Het voordeel dat wij hebben is, dat we voor film toch een sub willen hebben, dus kunnen we al eens experimenteren met de sub. Maar als je enkel een stereo set hebt kan je moeilijk een sub kopen om te testen of het bij u beter zal klinken.
Ik herinner me in het begin dat ik hier woonde, had ik de sub ook high level aangesloten, maar het was te, het laag was te nadrukkelijk. De sub stond toen ook meer in de hoek, nu staat hij tussen de center en de rechter speaker. Ik heb nu ook een db-meter en heb inmiddels een CDeetje gedownload bestaande uit testtonen op verschillende frequenties. Hiermee kan ik alles ook beter afregelen. Omdat ik eergisteren opnieuw aan het experimenteren ben gegaan en morgen de nieuwe sub aankomt is het nog niet ideaal. Ik heb inmiddels al een XLS bestandje waarin ik voor elke frequentie die op het CDtje staat de SPL waarde kan noteren, en ik krijg dan een mooie grafiek. aan de hand daarvan kan ik de cut-off frequentie aanpassen en eventuele pieken onder de cut-off frequentie opvangen met de PEQ aanwezig op de sub. Ideaal zou een rechte moeten zijn tussen 15 à 20Hz en 20.000Hz. En als ik me niet vergis kan ik op de receiver ook eventuele pieken en dalen opvangen met de HT-EQ, als is die beperkter als je het mij vraagt. Indien ik zo'n rechte bekom dan denk ik niet dat er sprake is van onrecht aanbrengen aan het geluidsbeeld.