(HT-) set van Drees62

Gestart door drees62, februari 09, 2009, 12:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

lo

Citaat van: drees62 op november 18, 2011, 23:43:05
Kom maar een keer hier luisteren  :yes: :yes:

Niet om je over te halen maar om het verschil tussen "analoog" en "digitaal" eens goed te ondervinden.
En voor de gezelligheid natuurlijk!

Ik kom graag nog een keer bij je luisteren zoals jij ook nog bij mij moet komen. Zal wel volgend jaar worden, dit jaar is niet zo lang meer :-P
Binnenkort effe concreet afspreken.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62

Citaat van: lo op november 19, 2011, 17:23:24
Citaat van: drees62 op november 18, 2011, 23:43:05
Kom maar een keer hier luisteren  :yes: :yes:

Niet om je over te halen maar om het verschil tussen "analoog" en "digitaal" eens goed te ondervinden.
En voor de gezelligheid natuurlijk!

Ik kom graag nog een keer bij je luisteren zoals jij ook nog bij mij moet komen. Zal wel volgend jaar worden, dit jaar is niet zo lang meer :-P
Binnenkort effe concreet afspreken.

We spreken binnenkort wel wat af voor volgend jaar  :wink:

drees62

Vanmiddag hier een kleine, maar zeer geslaagde M&G met Vlearmoes en Xander32 gehad.  HB
Theo had mijn akoestisch aangepaste ruimte nog niet gezien/gehoord en maakte van de gelegenheid gebruik om met Robert mee te komen.

Wellicht dat de heren hun ervaringen hier nog wel melden.  :wink:

WimPeu

Hoe bevalt je nieuwe speeltje dan Andre? Helemaal weer aan het vinyl?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Citaat van: WimPeu op november 21, 2011, 19:24:47
Hoe bevalt je nieuwe speeltje dan Andre? Helemaal weer aan het vinyl?

Bevalt zeer goed mag ik wel zeggen. Mooie, vloeiende sound en toch heel veel detail en diepte.
Inmiddels heb ik weer zo'n 150 lp's, waarvan er zelfs een paar nieuw zijn!

Adele's "21" is bijvoorbeeld een openbaring op vinyl. Zo had de CD dus moeten klinken!  :yes:
Ook de Eagles "Long Road out of Eden" is een aanrader.

Overigens is de SA11 ook geen straf hoor, er wordt dus veel gewisseld tussen deze bronnen. :wink:

WimPeu

mooi om te lezen Andre..Ik hoor je set vast nog wel weer eens komend jaar. Was de vorige keer tenminste al zwaar onder de indruk van de Technics.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Citaat van: WimPeu op november 21, 2011, 19:45:14
mooi om te lezen Andre..Ik hoor je set vast nog wel weer eens komend jaar. Was de vorige keer tenminste al zwaar onder de indruk van de Technics.

We gaan weer "meeten & greeten", zeker weten  :wink:

xander32

Gisteren, samen met Theo, bij Andre op visite geweest om bij te kletsen en weer van z`n prachtige hifi en ht-set te genieten.

Het eerste wat weer direct opviel is hoeveel goeds de acoustische aanpassingen doen: de set klinkt veel meer afgewogen, uitgebalanceerd, er heerst rust. En de combi van Marantz - Usher bleek wederom een erg prettige. Daarnaast heeft Andre de sub nog weer beter te weten integreren door deze te verplaatsen; ik kon deze niet meer separaat in het geluidsbeeld localiseren.


Tevens opnieuw kennis gemaakt met het betere analoge geluid: Andre heeft het kunnen van z`n P3-24 gedemonstreerd met Adele - 21.

Betreffende album ken ik vanaf het medium cd: vanaf cd klinkt het gewoonweg afschuwelijk, vlak, plat, geen dynamiek, hard, doods ... hetgeen een zonde is want de muziek en de stem van Adele zijn prachtig :yes:. Dan hetzelfde album op vinyl: vloeiend, natuurlijk, warm en volop dynamiek. Weg is het harde, kille en schreeuwerige geluid. Eindelijk genieten van deze prachtige stem en de prachtige composities.


Wat is dat in de huidige tijd toch met het afmixen van cd`s :|.
Goed voorbeeld van hoe het niet moet was ook het meest recente album van Paul Simon (So beautiful or ...) in vergelijk met een good old one (Graceland). Was die eerste (2011) wederom vlak, doods, zat het oudje (1986) daarentegen vol dynamiek en klonk vloeiend.


Al met al een meer dan gezellige middag gehad; Andre bedankt voor jouw gastvrijheid notworthy.


Sander.

Cornelis1921

#248
 :yes: André, ook jij bedankt voor de gezellige middag. En tot een volgende M&G (misschien voor mij iets dichter bij huis, al vrees ik van niet). byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

drees62

Citaat van: Cornelis1921 op november 28, 2011, 02:21:32
:yes: André, ook jij bedankt voor de gezellige middag. En tot een volgende M&G (misschien voor mij iets dichter bij huis, al vrees ik van niet). byebye, Cor.

Enschede is prima bereikbaar met de intercity  :wink:; you're welcome!

Cornelis1921

Citaat van: drees62 op november 28, 2011, 11:16:16
Citaat van: Cornelis1921 op november 28, 2011, 02:21:32
:yes: André, ook jij bedankt voor de gezellige middag. En tot een volgende M&G (misschien voor mij iets dichter bij huis, al vrees ik van niet). byebye, Cor.

Enschede is prima bereikbaar met de intercity  :wink:; you're welcome!
André, aangenomen! Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

drees62

#251
Zag bij de "buren" een mooi granieten plateau voor mijn Rega draaitafel langskomen. Ooit gemaakt en getweakt door Henk van Audio Selectief. Weegt volgens mij een kilootje of 15, dat moet dus wel stabiel staan nu  HB

Vandaag opgehaald en een dezer dagen maar 's "installeren".


xander32

Goed bezig Andre; steeds weer die verdere finetuning en/of een bewuste, wel overwogen upgrade. En jouw set speelt al zo goed :yes:.


Sander.

drees62

Citaat van: xander32 op december 15, 2011, 10:21:29
Goed bezig Andre; steeds weer die verdere finetuning en/of een bewuste, wel overwogen upgrade. En jouw set speelt al zo goed :yes:.


Sander.

Thanks  notworthy notworthy

drees62

Op mijn "to-do-list" stond altijd nog het vervangen van mijn Aldi stekkerblok. Niet door iets exotisch maar gewoon een degelijk en goed gemaakt stekkerblok speciaal voor audio. Geen netfilter of overspanningsbeveiliging erop, dat gaat alleen maar ten koste van de kwaliteit.

Ben na lang speuren en lezen uitgekomen bij het HiFi-Tuning Black Power stekkerblok met 2 meter Powercord Gold 3x2,5mm2 en vergulde Schuko, wat verkocht wordt door een sponsor bij de buren. 
Met name de HiFi-Tuning kabel heeft daar al heel wat positieve reacties opgeleverd.

Als ik flink geluisterd heb zal ik wat meer ervaringen hier delen maar mijn eerste indrukken zijn zeer goed. Een beetje wow, voorzover dat kan met een stekkerblok. :angel:

Wordt vervolgd  :wink: