ruimtelijke weergave

Gestart door PM95, januari 30, 2009, 16:52:41

Vorige topic - Volgende topic

TurboMarco

Citaat van: SB_Marantz op februari 01, 2009, 20:32:18
Simpel: wanneer er condensatoren geplaatst zijn van inferieure kwaliteit kun je dat horen.
Dat in het gebied waar de tweeter / squaker door het filter geregeld gedwongen af gaat vallen.

Citeer"Het enige wat filtering doet is de X-over frequentie bepalen en met een aantal db's/oct afkappen.
In het werkzame gebied wordt dus feitelijk niets gedaan."

je zegt dat in het werkzame gebied niets gedaan word,en aan de andere kant juist weer wel in het geval van een eerste orde filter,een beetje vaag allemaal als je mij vraagt  :?

En hoe bepaal je of een condensator (MKP bv) van een inferieure kwaliteit is? ,meet je dat ?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

SB_Marantz

In feite wel ja om je vraag mbt speaker filters te beantwoorden.
In bv speakers van Kef ( de oudere types althans) worden zelfs 50V bi-polaire C's gebruikt.
Jammer dat onze speaker kenner niet meer aktief is hier.
Die gaat er nog veel dieper op in dan ik.
En in mijn geval was het zelfs zo dat de gebruikte C's verliepen wat hoorbaar en meetbaar was!

Dat was voor mij de voornaamste reden deze te vervangen door een kwalitatief hoogwaardig product.

Wat betreft je antwoordt op het interlink verhaal:
Kabel zijn niet capacitief, een speaker filter is dat wel.
Of je moet een paar pico capacitief durven noemen?

Komt trouwens nog bij dat het zobel netwerk in een versterker eventuele capacitieve invloeden teniet doet dus waar hebben we het over?!

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: Marco op februari 01, 2009, 20:48:22
je zegt dat in het werkzame gebied niets gedaan word,en aan de andere kant juist weer wel in het geval van een eerste orde filter,een beetje vaag allemaal als je mij vraagt  :?

En hoe bepaal je of een condensator (MKP bv) van een inferieure kwaliteit is? ,meet je dat ?

Met het werkzame gebied bedoel ik feitelijk het gebied waar niet gefilterd wordt.
Je weet zelf wel met welke helling de orde filtertjes werken en dus ook wanneer het eerder hoorbaar is.

Verder: zie bovenstaande post.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Citaat van: SB_Marantz op februari 01, 2009, 20:53:18

In bv speakers van Kef ( de oudere types althans) worden zelfs 50V bi-polaire C's gebruikt.

En in mijn geval was het zelfs zo dat de gebruikte C's verliepen wat hoorbaar en meetbaar was!

Bipolaire elko's zijn voorverouderd zodat ze ook na jaren nog dezelfde capaciteit hebben,jij had C's van  het MKT type en die verlopen niet in een jaar,ook niet na 10 jaar
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

zaten er in de RF7 dan al MKP's ?,of zaten daar bi-polaire condensatoren in?

5.1.4

Philips 75PUS8303

Maurice

Citaat van: SB_Marantz op februari 01, 2009, 20:53:18
Wat betreft je antwoordt op het interlink verhaal:
Kabel zijn niet capacitief, een speaker filter is dat wel.
Of je moet een paar pico capacitief durven noemen?

Komt trouwens nog bij dat het zobel netwerk in een versterker eventuele capacitieve invloeden teniet doet dus waar hebben we het over?!
Kabels zijn capacitief en volgens Breem werkt capaciteit van kabels als een hoogdoorlaat )zie stuk over platenspelers). Kan echter niet beoordelen of die paar picofarad daadwerkelijk van invloed zijn.
Maar ik heb ook geen verstand van biologie en kan dus ook niet verklaren dat planten zonlicht nodig hebben om te groeien. Betekent dat dan dat ik niet mag stellen dat planten zonlicht nodig hebben voor de groei?

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

Ik zie niet in wat planten en zonlicht hiermee te maken hebben.

Als je mijn uitleg niet begrijpt of niet aan wilt nemen kun je misschien eens contact opnemen met DJ op van blauwe forum.
Die jongen weet erg veel.
Misschien neem je het van hem wel aan?

Verder vind ik het wel geschoten.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

trouwens bi-polaire C's 50Vac worden nog steeds gebruikt en doen goed werk in een correctienetwerk

5.1.4

Philips 75PUS8303

TurboMarco

even voor de goede orde ik meen ook verschillen te horen als ik MKT's vervang voor MKP's ,net als bij de versterkers en andere apparatuur  :wink: ,die bevatten tenslotte nog heel wat meer componentjes .

5.1.4

Philips 75PUS8303

Maurice

Citaat van: SB_Marantz op februari 01, 2009, 21:08:23
Ik zie niet in wat planten en zonlicht hiermee te maken hebben.

Als je mijn uitleg niet begrijpt of niet aan wilt nemen kun je misschien eens contact opnemen met DJ op van blauwe forum.
Die jongen weet erg veel.
Misschien neem je het van hem wel aan?

Verder vind ik het wel geschoten.
Net als bij planten is elke uitleg mij om het even. Ik kan vanuit mijzelf het niet verklaren, maar dat neemt niet weg dat ik wel constateer dat er verschillen zijn. Of bedoel je dat ik van je moet aannemen dat er geen verschillen zijn omdat jij het wel kunt verklaren en ik niet?
Rev. Maurice

thom

Citaat van: Marco op februari 01, 2009, 21:16:54
even voor de goede orde ik meen ook verschillen te horen als ik MKT's vervang voor MKP's ,net als bij de versterkers en andere apparatuur  :wink: ,die bevatten tenslotte nog heel wat meer componentjes .
moet je die mkp's wel weer vervangen oor mkp+ he clown1 :wink:

TurboMarco

Citaat van: thom op februari 01, 2009, 21:26:53
moet je die mkp's wel weer vervangen oor mkp+ he clown1 :wink:
niet in het geval van de magnats,zo worden het wel hele dure speakers,maar wellicht een keer bij de EX-4  :yes:

5.1.4

Philips 75PUS8303

thom

Citaat van: Marco op februari 01, 2009, 21:53:12
niet in het geval van de magnats,zo worden het wel hele dure speakers,maar wellicht een keer bij de EX-4  :yes:
zitten die nog niet in de hoog sectie van je filter???? dat zou wel heel jammer zijn moet je eigelijk zo snel moeglijk doe nhe is veel mooier. laag en mid zouw ik het niet doen merk je toch niet echt maar in je hoog is het echte de moeite waard!!

Maurice

Kwam de bi-polaire c's tegen bij speakerland, zie >>>hier<<<. Zijn van intertechnik.

CiteerBipolaire condensatoren met gladde anoden (altijd met opdruk "glatt") zijn beter dan folie-condensatoren van twijfelachtige kwaliteit. Onze Bipolaire elko's zijn voorverouderd, zodat ze ook na jaren nog dezelfde capaciteit hebben. Ze werken zeer verliesarm en hebben een maximale tolerantie van 5%.
Rev. Maurice