Citaat van: WimPeu op oktober 18, 2009, 13:08:26
MM staat voor december in de planning. Eerst nog even sparen. Wil dan ook gelijk alles met XLR gaan bekabelen (fronts Rear,center,sub en een set XLR van de DAC naar de AV) Da's 4 paar en dus ook weer een mooie duit.
Sta nu weer in twijfel..
Belangrijkste reden is de toch wel errug goed presterende Classe CAV-75 icm de AV8003. De AV peuterd dingen uit de FLACjes die ik nog nooit gehoord heb. Nu komt de Classe pas echt uit de verf. Ik heb gisteravond uitvoerig contact gehad met Audiofiel van het HT Forum. Hij is zo ongeveer de Classe kenner van Nederland en hij advieseerde mij de Classe te behouden (logisch natuurlijk maar toch niet geheel ongegrond naar mijn mening). Hij had een paar jaar terug eens een shootout geregeld met de CAV-75 en de voorloper van de MM8003, de MM-9000. (
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=38015.0) de conclussie is (als Marantz liefhebber) toch wel verrassend. Nu kan ik een CA-200 kopen voor €1500,- (nieuw ooit €4900,-
), ben ik nog goedkoper uit dan met de MM-8003 en een stuk hoger/beter presterende EV. Dan heb ik dus de CAV-75 gebrugd 3*150 watt en de CA-220 met 2*200 watt. Dat is dus ook niog eens aanzienlijk meer vermogen (echt vermogen
).
Zou graag eens het Classe duo tegen over de Marantz horen...