een beetje ingespeeld raken. Het is een demo set maar volgens mij waren ze nog niet goed ingespeeld.
Ik heb de eerste vanond veel tijd besteed aan de juiste plaatsing. Steekt nogal nauw met deze set. Ook heb ik mijn granieten tegels weer van stal gehaald wat ook naar mijn mening meer stabieliteit gaf. Op 2e kerstdag heb ik even een vloerkleed opgehaald. Wou ik al langer (staat zo mooi schat
') akoestiek is nu ook beter. Je merkt het al gewoon als je in de kamer praat.
Ik heb me menig maal verbaasd over de heerlijke bas weergave. De luisterpositie (sweetspot) is wel belangrijker geworden. De Focal s geven een breder bas geluid weer maar wat minder met tact zeg maar. De Onix doen het wat chiquer. Moeilijk uit te leggen. Het miden en hoog gebied is voor mij de sterke kant van de Onix. Michael Bublé - It's Time heb ik vooral als referentie gebruikt. Mooie CD die ook nog eens erg goed klinkt. Het hoog van de Focal s viel me meteen weer op. Als de Focal s weer op front komen moet ik met kabel tweaks het hoog gaan aan pakken want dat blijft voor mij de reden van twijfel over deze speakers.
Moet nu gaan eten geloof ik maar ik kom er even op terug.