Citaat van: Martin op oktober 12, 2009, 18:14:02
Hadden ze dan toch gelijk Hoe is het geluid bij jou met 7.1? gebruik je de THX stand? vanwege de dipool achter (neem aan dat het dipool zijn)
Ik gebruik ook een 7.1 opstelling maar dan met 7 vloerstaanders alleen de ruimte achter mij had iets ruimer gemogen.
Ik gebruik zelf de PLxII instelling voor zowel film en muziek.
Ik gebruikte de THX stand enkel bij films die het THX logo dragen, de George Lucus films. Maar ga daar misschien eens mee spelen, heb dit nog niet gedaan sinds ik 7.1 ben.Net getest ik blijf bij CS-II!
Ook hier is het zo dat de ruimte achter mij groter mag zijn. Nu hangen ze direct achter mij.
Maar ik heb ze gekocht om 2 redenen, de reeks die ik heb wordt niet meer gemaakt en kan zo goed als niet meer vinden. Ik kon plots 2 extra surrounds kopen aan de helft van de prijs omdat het demo's waren. Nu ze waren ongeschonden en ik kreeg mijn 2 jaar garantie.
Ten tweede met de mogelijkheid om 7.1 te verkrijgen met BluRay ben ik daar ook op voorzien, echter het aanbod laat het momenteel afweten. Ik bezit enkel TopGun in DTS MA HD 6.1. Ik het de Star Trek BluRays al zien liggen en die zouden 7.1 zijn. Maar zo'n box kost snel 99€, en zo'n fan ben ik niet van Star Trek om er zoveel geld aan te geven.
Maar neem dat 7.1 echt doorbreekt, dan zou het wel spijtig zijn niet meer de zelfde speakers te vinden.
Bij Stereo TV staat hij hier op CS-II, wat ik beter vindt dan de PLxII op de Marantz. Bij 5.1 DVD's zet ik de EX/ES op. Bij DTS MA HD en Dolby True HD kan je een 5.1 niet als 7.1 weergeven, wat ik ook niet wist.
Ik heb momenteel niet de indruk dat er veel verschil is tussen de 5.1 en 7.1, maar dat is puur te wijten aan de niet ideale opstelling van de rears. Ik merk wel als ik de zetel is vooruit schuif dat er meer verschil optreed, maar momenteel wil het vrouwke daar niet van weten.