ruimtelijke weergave

Gestart door PM95, januari 30, 2009, 16:52:41

Vorige topic - Volgende topic

Maurice

Citaat van: thom op februari 01, 2009, 21:59:28
zitten die nog niet in de hoog sectie van je filter???? dat zou wel heel jammer zijn moet je eigelijk zo snel moeglijk doe nhe is veel mooier. laag en mid zouw ik het niet doen merk je toch niet echt maar in je hoog is het echte de moeite waard!!
Heb je ze ook al beluisterd in de refmon?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Citaat van: thom op februari 01, 2009, 21:59:28
zitten die nog niet in de hoog sectie van je filter???? dat zou wel heel jammer zijn moet je eigelijk zo snel moeglijk doe nhe is veel mooier. laag en mid zouw ik het niet doen merk je toch niet echt maar in je hoog is het echte de moeite waard!!
Ik weet zowiezo nog niet of ik de gebruikte Seas KT27F tweets wil behouden,nu ik het een en ander van scanspeak gehoord heb twijfel ik nog wat ik ga doen,maar als ik het goed begrijp heb jij de Audyn-plus al in gebruik?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

thom

Citaat van: Marco op februari 01, 2009, 22:03:47
Ik weet zowiezo nog niet of ik de gebruikte Seas KT27F tweets wil behouden,nu ik het een en ander van scanspeak gehoord heb twijfel ik nog wat ik ga doen,maar als ik het goed begrijp heb jij de Audyn-plus al in gebruik?
uiteraard gebruik ik die in het hoog, ik ben ooke igelijk gewent om in elk filter wat ik maak of ik elke speaker die ik verkoop de mkp+ te gebreuken of aan te bevelen. het is gewoon echt te horen en is zeker zonde dat jij ze in jouw speakers die het zeker waard zijn niet gebruikt. oke ze zijn effe wat duurder dan gewoone mkp's zeker in hoogere waarden maar echt de moeie waard.

Citaat van: Maurice op februari 01, 2009, 22:02:58
Heb je ze ook al beluisterd in de refmon?
je bedoelt de refmon met mkp+ in het hoog, als het goed is staan ze zo in onze winkel. ik zal die volgende week nog effe vrage. maar weet eigelijk wel zeker dat we ze gebreuken. ik kan je dan ook het verschil niet noemen alleen aan de hand van de algemene verschillen, zoals mee openhied meer detail. als ze met mkp+ in de winkel staan nodig ik je dan ook vanharde uit om het verschil te komen luisteren als je daar zin in heb!!

HiFi gek

THOM

In welke audio winkel werk jij dan , altans dat maak ik er dan uit op ?

Groeten  EDWIN  B

thom

Citaat van: HiFi gek op februari 02, 2009, 13:05:08
THOM

In welke audio winkel werk jij dan , altans dat maak ik er dan uit op ?

Groeten  EDWIN  B
ik werk bij speaker en co rotterdam. das een audio winkel voor de zelfbouwer zegmaar. maar we doen ook heel veel fabrieks speakers opknappen want daar valt vaak nog heelveel aan te verbeteren. zelf op de duurdere merken.

gerard

Citaat van: gerard op januari 31, 2009, 20:21:26

Ruimtelijkheid is niet "iets" wat je zomaar even kan kopen met een nieuwe cd-speler of andere apparatuur.

Hier ben ik het niet mee eens!  :-P :evil:

Zelf hoop ik namelijk juist op dit punt nog eens het nodige te verbeteren. :roll:
Hebben jullie ervaring met duidelijke verbeteringen mbt ruimtelijkheid door verschillende cd spelers (of dvd spelers?) met elkaar te vergelijken?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

HiFi gek

Citaat van: thom op februari 02, 2009, 15:48:41
ik werk bij speaker en co rotterdam. das een audio winkel voor de zelfbouwer zegmaar. maar we doen ook heel veel fabrieks speakers opknappen want daar valt vaak nog heelveel aan te verbeteren. zelf op de duurdere merken.

Speaker en CO ken ik als Rotterdammer uiteraard .

Dan zal ik jou ook wel kennen als ik je zie , ik kwam er vroeger wel eens .
De laatste keer is ongeveer een jaar of 3 geleden .
Ben er zelfs vroeger een keer geweest voor een luistersessie voor luidspreker boxen , maar het is toen destijds de B&W - CDM7 NT geworden .

Ken jij mij eens aangeven wat er eventueel nog te verbeteren is aan mijn boxen .
Focal/jmLab - Electra 1037BE .

Dat zal dan wel in de filtersectie of de inwendige bekabeling zitten zeker ?

Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: gerard op februari 03, 2009, 16:40:54
Hier ben ik het niet mee eens!  :-P :evil:

Zelf hoop ik namelijk juist op dit punt nog eens het nodige te verbeteren. :roll:
Hebben jullie ervaring met duidelijke verbeteringen mbt ruimtelijkheid door verschillende cd spelers (of dvd spelers?) met elkaar te vergelijken?

Jazeker , ik heb al aardig wat cd spelers gehad , en iedere nieuwe aankoop was een verbetering want anders deed ik het niet .

Ik begon met een Denon : DCD 810 ( klonk aardig , maar meer niet )
Daarna de Marantz : CD17-Ki  ( grote verbetering )
Daarna de Marantz  : SA17-S1  ( iets beter )
Daarna de Marantz  : SA11-S1  ( duidelijk beter en totaal andere klank signatuur )
Daarna de Marantz  : SA7-S1    ( grote  Verbetering ) weer afwijkende klank signatuur ,  is ook tevens mijn huidige cd speler .

