Mooi dat je dit nu vraagt. Ik zit me net helemaal te verbazen.
Ik heb als test de audiofiele en ook nog eens mooie cd van Jennifer Warnes Famous Blue Raincoat 24K Gold edition die ik als FLAC had geDL te draaien. Bij het prijsnummer (audiofie gezien dan) "Famous Blue Raincoat" hoorde ik opeens een enorn gekraak uit mijn rechter speaker. Ik dacht eerst die tweeter is toch niet overleden? Maar op de Squeezebox klonk ie wel goed dus dat was niet het geval. Heb hem even opnieuw gefikt met MediaMoney op een ander merk schijf maar toen was het nog erger. Ik stop die Cd in de Pio BR en geen enkel probleem.
Ik heb toen dat nummer omgezet naar wav en met Nero gefikt, ook geen probleem meer op de Onkyo. Hij geeft ook op eerdere gebrande schijfjes ook een perfect geluid. Nu twijfel ik aan mijn vorige week gekocht nieuwe CD/DVD brander. De Optiarc DVD RW AD-7240S (een NEC/Sony product) geeft dus eigenlijk het probleem. Maar het blijft ook dan vreemd dat de CD dan wel goed klinkt op de Pioneer BR.
Op jouw vraag terug te komen hoe die is en klinkt, moet ik ondanks dit rare verschijnsel toch zeggen dat hij gewoon erg goed is. Ik heb hem analoog vergeleken me m'n DAC en dat heeft ie nipt verloren. De DAC geeft net wat meer detail en zeker 'body'.
Het loopwerk voelt echt fantastisch solide aan. Is ook niet van kunststof maar een mooi stevig aluminium lade. Omdat ik hem dus nu als loopwerk inzet klinkt ie net als m'n SB....perfect.
Toch even dat brand probleem zien te tackelen.