De set van dmeerpa

Gestart door dmeerpa, januari 28, 2009, 17:48:28

Vorige topic - Volgende topic

dmeerpa

Als alles goed verloop komen morgen de twee extra height speakers eraan.
Ik heb dan maar vandaag de fronts verplaatst en als rear gemonteerd, zo zijn de gaten alvast gemaakt. (al viel dat dik tegen, was 28° in mijn woonkamer).

Nu, ik hoef morgen enkel maar de beugels vast te vijzen en de speakers ophangen.
En daarna de speakerkabel monteren. Ik kijk nog even of ik de kabel schilder in de kleur van de muur, of een kleine kabelgoot monter in de kleur van de muur. Ik vermoed dat de kabel iets minder opvalt en die kleef ik wel met enkele dotjes van het lijmpistool.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

RHK

Alle zulle, gij zijt goed bezig, doe voort.  :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

dmeerpa

Zo de volgende aankoop staat ook alweer gepland voor vandaag.

Mijn Thecus NAS N5550 met zijn 8Tb (Raid 5 van 5*2Tb) begint vol te geraken met alle muziek, films, series en foto's (meestal RAW formaat, zo'n 38,5Mb per foto, dit is de exacte data van de sensor van het fototoestel voor een foto, dus niks van compressie en van de bepaalde foto's de in Lightroom verwerkte foto als DNG of JPEG) die ik heb.
Ik zou de schijven 1 voor 1 kunnen vervangen door 4Tb (rond de 550€), maar het rebuilden zou héél lang duren, en ik zou het 5 maal moeten doorlopen. En nadien zou ik de raid moeten vergroten. De rebuilds zouden geen probleem mogen geven omdat dit net de opzet is van een RAID5.
Ik ben niet overtuigd dat dit hele proces vlekkeloos zou verlopen zeker omdat ik in dit process overschakel naar andere schijven (grotere capaciteit). Ideaal ware de data tijdelijk elders op te slaan, en gewoon schijven vervangen en nieuwe raid5 opzetten.

Mijn oog is gevallen op een QNAP TS-877 gold edition NAS (1000€)
- AMD Ryzen 7 1700 8-core / 16 threads (3000 Mhz, 3700 Mhz turbo) CPU
- 4 x 16GB Crucial RAM geheugen
- 2 x 2TB M.2 Samsung EVO SSD 860
- 8 x 2TB Sata600 Samsung 860 EVO SSD

Mogelijks ga ik dit uitbreiden met een 10GbE netwerk kaart, en ook de PC met een 10GbE kaart uitrusten en de beide rechtstreeks verbinden. Voordeel zou dan ook kunnen zijn dat ik de NAS als directe opslag gebruik waardoor ik nadien bestanden niet meer moet kopiëren naar de NAS, en vooral niet vergeet foto's van de PC te backup-en.

Het is natuurlijk duurder dan 5 nieuwe schijven, maar integraties met QNAP zijn ook wel populairder dan Thecus.
En het bedrijf lijkt me op sterven na dood, ik keek even naar hun huidige modellen en ook daar zie ik geen firmware updates meer verschijnen. Ook hun AppCenter lijkt dood, de Plex Media Server is nog een versie van 2017. Gelukkig biedt Plex zelf, wel nog steeds de recentste versies aan voor Thecus.

Ik heb nog geen idee wat ik ga doen met de Thecus NAS nadat ik alles heb overgezet. Veel kan ik er waarschijnlijk niet meer voor krijgen, maar anderzijds ze doet nog steeds waarvoor ze moet dienen.
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+

NB

Zo, flink wat geheugen....
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

dmeerpa

En de volgende audio aankoop is een feit, een Denon Home 150. met ik 3 dagen per week van thuis werk leek dat wel leuk voo in mijn bureauke, en zo blijft ik in het HEOS ecosysteem.

Voor de keuken denk ik aan een Denon HEOS Amp HS2 om de Boston Acoustic A25 aan te sturen.
Maar zou er graag eentje 2de hands vinden. Nieuw heb ik hem al aan 399€ gevonden.
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K

JohnWx

Citaat van: dmeerpa op juli 29, 2024, 16:13:25En de volgende audio aankoop is een feit, een Denon Home 150. met ik 3 dagen per week van thuis werk leek dat wel leuk voo in mijn bureauke, en zo blijft ik in het HEOS ecosysteem.

