De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

TurboMarco

Er zijn niet zoveel BD spelers meer wat mij eigenlijk wel verbaast.

Zelf heb ik geen geluidsverschillen kunnen ontdekken met verschillende spelers terwijl ik wel verschil hoor met streams en een disc, en de reden dat ik Marantz destijds heb laten staan en voor Onkyo gegaan ben was dat de UD spelers van Marantz tergend langzaam waren frusty

De Pioneers trokken mijn aandacht maar ze verdwenen net zo snel als ze gekomen waren en hier komt geen Sony speler meer in huis want vrijwel allemaal hebben die last van freezes.

Met mijn oude Panasonic DVD-A in het hoofd wat een fantastisch apparaat bleek te zijn kan ik geen andere keuze maken dan de Panasonic maar wat ik eerdere vermelde, er is niet zoveel keuze meer.
Had Onkyo nog BD spelers gemaakt was ik zeker daarvoor gegaan want wat zijn die spelers oerdegelijk!
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

RHK

In de 9000 zit een AKM dac en in de 9004 een ESS dac. Heeft te maken met een brand in de AKM chipfabriek in Japan. Voor de rest zijn ze inderdaad identiek.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Voorn

Je bent lekker op weg zo, mooi project. Investeren in atmos is duur, maar je krijgt er veel voor terug vind ik. En het is hobby en dat mag geld kosten vind ik. De panasonic is een mooi apparaat daar kan je echt wel even mee door.
PM8005, Sr6015, UD7007, Sony UBP-X800m2, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

TurboMarco

Atmos hoeft niet zo duur te zijn maar Rotel maakt het duur door geen versterkte atmos kanalen te hebben waardoor je extra versterkers aan moet schaffen, daarvoor is het niet nodig om dan ook maar meteen Rotel eindversterkers aan te schaffen maar in mijn geval staat er toch maar weer 400,- aan versterking van de Atmos kanalen.
Dan komen de extra kabels er ook nog eens bij, maar daar hoef je het niet te gek te maken want een gewone degelijke kabel volstaat.
Ook zijn er extra kosten met Netflix om 4k + Atmos te hebben.

Het is bovenal een hobby en aangezien hier maandelijks wel een nieuwe BD in huis komt wil ik het nog even voortzetten met naast de oude BD spelers die ik in huis heb met een nieuwe waarvan ik hoop dat deze ook nog een tijdje mee kan.

Beeld en geluidverschillen geloof ik niet zo in, althans ik neem ze niet waar en dat had ik op een gegeven moment met CD spelers ook en wat er dan over blijft zijn "looks and feel" waar ik nooit op bezuinigd heb.
Daarmee wil ik niet zeggen dat er ook maar enige garantie is dat een duurder toestel het langer uit houd dan een goedkoop exemplaar, de tijd zal het leren :yes:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

TurboMarco

CiteerNu draai ik met een Sony UBP-X800M2 met volledige Cinemike modificatie
Ik heb die nog nooit eerder gezien maar een speler die nieuw nog net geen 260,- kost en vervolgens daar 1400,- extra aan uit te geven vind ik absurd  :-o
Ik begrijp dan wel weer dat wanneer iemand dat gedaan heeft daar heel graag iets van terug wil zien net zoiets als er een kabel van 1000,- eraan te knopen.

Ik zou dat geld meteen in een goede speler steken of een andere TV kopen.

5.1.4

Philips 75PUS8303

pameijer

Citaat van: TurboMarco op februari 01, 2025, 10:22:16Ik heb die nog nooit eerder gezien maar een speler die nieuw nog net geen 260,- kost en vervolgens daar 1400,- extra aan uit te geven vind ik absurd  :-o
Ik begrijp dan wel weer dat wanneer iemand dat gedaan heeft daar heel graag iets van terug wil zien net zoiets als er een kabel van 1000,- eraan te knopen.

Is ook absurd. Maar heb hem tweedehands gekocht voor een heel stuk minder. 't Is een hobby hè, maar eerlijk gezegd merk ik niet heel veel verschil met die modificatie. Heb nog getwijfeld hem te verkopen en een Pioneer LX500 terug te kopen, stond hier in de buurt te koop. Maar toch niet gedaan, die doet geen LLDV.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15 + F15HP

JohnWx

Citaat van: TurboMarco op februari 01, 2025, 10:22:16Ik heb die nog nooit eerder gezien maar een speler die nieuw nog net geen 260,- kost en vervolgens daar 1400,- extra aan uit te geven vind ik absurd  :-o

Dat hele Cinemike hype nooit begrepen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio DUSON Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

TurboMarco

Er is daar blijkbaar gewoon een markt voor al is die nog zo klein.

5.1.4

Philips 75PUS8303

TurboMarco

Ik denk dat ik maar eens gemodificeerde Tasker kabels aan ga bieden, stage 1 getuned a 29,95 per meter 8-)

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Citaat van: TurboMarco op februari 03, 2025, 12:34:42Ik denk dat ik maar eens gemodificeerde Tasker kabels aan ga bieden, stage 1 getuned a 29,95 per meter 8-)

vind het te goedkoop
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio DUSON Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

TurboMarco

De Pana staat hier te spelen en op wat gemier met de netfilx instellingen waar ik van de week verder mee ga doet hij prima zijn werk.
Het apparaat voelt heel solide aan en brengt ook best wat gewicht in de schaal, de afwerking is top met een dikke geborstelde aluminium frontplaat en dito zijpanelen.
Het afdraaien van schijfjes en ook de lade gaat geruisloos, ik ben benieuwd hoe lang dat zo blijft.

Beeld is mooi scherp en de zwartweergave is net wat beter voor elkaar dan met de Onkyo, al blijft de TV de limiterende factor.
Van de week ga ik een setje XLR kabels ophalen en maar eens horen hoe de analoge audio deel zich verhoud.

5.1.4

Philips 75PUS8303

RHK

Mooie aanwinst! Mij benieuwen hoe die bevalt.
Ik heb de Panasonic aangesloten staan middels de 2 aparte audio en video HDMI poorten. Video naar de LG en audio in de AV7706. XLR aansluitingen heb ik niet op de speler. Gaat prima zo.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*

TurboMarco

Met Netflix geen Atmos te krijgen, ik begin toch echt aan dat streamen te twijfelen hoor! frusty
En ja we hebben een premium abbo.

Wat we ook doen maar 5.1 dan houd het wel op.

Met de Onkyo kon ik geen verschil horen met een CD speler wanneer deze analoog aangesloten was, ik ben benieuwd wat de Pana doet maar ik verwacht niets speciaals en die 30,- aan extra XLR kabels kan er ook wel vanaf :-D

5.1.4

Philips 75PUS8303

RHK

Citaat van: TurboMarco op februari 04, 2025, 22:01:45Met Netflix geen Atmos te krijgen, ik begin toch echt aan dat streamen te twijfelen hoor! frusty
En ja we hebben een premium abbo.

Wat we ook doen maar 5.1 dan houd het wel op.
CiteerStream je via de Panasonic? Wel in config alles op bitstream zetten en op auto. En Atmos kan alleen via HDMI en op tv via EARC HDMI poort.

RHK

Krijg dit niet weg, iets verkeerd gegaan.