(HT-) set van Drees62

Gestart door drees62, februari 09, 2009, 12:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Vlearmoes

Die van marktplaats is idd al weg    er staan er nog 2 op

maar die nieuwe lijkt ook zeker wel wat  :kwijl:


Wie wil er een dv 7600??  :angel:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

xander32

Wat moet je anno 2010 nog met een dvd-speler als er relatief voordelige BD-spelers zijn, die dvd`s upscalen naar een niveau die weinig meer te wensen over laat :roll:. Betreft de geluidskwaliteit idem.

Sander.

Vlearmoes

Citaat van: xander32 op juli 05, 2010, 20:28:24
Wat moet je anno 2010 nog met een dvd-speler als er relatief voordelige BD-spelers zijn, die dvd`s upscalen naar een niveau die weinig meer te wensen over laat :roll:. Betreft de geluidskwaliteit idem.

Sander.

De dv 7600/7001   zijn niet alleen dvd spelers maar ook..... :angel:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

xander32

Citaat van: Vlearmoes op juli 05, 2010, 20:50:01
De dv 7600/7001   zijn niet alleen dvd spelers maar ook..... :angel:
Retro, vintage  :-D.


Sander.

drees62

Citaat van: xander32 op juli 05, 2010, 20:28:24
Wat moet je anno 2010 nog met een dvd-speler als er relatief voordelige BD-spelers zijn, die dvd`s upscalen naar een niveau die weinig meer te wensen over laat :roll:. Betreft de geluidskwaliteit idem.

Sander.

Mijn BD speler kan helaas niet tippen aan de kwaliteit van de Marantz, goldt overigens al voor de DV 6600 die mijn Panasonic ook al de baas was op het gebied van beeld. Terwijl die BD 60 bij het uitkomen als één van de beste werd getest.
Daarom heb ik nog maar geïnvesteerd in wat (toekomstige) vintage, de prijs was er ook naar  :wink:

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

Citaat van: Stadium III op juli 05, 2010, 21:19:57
Jeuj ik heb vintage in huis ! :-D

En hop naar het andere (vintage) topic  :schater: :schater:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

drees62

Citaat van: Vlearmoes op juli 05, 2010, 21:36:49
En hop naar het andere (vintage) topic  :schater: :schater:

Het SACD en DVD-Audio gedeelte van de DV 7001 is sowieso al bijna vintage  :-D
Maar soms wel heel mooi met bijv. Dark Side of the Moon of Brothers in Arms of Hotel California in 5.1  :yes: :yes:

Tigger

Helemaal mee eens! De DV7001 is een prachtspeler met bijzonder goede kwaliteiten op zowel beeld als geluid! :)


Kan dat alleen maar beamen.......  :wink:
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

xander32

Citaat van: Tigger op juli 05, 2010, 23:36:43
Helemaal mee eens! De DV7001 is een prachtspeler met bijzonder goede kwaliteiten op zowel beeld als geluid! :)


Kan dat alleen maar beamen.......  :wink:
Bevooroordeeld :wink:.


Sander.

xander32

Andre, met welke ls.kabels ben jij momenteel aan het spelen? Heb je de Cardas al kunnen uitproberen?


Sander.

drees62

Citaat van: xander32 op juli 09, 2010, 20:34:19
Andre, met welke ls.kabels ben jij momenteel aan het spelen? Heb je de Cardas al kunnen uitproberen?


Sander.

The Transmission One B (koper) of The Transmission Two B (zilver) van Best-Wire (www.best-wire.com). Is feitelijk het huismerk van Karel (W&W) en komt volgens mij uit de Xindak-fabriek. Jurgen (Heinhuis-hifi) heeft/had ze ook.
Heb deze nu nog te leen tot eind juli en zit er ook nog over te denken om een setje Cardas (bi-wire) crosslink op proef te laten komen. Heb al contact gehad met Garmt van de buren. Zit hier nog over te twijfelen of dit op mijn set niet te rond/warm/laid back wordt. Misschien kan ik volgende week hier in Enschede even een Cardas bi-wire lenen.
Maar moet zeggen dat die Best-Wire mij zeer aangenaam verrast.

xander32

Die Best-Wire ken ik idd. ook van Heinhuis. Vond deze(de kabels) er indrukwekkend uitzien.

Kan je wat meer over diens eigenschappen vertellen: zijn `t warme, neutrale of juist heldere kabels?

Sander.

drees62

Citaat van: xander32 op juli 09, 2010, 22:49:15
Die Best-Wire ken ik idd. ook van Heinhuis. Vond deze(de kabels) er indrukwekkend uitzien.

Kan je wat meer over diens eigenschappen vertellen: zijn `t warme, neutrale of juist heldere kabels?

Sander.

De verzilverde is zeer snel en strak in de bas en geeft een heel mooi hoog op de BE-tweeters. Ik moet alleen nog bepalen of ik hier lang naar kan luisteren. M.a.w. of het niet "te" wordt.
Heb nu al 2 weken de koperen uitvoering er achter omdat deze nieuw was en nog ingespeeld moest worden. Deze geeft heel veel rust in mijn set maar misschien iets te veel als je begrijpt wat ik bedoel. De 25e heb ik ze nog wel hier, dus je mag in het panel  :wink:

xander32

#134
Citaat van: drees62 op juli 09, 2010, 22:55:34
De verzilverde is zeer snel en strak in de bas en geeft een heel mooi hoog op de BE-tweeters. Ik moet alleen nog bepalen of ik hier lang naar kan luisteren. M.a.w. of het niet "te" wordt.
Heb nu al 2 weken de koperen uitvoering er achter omdat deze nieuw was en nog ingespeeld moest worden. Deze geeft heel veel rust in mijn set maar misschien iets te veel als je begrijpt wat ik bedoel. De 25e heb ik ze nog wel hier, dus je mag in het panel  :wink:
Erg herkenbaar: ik had tijdens m`n zoektocht naar een passende ls.kabel er ook een (puur) zilveren kabel tussen(Slinky Links): snel, transparant, veel detail. In eerste instantie was ik helemaal weg van die kabel. Totdat ik langer achtereen wou gaan luisteren ... Uiteindelijk ging dat laatste veel beter met de koperkabels welke ik te leen had(Lua Blue Reference en Cardas Crosslink). Trouwens: die Lua was ook erg lekker hoor; vooral acoustische instrumenten en stemmen :kwijl:.
http://www.lua.de/e/seiten/kabel/blue_reference/blue_reference.pdf

Maar ik laat mij verrassen de 25e.

Sander.