Voor de keuken denk ik aan een Denon HEOS Amp HS2 om de Boston Acoustic A25 aan te sturen.
Maar zou er graag eentje 2de hands vinden. Nieuw heb ik hem al aan 399€ gevonden.

https://www.denon.com/nl-nl/product/wireless-speakers/denon-home-150/DENONHOME150.html

Vind het een gaaf ding

Zelf 2 van die Xiaomi Mi Smart Speaker in stereo gezet is niks mis aan maar je hebt baas boven baas  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

dmeerpa

En de volgende bestelling is geplaatst... een HEOS by Denon AMP HS2, zodat ik de Boston Acoustic A25 in de keuken terug kan aansturen, wat niet meer kon nadat ik de zone 2 op de Cinema 40 opgaf om er een 7.1.4 van te maken.

Zo kan ik Woonkamer, Keuken en bureau allemaal via HEOS aansturen.
Ben er vrij tevreden over op een paar bugs na.
  • Wanneer ik op mijn NAS die ook dienst doet als Muziek server (Plex Media Server) een folder maak met daarin tracks uit verschillende albums, dan toont hij voor alle tracks de album cover van de eerste track
  • Tevens toont hij als artist steeds de album artist en niet die van de song, vervellend bij als je een folder hebt met de album The 50 Best Jazz Albums of All Time. HEOS support stelde voor om voor elke track de album artist aan te passen  :schater:  nonono  :no: Ik ga niet een paar duizend als het niet het 10voud is aanpassen met verkeerde info... frusty
  • Af en toe als ik naar een folder browsde in de app, en wat later verander van folder is hij niet in staat deze weer te geven, ik moet helemaal terug naar de muziek server selectie. Ook dara was HEOS support geen hulp, terwijl ik zeg het te hebben met 2 verschillende NAS toestellen, zegt hij dat het mijn NAS is die de internet verbinding verliest  violent1 Echter ik schreef wel dat de muziek ononderbroken blijft spelen  frusty
    Weet dat mijn netwerk uitgerust is met CAT 7 en ik via Wifi op de smartphone 862.76 Mbps download snelheid haal, via de kabel zelfs 934.80. Mijn primaire NAS is een monster; een AMD Ryzen™ 7 1700 8-core/16-thread 3.0 GHz processor (Turbo Core to 3.7 GHz), 64 GB UDIMM DDR4 en 10 * 2TB SSD in Raid 5. Verbonden met 2Gb (2*1Gb in loadbalancing) met de switch (en ok mijn desktop is zelfs verbonden met 50Gb (2*25Gb in loadbalancing). Dus het is of de HEOS app of PlexMedia server. Maar ik lijk het probleem niet te hebben met de niet officiele HEOS Remote windows app
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K

pameijer

Lekker hoor! Ik gebruik in de keuken altijd simpel mijn Shokz OpenRun, voldoet voor mij veel beter.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

dmeerpa

Citaat van: pameijer op augustus 29, 2024, 18:06:21Lekker hoor! Ik gebruik in de keuken altijd simpel mijn Shokz OpenRun, voldoet voor mij veel beter.

De speakers had ik al, HEOS ben ik gewoon en ik kan terzelfdertijd alles bedienen via telefoon, tablet en PC. Dus had ik met de telefoon muziek opgezet in de keuken, en kom ik in mijn bureau kan ik de muziek via de PC terug stoppen.
De Denon Home 150 speelt bijna de hele dag door in mijn bureau als ik thuis werk, ik weet niet of ik dat fijn zou vinden om de hele dag dan zo'n Shokz OpenRun op mijn hoofd te hebben. Ik gaat m'n headset al die ik moet opzetten als ik in meeting moet.

Verder doordat alles in huis nu HEOS is, kan ik hetzelfde ook afspelen in quasi alle kamers.
Eind dit jaar of begin volgend jaar renoveer ik mijn badkamer. En ik overweeg nog of ik daar ook iets voorzie.
Leuk even muziek onder de douche, maar een paar inbouw speakers en nog zo'n amp is snel 600€... en dat voor wat muziek tijdens het douchen. Mocht er een bad staan, lijkt me het wel een heel stuk zinvoller.
Nu ja ik kan er ook gewoon ook een Denon Home 150 zetten, of die van het bureau verplaatsen en daar nog zo'n AMP, ik heb vandaag nog altijd mijn Opus Wharfedale (die eigenlijk in de weg staan nu), zou die ook in het bureau kunnen zetten... Maar ergens overkill gezien dat het daar enkel dient voor achtergrond muziek, en het nieuws te volgen.
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K

dmeerpa

Zo ik zit alweer te broeden op de volgende stap... de vervanging van de Pioneer PDP-6080.
Eigenlijk is het met pijn in het hart, die plasma, ik denk ondertussen 16 jaar oud, speelt nog altijd naar volle tevredenheid. Maar de lokroep naar groter, 4k en HDR roept meer en meer.

Ik ben er nog niet volledig uit of ik ga voor 77, 83 of 85". Bij 83 of 85" heb ik wat schrik dat het te groot wordt. Niet bij een 4K film, want die hebben onder en boven zwarte banden waardoor het beeld vooral breed is, maar bij gewone TV en series, waar de volle 16*9 wordt gebruikt. Ik zit op zo'n 320cm van het scherm. Als ik de THX aanbeveling gebruik (1,2x schermdiagonaal), dan mag ik zelfs een 98" nemen wat ene kijkhoek van 40° is. Bij een 85" kom ik uit op de SMPTE aanbeveling (1,63x of 30°).

Qua modellen heb ik wel al een shortlist gemaakt.
  • Sony A95L
  • LG G4
  • Samsung S95D
  • Sony XR90PAEP (in mindere mate)
  • Samsung QN900C (in mindere mate, is wel 8K)
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K

TurboMarco

Wat gebruiksgemak betreft zou ik voor de LG gaan, trouwens de out of the box instellingen zijn meestal ook in 1x goed.

8K kan je nog wel even mee wachten wanneer je nagaat dat 4K nog in de kinderschoenen staat.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

RHK

Ik zit met mn 65 inch LG op soortgelijke afstand en dat bevalt prima, dan zou 77 inch meer dan genoeg zijn. Nog groter lijkt mij wat overheersend aanwezig in jouw kijkomgeving.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

dmeerpa

Citaat van: TurboMarco op oktober 15, 2024, 17:59:32Wat gebruiksgemak betreft zou ik voor de LG gaan, trouwens de out of the box instellingen zijn meestal ook in 1x goed.

8K kan je nog wel even mee wachten wanneer je nagaat dat 4K nog in de kinderschoenen staat.

Iets waar ik wel belang aan hecht is accuraatheid. En dat hebben ze allemaal heel goed.
De beste als het om accuraatheid gaat is zelfs de Sony A95L maar groter dan 77" bestaat die niet, en kost meer dan de LG G4 in 85" (al is het nog even wachten tot de Sony terug in stock is bij Sony om mijn korting via benefitsatwork te kennen, zou wel eens 1000€ kunnen zijn (zo heb ik op de K85XR90PAEP 750€ korting). Echter LG geeft geen kortingen via benefitsatwork, en Samsung is vaak goedkoper via korting van bij bepaalde verkopers.
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K

dmeerpa

Citaat van: RHK op oktober 15, 2024, 18:37:06Ik zit met mn 65 inch LG op soortgelijke afstand en dat bevalt prima, dan zou 77 inch meer dan genoeg zijn. Nog groter lijkt mij wat overheersend aanwezig in jouw kijkomgeving.

Ik heb nu 60" en dat mag zeker groter. Mijn broer heeft net een 75" Samsung gekocht en dat viel super mee.
Ik heb al geprobeerd om in photoshop een simulatie te doen, maar daar wordt je niet wijzer van.
(ik heb ook al gedacht om de center misschien boven de TV te plaatsen).

Misschien dat ik eens met schilder tape zo'n 83/85" afplak op de muur.
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K

TurboMarco

Ik zit op 6 meter afstand van een 75" en zelf zou ik niet eens groter gaan want dat gaat dan ten koste van de plaatsing van mijn luidsprekers die nu 3 meter van elkaar staan.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303