Groeten  EDWIN  B

thom

Citaat van: HiFi gek op februari 03, 2009, 19:58:55

Speaker en CO ken ik als Rotterdammer uiteraard .

Dan zal ik jou ook wel kennen als ik je zie , ik kwam er vroeger wel eens .
De laatste keer is ongeveer een jaar of 3 geleden .
Ben er zelfs vroeger een keer geweest voor een luistersessie voor luidspreker boxen , maar het is toen destijds de B&W - CDM7 NT geworden .

Ken jij mij eens aangeven wat er eventueel nog te verbeteren is aan mijn boxen .
Focal/jmLab - Electra 1037BE .

Dat zal dan wel in de filtersectie of de inwendige bekabeling zitten zeker ?

Groeten  EDWIN  B
alles wat ik zouw kunnen verbeter nzit iid in het filter en de bekabeling en eventueel de demping. maar ik moet het zien eigelijk vast hebben om te kunnen zegen wat ik psies allemaal kan vervangen. ik zouw zeggen als je toch wat weet waar we zitten kom een keer lanks met je filter kunnen we gelijk kijken!

HiFi gek

Citaat van: thom op februari 03, 2009, 20:13:35
alles wat ik zouw kunnen verbeter nzit iid in het filter en de bekabeling en eventueel de demping. maar ik moet het zien eigelijk vast hebben om te kunnen zegen wat ik psies allemaal kan vervangen. ik zouw zeggen als je toch wat weet waar we zitten kom een keer lanks met je filter kunnen we gelijk kijken!

Ik zal er eens over nadenken .

Groeten  EDWIN  B

gerard

Citaat van: HiFi gek op februari 03, 2009, 20:07:51

Jazeker , ik heb al aardig wat cd spelers gehad , en iedere nieuwe aankoop was een verbetering want anders deed ik het niet .

Ik begon met een Denon : DCD 810 ( klonk aardig , maar meer niet )
Daarna de Marantz : CD17-Ki  ( grote verbetering )
Daarna de Marantz  : SA17-S1  ( iets beter )
Daarna de Marantz  : SA11-S1  ( duidelijk beter en totaal andere klank signatuur )
Daarna de Marantz  : SA7-S1    ( grote  Verbetering ) weer afwijkende klank signatuur ,  is ook tevens mijn huidige cd speler .

Groeten  EDWIN  B

De verbeteringen zoals jij dat noemt, gaat dat over de strakheid en detailering van het geluid?
Of gaat het over het ruimtelijke plaatje; diepte, 3d enz.

Volgens mij zijn er wel eens misverstanden over wat iemand onder ruimtelijkheid verstaat.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

HiFi gek

Citaat van: gerard op februari 04, 2009, 12:38:04
De verbeteringen zoals jij dat noemt, gaat dat over de strakheid en detailering van het geluid?
Of gaat het over het ruimtelijke plaatje; diepte, 3d enz.

Volgens mij zijn er wel eens misverstanden over wat iemand onder ruimtelijkheid verstaat.

Dat gaat over : meer micro informatie , andere klankkleur , beter 3 dimensionaal geluidsbeeld , luchtiger/tranceparanter geluidsbeeld , realistichere stemweergave , betere plaatsing , enzo .

En deze noemers waren dan bij de genoemde cd spelers weer verschillend in de procentuele winst die er werd gewonnen .

Het verschil tussen de Denon-DCD810 en de CD17-ki   en tussen de SA11-S1 en de SA7-S1 waren het grootst .

Groeten  EDWIN  B

gerard

Ik las deze week een stukje op een engelse site over de cd6002.
Veel details, goeie stemmen strakke weergave ed. maar juist mbt de ruimtelijkheid bleef deze speler achter.
Er zat weinig diepte in het beeld.
Dat is nou precies wat ik zou willen bij een speler, die diepte en het 3d plaatje.
Er moet gewoon lekker muziek klinken en het liefst zo realistisch mogelijk maar ik hoef daar geen extra nadruk op pingeltjes en bekkens die nèt even een halve seconde langer doorklinken :roll:
Als bijvoorbeeld zo'n 6002 niet meer diepte/ruimtelijkheid kan leveren dan mijn dv6600vm dan is een losse cd-speler voor mij geen aanwinst.

HiFi gek

GERARD

Koop dan een Marantz    SA11-S1   of de SA11-S2  .

Deze spelers zijn nog redelijk betaalbaar , maar ze hebben wel alle eigenschappen waar jij naar op zoek bent qua : ruimtelijkheid , diepte , micro detail , enzo .

Misschien toch te duur deze 2 spelers , andere goede keuze is de SA15-S1 .

Het ultieme resultaat bereik je met de SA7-S1 , maar die is heel erg duur + dat dan ook de rest van de set in verhouding moet staan .

Groeten  EDWIN  B

gerard

De SA11 lijkt me nogal duur  :| de SA15 is 2e hands al wat betaalbaarder.

Er zijn hier vast wel andere leden die met een goedkoper type cd speler (of ander merk  :roll: violent1) ook diepte/3d ervaringen hebben mag ik hopen... of heeft een (betaalbare)cd speler toch echt geen invloed op dergelijke weergave :-P