Citaat van: xander32 op januari 13, 2012, 18:45:10
Citaat van: WimPeu op januari 13, 2012, 17:31:33
De laatste tijd zijn bij mij de ogen en oren weer wat verder open gegaan en laat alle High-End hocus pocus steeds meer varen. De Oppo 83 die ik nu heb doet me elke dag weer verbazen
. Ook was de high-End streaming belevenis onlangs ontnuchterend te noemen. Upgrade naar de ultime BR speler (Oppo 95) lijkt dan ook onvermijdbaar. Nu nog een setje XLR van min. 2.5 meter.... 
Wim, kan je de vetgedrukte passage wat toelichten?
Beetje omslachtig misschien maar onlangs was thepioneer(Ronald) bij mij. We hebben toen de Squeezebox met Metrum Dac vergeleken met de SA11s1. Verschil was uitermate klein te noemen. (SA11 adviesprijs €3000,- en de SB/Metrum combi €600,-) Daarna hebben we de SA11s1 vergeleken bij Ronald thuis met zijn €2700,- kostende streamer en daarbij was de SA11s1 zeker niet de mindere. Conclusie (kort door de bocht natuurlijk) de SB/Metrum combi is bijna/net zo goed als de SA11s1 en die is weer net zo goed als een Meridian Streamer van bijna €3000,-. Natuurlijk zijn er altijd verschilletjes maar of de duurdere nou altijd beter klinkt en 1 ding is voor mij wel duidelijk de prijs/kwaliteit verhoudingen zijn op dat niveau compleet zoek.
Dit alles is slechts mijn beleving.
Mijn 2e set gaat 'em voorlopig niet worden en omdat ik nog maar erg weinig fysieke schijfjes draai wil ik daarvoor geen 2 apparaten in de kamer hebben. Vandaar dat de (bijna) alleskunner Oppo BDP95 in beeld is gekomen. Heb ik alle denkbare geluids en beeldformaten in 1 speler die ook nog eens heel goed in (XLR) stereo lijkt te zijn. Geloof ik graag want mijn huidige Oppo BDP83 doet dat als heel erg goed.