Set van Minguel

Gestart door minguel, februari 08, 2009, 13:54:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

Prachtige, strakke set!

De B&W`s zijn nieuw dus; ik ben wel nieuwsgierig hoe je tot deze keuze bent gekomen? Wat heb je allemaal gehoord / vergeleken?

P.s. ik heb niets aan te merken op jouw keuze hoor  notworthy - prachtige speakers - heb zelf voorheen ook B&W`s gehad en was daar zeer content daarmee.


Sander.

Sander

ziet er mooi uit allemaal nu lekker genieten van de nieuwe speaks  hello
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

minguel

Citaat van: xander32 op mei 17, 2009, 09:57:22
De B&W`s zijn nieuw dus; ik ben wel nieuwsgierig hoe je tot deze keuze bent gekomen? Wat heb je allemaal gehoord / vergeleken?
Sander.

Sander,

Zie pagina 1 onderaan.
http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,3010.0.html


Ben al aardig aan het genieten. Was gisteren bezig om de speakers opnieuw in te stellen met de Marantz microfoon (audessey?) moest mijn buurman zo nodig gaan boren? Ga van de week een nieuwe poging wagen.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

minguel

Omdat ik niet helemaal tevreden was met de B&W, ben ik nog een beetje aan het tweaken gegaan. Eerst afgelopen weekend de speaker instellingen opnieuw ingesteld met de Audessey microfoon. Was een beetje takke herrie (partner vroeg zich af wat ik allemaal aan het uitspoken was) maar daarna het klonk al meer naar mijn smaak.

Daarnaast had ik het idee dat de B&W speakers misschien beter overweg kunnen met koperen LS kabels. Ik had hier speciaal opgelet tijdens mijn luister sessie. Heb daarom een setje Kimber 8tc op de kop getikt. Heb deze in het verleden ook gehad, maar vond het in mijn toenmalige setup te veel van het goede in het laag.

Ondanks een klein issue met mijn SR (zie ook http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,3474.0.html vind ik dat de Kimber 8TC veel meer detail laat horen dan mijn Nordost kabels. Het laag klinkt ook iets "dikker". Het zijn kleine nuances, maar ze zijn er wel.
Diana Krall "the girl in the other room"  :-D voor mij haar beste cd tot nu toe.

Als het "probleempje" met mijn SR is opgelost, ga ik de speaker instellingen opnieuw met de Audessey uitvoeren. Ben benieuwd.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

Zo vandaag zijn we bij Minguel thuis geweest om de installatie weer wat aan te pakken en we hebben een mooi resultaat behaald !

Ik laat eerst minguel zijn verhaal doen :wink:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

cheese

ben benieuwd naar zijn bevindingen....

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

minguel

Citaat van: Stadium III op augustus 16, 2009, 18:12:03
Zo vandaag zijn we bij Minguel thuis geweest om de installatie weer wat aan te pakken en we hebben een mooi resultaat behaald !

Ik laat eerst minguel zijn verhaal doen :wink:

Om te beginnen was het leuk om iemand van het forum te ontmoeten. Heb weleens met Rob gemaild, maar had hem nooit eerder ontmoet.

Wij hebben eerst een uurtje zitten kletsen over onze hobby. Moet zeggen dat Rob weet waar hij het over heeft en daarnaast heeft hij behoorlijk wat kennis. Hij kan daar ook zo enthousiast over praten.

Voorop gesteld, mij ontbreekt het aan technische kennis. Voelde mij soms een newby, maar schroomde gelukkig niet om te vragen of aan te geven als ik iets niet begreep.

Ik zal kort proberen het een en ander te vertellen. Waar ik de mist in ga, corrigeert Rob mij wel.

Rob heeft eerst naar wat instellingen gekeken van mijn dvd en heeft daar de eerste "foutjes' gecorrigeerd. Ook op de REL stonden wat dingetjes verkeerd.

Vervolgens hebben wij eerst naar een cd van Diana Krall geluisterd die ik aardig ken. (ben de laatste jaren meer en meer een lichte jazz liefhebber geworden). Daarna naar een DVD van Queen (had Rob meegenomen).
Eerst hebben wij de afstanden van de speakers ingesteld en vervolgens heeft Rob via een DB meter alle speakers afgesteld.
Daarna heeft Rob heeft via een test dvd (ben de naam even kwijt) mijn front speakers doorgemeten om te bepalen tot waar mijn front speakers doorlopen en vanaf welk punt de sub het moest overnemen. Was positief verbaasd wat voor laag mijn B&W speakers produceren.

Vervolgens heeft hij het .1 kanaal afgesteld.

Wat mij na het afstellen opviel was dat ik bij muziek dvd het idee had dat ik nu midden in de arena zat. Het klinkt nu meer als 1 geheel. De stemmen en instrumenten (vooral piano en gitaar) zijn duidelijker aanwezig. Lijkt alsof je meer detail hoort. Die helikopter scene van de test dvd klonk echt gaaf.

Het mooie is dat ik weet waar de sub staat, maar nu niet meer zo specifiek hoor (in het geluidsbeeld) waar die staat.

Al met al een geslaagde middag.

