De set van Vlearmoes

Gestart door Vlearmoes, januari 28, 2009, 18:33:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

still life

wachten maar op een rustig momentje.. :-D
draai je nog steeds met de kef-speakers uit post #1?
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

xander32

Hey Theo, goed bezig. Maar vraag: is een (mobiele) airco niet wat voor jou als jij zo`n nadelige gevolgen van de warmte ondervindt ?

In jouw situatie zou ik dan ff wat minder in de set steken maar eerst zorgdragen voor m`n eigen fysiek  :yes:.


Sander.

Citaat van: Vlearmoes op juni 06, 2011, 08:55:14
Aansluitingen zijn allemaal HDMI geworden (lekker makkelijk)

Op aanbeveling van Ron de speakers en sub op spikes die dan weer op een granieten tegel staan
vervolgens liggen de tegels met een viltje ertussen op laminaat

Ook van Ron de tip om toch te gaan Bi-ampen
Je hebt dan:
1- twee keer zoveel vermogen voor je fronts: de versterkers kunnen het dan iets rustiger aan doen.
2- de impedantievariaties die lage tonen veroorzaken hebben dan geen invloed op mid/hoog.
Ik denk dat het bijdraagt aan een beter geluidsbeeld.

Dus dit ook gedaan met VDH cs-122  met veel zilver op het hoog.

Van inmeten Audyssey is het nog niet gekomen met die onweersbuien, Normaal in de voortuin en vogeltjes die fluiten  clown1

Bankstelletje weer naar de winter opstelling....dus langzaam vordert alles.

Maar de gezondheid plaagt me het meest   te warm en benauwd  :-(

Vlearmoes

Ja ik bezit een mobiele airco...maar die gaat pas aan als ik helemaal niet meer hou

op de slaapkamer   maar ze zijn niet stil  dus een uurtje van tevoren naar 20 graden   slapen om vervolgens om 4 uur weer wakker te zijn

Maar deze week de medische molen; longfoto`s, bloed en hartfilmpje   :-(
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

Citaat van: still life op juni 06, 2011, 09:04:35
wachten maar op een rustig momentje.. :-D
draai je nog steeds met de kef-speakers uit post #1?



Beginpost een beetje opgeschoont

Jaa   en heb er zelfs nog oudere bij gezet voor rears   :-D
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

xander32

Sterkte er mee Theo, goed dat je de boel ff laat nazien :yes:.


Sander.
Citaat van: Vlearmoes op juni 06, 2011, 09:31:50
Ja ik bezit een mobiele airco...maar die gaat pas aan als ik helemaal niet meer hou

op de slaapkamer   maar ze zijn niet stil  dus een uurtje van tevoren naar 20 graden   slapen om vervolgens om 4 uur weer wakker te zijn

Maar deze week de medische molen; longfoto`s, bloed en hartfilmpje   :-(

Vlearmoes

Citaat van: xander32 op juni 06, 2011, 09:53:29
Sterkte er mee Theo, goed dat je de boel ff laat nazien :yes:.


Sander.

Ja en hopelijk vinden ze iets    mijn bloed is altijd goed   maar ik knap pas echt op na een doxycycline kuur
voor enkele maanden  en het gaat dan weer bergafwaarts  dus er zit iets chronisch mis (afweer darmen met die coeliakie)
Maar je kunt dat spul niet blijven slikken  :|
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

jrm

Da's knap vervelend voor je!

Sterkte in ieder geval en blijf vooral doorvragen bij de medici.

still life

Citaat van: xander32 op juni 06, 2011, 09:08:11

In jouw situatie zou ik dan ff wat minder in de set steken maar eerst zorgdragen voor m`n eigen fysiek  :yes:.


stupid
maar muziek kan best opbeurend werken..

reference kef speakers.. 4-weg   8-) die kunnen wel overweg met bi-amp..

je kent ze vast zeer goed single amped, benieuwd naar je bevindingen ermee in combi met de integra..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

TurboMarco

Theo gefeliciteerd met de Integra ,ik kijk uit naar de resultaten wanneer deze ingeregeld is  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lo

Sterkte Theo met je gezondheidsklachten. Ivm warmte hebben wij een jaar of twee geleden een vaste multisplit airco aan laten leggen. Een binnen unit in de kamer en 1 in de slaapkamer. Fluisterstil zijn die dingen. Tis even een investering maar zeker het geld waard imo.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

#175
Vanmiddag ff bij Theo op de koffie geweest, natuurlijk ook om al z`n nieuwe aanwinsten (Stadium III, Integra en UD8002) aan het werk te zien/horen.

Het ht-gebeuren heeft een flinke boost gekregen met de komst van de nieuwe componenten; vooral te merken aan de grotere en meer natuurlijke soundbubble en het fundament onder het geheel - Audyssey aan.

De eerste nummers in het stereo waren echter terleurstellend: de bass was strak maar veel te veel en het geheel klonk gecomprimeerd, klonk vlak, klonk zelfs doods :|. Dan maar eens Audyssey uit - standje Pure Direct: big smile  :yes:.  Opeens nam het stereobeeld toe, was er daar een natuurlijk fundament, de mids en het hoog leefden op, de muziek begon weer te vloeien, de muziek kwam weer tot leven. Toen was pas te horen hoeveel beter de nieuwe speler van Theo is in vergelijk met de CD6002 en dat de Integra een prettige match met de KEF`s vormt en deze goed in z`n greep heeft.

Ik ben benieuwd wat t.z.t. de Multi XT Pro afstelling in Theo`s set gaat brengen.


Sander.

Vlearmoes

Dank je Robert voor het eerlijke verslag

We zijn zo vanmiddag aan de zelfde conclusie gekomen na verschillende software

en iid  misschien dat de pro-versie nog meer verbetering kan brengen op stereo gebied

op surround ben ik al zeer tevreden; en de match Kef en Integra blijkt een goeie   de Classe die achter de SR8002 zeker verbetering gaf is nu niet meer nodig   de Integra kan het met Bi-ampen nu makkelijk aan

Straks na de vakantie van Ron gaan we eea verder bekijken kwa breedte in stage en warmte
bv door verder indraaien   of juist niet    afstelling van de sub in high     enz om tot een mooi pro resultaat  te komen

Niet alleen voor surround maar misschien ook voor stereo   want zowel de reciever en de luidsprekers hebben veel potentie   :angel:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

xander32

Theo, voor alle duidelijkheid: je hebt er een mooie set met veel potentie staan. Mijn feedback is in vergelijk met jouw voorgaande set-up van SR8002 en Classe (en Storm en CD6002). Je hebt een flinke stap vooruit gemaakt alleen ben ik niet onder de indruk van Audessy in het stereo, betreft ht is mijn voorgaande reply duidelijk. Maar aangaande het stereo zit er niet voor niets een knopje op jouw remote met de term "Pure Direct"  :wink:.


Sander.

Vlearmoes

#178
Citaat van: xander32 op juni 21, 2011, 08:08:41
Theo, voor alle duidelijkheid: je hebt er een mooie set met veel potentie staan. Mijn feedback is in vergelijk met jouw voorgaande set-up van SR8002 en Classe (en Storm en CD6002). Je hebt een flinke stap vooruit gemaakt alleen ben ik niet onder de indruk van Audessy in het stereo, betreft ht is mijn voorgaande reply duidelijk. Maar aangaande het stereo zit er niet voor niets een knopje op jouw remote met de term "Pure Direct"  :wink:.


Sander.

Ja dat knopje ga ik eerst ook gebruiken totdat Ron zijn werk heeft gedaan  :yes:
Ron heeft vast nog tips over speakerplaatsing  en andere zaken
ik heb er al een aantal toegepast die positief uit vielen.  :-D

Ook heb ik gemerkt dat de StadiumIII nu extreem gevoelig is geworden  tikje meer of minder maken grote verschillen op High level (misschien per software afhankelijk)
Ook de software is erg belangrijk geworden  goeie of slechte zijn nu veel makkelijker te bepalen
oa. met het laag wat erin is gemixt van de originele opnames


Voor de rest van de weergave ben ik zeer tevreden over de Integra DTR 9.9 en de BD8002
alles nu via hdmi   maar wil nog wel andere aansluitingen gaan proberen voor CD
om er zo achter te komen wie de mooiste DAC heeft de BD-8002 of de Integra

De KEF Reference Model Three  (van de eerste serie) maken nu duidelijk dat ze erg veel kunnen  :kwijl:
en niet voor niets de betere van de 2 modellen zijn  shutup

Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

still life

Citaat van: Vlearmoes op juni 21, 2011, 10:06:35
Ja dat knopje ga ik eerst ook gebruiken totdat Ron zijn werk heeft gedaan  :yes:

is er soms geen dynamiek remmer actief? zoals dyn vol bvb..

CiteerOok heb ik gemerkt dat de StadiumIII nu extreem gevoelig is geworden  tikje meer of minder maken grote verschillen op High level (misschien per software afhankelijk)
Ook de software is erg belangrijk geworden  goeie of slechte zijn nu veel makkelijker te bepalen
oa. met het laag wat erin is gemixt van de originele opnames

in combi met een sub kan dyn EQ of een equivalent op de integra mss overkill zijn
heeft rob hier ook last van..

het is letterlijk een dynamische EQ, die volgens je volumekeuze zichzelf bijpast voor optimale weergave
naarmate je luider draait, gaat deze steeds minder werken..

CiteerVoor de rest van de weergave ben ik zeer tevreden over de Integra DTR 9.9 en de BD8002
alles nu via hdmi   maar wil nog wel andere aansluitingen gaan proberen voor CD
om er zo achter te komen wie de mooiste DAC heeft de BD-8002 of de Integra

ik kan weinig verschil tss mijn UD analoog & hdmi waarnemen, het is imho een klein outputverschil
of het verschil tss mijn DAC's is verwaarloosbaar.. :-D

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300