Heb een nieuwe (demo) NAD C 275BEE op test, samen met een 2ehands Rotel RB991.
Als ik wil kan ik ook nog een Advance Acoustic MAA406 meekrijgen, Primare (ik dacht A 33.2) of een Vincent stereo EV.
Vlug aangesloten. En voor mij haalt de Rotel RB991 het van de NAD C 275BEE.
Merk dit zeer goed met de CD van Roger Waters 'Amused to Death'.
Bij de eerste track heb je een radio of TV die aan de linker kant speelt, bij de NAD komt het geluid echt uit de richting van de speaker, terwijl de Rotel die echt meer opzij plaatst (zoals mijn SR8002), nu omdat ik niet weet hoe de maker het bedoeld, weet ik dus niet welke het juist doet.
Maar wat wel opviel, was dat bij een 80db (gemeten met de db meter) kon je via de Rotel duidelijk horen wat er gezegd werd, op de NAD was dit absoluut niet het geval. Nu ik laat de Rotel nu wat spelen, en als hij warm is luister ik nog eens, en dan vergelijk ik hem met de SR8002, maar op het eerste gehoor voegt de Rotel toch wat bij. Qua klankkleur is hij wat aan de warme kant net als de Marantz , en daar hou ik van. Dat miste ik ook bij de NAD. Nu ik geef hem ook nog een 2e kans, zal hem wat laten opwarmen voor ik hem echt ga vergelijken, maar ik had niet de indruk veel te winnen, en zeker niet om er 1200€ voor te betalen.