Rob, was leuk je te ontmoeten en nogmaals bedankt.

Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

Graag gedaan !

We hebben eerst idd de cd beluisterd en de dvd bekeken zodat we een idee hadden hoe de set klinkt voor de afstelling

Ik heb idd de juiste fase op de rel gevonden en de crossover goed ingesteld op rel en reciever

De reciever hebben we idd de afstanden en volume's ingesteld zo ook de grote van de speakers ingegeven en de crossover in de reciever op 80 hz gezet

Ik heb als test stuk voor surround en subwoofer de trailer van Dolby gebruikt genaamd City

In deze trailer kun je zeer mooi surround van voor en achter laten horen en zo ook van links naar rechts
Als je deze trailer pakt kun je zeer mooi je .1 inregelen en als je dan later de high level mee pakt zul je merken dat de high level hierin soms meer laag geven als .1 kanaal

Verder zoals aangegeven dus de speakers getest waar ze beginnen met de laagweergave zodat hij hoorbaar is voor ons
Bij deze zat dat op een 35 hz,zo ook subwoofer ingesteld tegen de grens aan van een 35 hz

Toen we alles klaar waren hebben we weer de dvd gekeken en andere en zo in de setup van de marantz volume van de LFE veranderd want dat kun je in stappen van 0,5 db doen

Al bij al merkte ik dat naar de afstelling dat alles meer in het geheel is ,het geluidsbeeld is breder en groter zo is er ook meer diepte
Kwa stereoweergave met de SA700KI was is wel tevreden en klonk het ICM met de 8002 zeer lekker !

Al bij al een mooie setup van Marantz en B&W/Rel waar hij nog veel plezier van kan hebben !!

Op naar de volgende !


Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

minguel

Vandaag voorzichtig een stap gezet richting Bluray.

Had voorzichtig hier en daar al wat gelezen over de Marantz Bluray spelers. Ik was op zich ook gecharmeerd van de Pioneer BDF-51, maar voor de WAF moest deze wel passen bij de rest. (lees hij moet zilver zijn en niet zo kolossaal).

Gezien de rest van mijn set, volstond de BD5004, de 7004 heeft als extra (als ik goed heb gelezen) een betere Video DAC. Immers ik heb de DV7001 voor DVD en die geeft al een mooi plaatje.

Helaas hadden ze de 5004 niet meer.

Na een half uur rond hangen heb ik besloten om de BD7004 mee te nemen. (Keuze werd iets gemakkelijker omdat ik met overwerk geld aan het shoppen was).

O ja, ik kwam in mijn Supra stekkerdoos contacten te kort. Ik heb voor een mooie prijs 2e hands een Isotek Multiway 4 aangeschaft.

(ps. Bij Polectro Buitenveldert in Amsterdam gaan de spullen als warme broodjes over de toonbank. Zaak is overgenomen door BCC en de winkel moet leeg.)

Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

Kijk mooie aanwinsten !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Citaat van: minguel op november 20, 2009, 17:26:41
Vandaag voorzichtig een stap gezet richting Bluray.

Had voorzichtig hier en daar al wat gelezen over de Marantz Bluray spelers. Ik was op zich ook gecharmeerd van de Pioneer BDF-51, maar voor de WAF moest deze wel passen bij de rest. (lees hij moet zilver zijn en niet zo kolossaal).

Gezien de rest van mijn set, volstond de BD5004, de 7004 heeft als extra (als ik goed heb gelezen) een betere Video DAC. Immers ik heb de DV7001 voor DVD en die geeft al een mooi plaatje.

Helaas hadden ze de 5004 niet meer.

Na een half uur rond hangen heb ik besloten om de BD7004 mee te nemen. (Keuze werd iets gemakkelijker omdat ik met overwerk geld aan het shoppen was).

O ja, ik kwam in mijn Supra stekkerdoos contacten te kort. Ik heb voor een mooie prijs 2e hands een Isotek Multiway 4 aangeschaft.

(ps. Bij Polectro Buitenveldert in Amsterdam gaan de spullen als warme broodjes over de toonbank. Zaak is overgenomen door BCC en de winkel moet leeg.)
Mooie aanwinsten hoor  :yes:, en een leuk verslag om te lezen over jouw "avonturen met Rob".


Sander.

Stadium III

Komt wel raar over Jou avonturen met Rob  :lol:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

avonturen in de avond uren?  :-D

minguel

Citaat van: marvin op november 20, 2009, 18:46:57
avonturen in de avond uren?  :-D

Was gewoon op de zondagmiddag  :-D.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

WimPeu

Citaat van: minguel op november 20, 2009, 17:26:41


Gezien de rest van mijn set, volstond de BD5004, de 7004 heeft als extra (als ik goed heb gelezen) een betere Video DAC.


Ik sta ook op het punt om een Marantz BR speler te gaan kopen. Omdat ik in mijn AV alle decoders heb zitten  zou ik voor de BD-5004 gaan maar is de 7004 echt beter kwa beeld. Heb je ze naast elkaar getest/gezien?? Voor alleen  analoge uitgangen alleen hoef ik hem nl. niet.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES