Het eerste gespeel is achter de rug. Opvallend is dat mijn eerste indruk is dat de UD7006 de CD6002 overklast. Had ik niet echt verwacht. Wel is het loopwerk iets luidruchtig. Soms hoor ik hem licht knorren zoals een koffiezet. En bij stille muziek fragmenten ook tot op de luisterplaats. Nu de set moet nog in de kast komen, deze zal vermoedelijk wel dempen want nu staat alles op een lege kast, die vermoedelijk het geluid versterkt.
Over de SR7005 valt er momenteel weinig te zeggen. Wel opmerkelijk is het zeer luid gezoem van de receiver. Vermoedelijk de voeding. Verder verspring de receiver telkens terug naar TV als ik de tuner wil kiezen?!?!?
Ik heb ook al getest met de Rotel EV erachter. En het klinkt nog steeds beter met die laatste. Echter die verbruikt 200watt, de set staat hier dagelijks meer dan 12 uur op, wat erop neerkomt dat de Rotel goed is voor 25-30% van mijn elektriciteitsverbruik. Ik heb dan ook beslist dat deze kost niet opweegt tegen de meerwaarde. Wat ik niet uitsluit is dat in later wel een PM11 of PM15 toevoeg met bijhorende CD speler. Zeker de optie van het opstart volume van SR7005 is een pluspunt voor dat project.