Marco & Linda op bezoek bij Wim & Barbara en de kids

We kwamen aan bij huize peu rond etenstijd , en daar was dan ook rekening mee gehouden
.De gastvrijheid staat bij de familie peu voorop , dat merkte we overigens eerder ook al op tijdens de bbq van een tijdje terug.
We hebben vrijwel de hele avond met elkaar zitten te kleppen , waarbij gezelligheid en ook wel inhoudelijke discussies goed samen bleken te gaan .
De set van Wim was na mijn laatste bezoek niet eens zoveel veranderd , wel was daar een schitterende Meridian set bijgekomen , en ook een mediaplayer van het merk zoals eerder genoemd , de apps zoals wim die mij liet zien zagen er overzichtelijk en netjes uit .
De verassing was voor mij toch wel dat het nieuwe/moderne spul zo zo goed laat integreren met de oude Meridian pre .
Ik zit er ook aan te denken om de htpc van mij te verruilen voor die Mede8er ,wat een machtig ding is dat !
Nou moet ik zeggen dat ik op een A technische manier aan het luisteren was , dat wil zeggen met de rug op de bank zittend , en een peuk op de lip , en steevast met een pilsje in de hand . Ontspannen luisterd eigenlijk net zo makkelijk

Ik meen wel een paar verschillen waar te nemen tijdens de vergelijking , maar van een eerlijk vergelijk was natuurlijk geen sprake , we gokten er op dat beide toestellen even luid speelden .
De Meridian player is een machtig mooi ding , maar gezien het prijsverschil van 5900,- mis ik aanzienlijk de wauw factor .
Feit is dat beide sets het geweldig doen met de speakers + subwoofer , en de akoestiek .
Het geluid zoals Wim die heeft , dus met gewoon muziek en de films , is zoals ik het liefst wil horen

Wanneer je de muziek op de achtergrond laat spelen , dan hoor je nog steeds heel goed wat er in de muziek/opname afspeelt .Wil je knallen dan gaat dat met het grootste gemak , en ja dat is naar mijn mening zoals het hoort te zijn .
De film "The Equalizer" is trouwens echt een aanrader , wat een geweldige film zeg!
Ik heb van Wim ook een eindbak van Onkyo meegekregen om daar eens mee te stoeien , en ja hij staat nu zijn werk te doen , heerlijk om die wappers (vu meters) heen en weer te zien gaan .
Hoe dan ook , Wim en Barbara jullie zijn hele lieve gastvrije mensen , waar het heel goed vertoeven is .
We kijken er naar uit om jullie weer te zien

grtz Marco&Linda .