Atmos hoeft niet zo duur te zijn maar Rotel maakt het duur door geen versterkte atmos kanalen te hebben waardoor je extra versterkers aan moet schaffen, daarvoor is het niet nodig om dan ook maar meteen Rotel eindversterkers aan te schaffen maar in mijn geval staat er toch maar weer 400,- aan versterking van de Atmos kanalen.
Dan komen de extra kabels er ook nog eens bij, maar daar hoef je het niet te gek te maken want een gewone degelijke kabel volstaat.
Ook zijn er extra kosten met Netflix om 4k + Atmos te hebben.
Het is bovenal een hobby en aangezien hier maandelijks wel een nieuwe BD in huis komt wil ik het nog even voortzetten met naast de oude BD spelers die ik in huis heb met een nieuwe waarvan ik hoop dat deze ook nog een tijdje mee kan.
Beeld en geluidverschillen geloof ik niet zo in, althans ik neem ze niet waar en dat had ik op een gegeven moment met CD spelers ook en wat er dan over blijft zijn "looks and feel" waar ik nooit op bezuinigd heb.
Daarmee wil ik niet zeggen dat er ook maar enige garantie is dat een duurder toestel het langer uit houd dan een goedkoop exemplaar, de tijd zal het leren