De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Voorn

Mooie set heb jij! Ik heb de laatste berichten van jou gelezen en leuk om jouw positieve bevindingen over de 3d subwoofer opzet te lezen. Ik heb zelf ook ideeën om hier voorzichtig aan te beginnen. Ik denk dat ik begin met een sub voor mijn Center erbij. Ik hou het bij jou in de gaten, als jij een t7 erbij neemt. Goed bezig!
PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

TurboMarco

Dankjewel

Ik heb nu een subwoofer (DIY) aangestuurd door een Hypex versterker, de reden waarom ik een REL T series wil hebben is vanwege de high level input van REL, de T7x zou naar mijn idee beter matchen want mijn gevoel zegt dat de high level input iets met het geluid doet t.o.v low level met een coax.
Waarom de T7x in het bijzonder, nou deze heeft een 8 inch actieve driver voor de snelheid want lagere massa en een 10 inch passieve driver voor de laagste frequenties.

Van belang is wel dat je weet waar de center af begint te vallen, en dan niet direct kijken wat een fabrikant opgeeft maar  daar wat boven zitten, het mooiste is naar mijn ervaring de sub dan te filteren tot maximaal 80 Hz zodat met films het geluid in de dialogen niet aangetast word, je zal dan horen hoe fraai dat klinkt met muziek, en zeker in het geval wanneer de mix echt full-range over de center gaat.
Toto live registraties laat bijvoorbeeld een lekkere bass drum/ kick bass over de center lopen HB

En vergeet dan niet om in het versterker menu de center op large/full range te zetten, anders heb je er niks aan.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

TurboMarco

#1818




Een tijdje geleden in een opwelling gekocht en sinds kort in gebruik genomen voor in de auto die af fabriek geen BT radio heeft, gelukkig wel een aux aansluiting dus hop de SMSL aangesloten en voila!

De accu duur van de B1 zou 20 uur moeten zijn maar dat is nog maar de vraag.

Ik ben in ieder geval helemaal gek op die kleine chinees versterkertjes, zoveel waar voor zo weinig geld pompom
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

JohnWx

vind dat kleine spul zo gaaf

 HB

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

CiteerDe accu duur van de B1 zou 20 uur moeten zijn maar dat is nog maar de vraag.
De 20 uur lijkt gehaald te worden, of zelfs een paar uur langer wanneer je deze B1 zonder koptelefoon gebruikt want wanneer de B1 intensief daarvoor gaat gebruiken op een hoog volume dan word de 20 uur niet gehaald.

Als BT receiver voldoet de B1 prima zonder haperingen.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

TurboMarco

Gisteren per post ontvangen een setje Definitive technology demand d7 boekenplank speakers en kijk er naar uit om deze van het weekend eens aan de tand te voelen.
Op dit moment heb ik er nog geen verdere bestemming voor maar is leuk voor de heb.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

JohnWx

Citaat van: TurboMarco op juni 27, 2024, 09:03:29Gisteren per post ontvangen een setje Definitive technology demand d7 boekenplank speakers en kijk er naar uit om deze van het weekend eens aan de tand te voelen.
Op dit moment heb ik er nog geen verdere bestemming voor maar is leuk voor de heb.

Voor de heb is de mooiste reden +++++++++++
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

dmeerpa

Citaat van: TurboMarco op april 20, 2024, 09:36:29De 20 uur lijkt gehaald te worden, of zelfs een paar uur langer wanneer je deze B1 zonder koptelefoon gebruikt want wanneer de B1 intensief daarvoor gaat gebruiken op een hoog volume dan word de 20 uur niet gehaald.

Als BT receiver voldoet de B1 prima zonder haperingen.

Waarom gebruik je dat ding op batterijen ?
Kan je die niet aan de sigarettenlader hangen via zo'n lader dat men ook gebruikt voor GSM's, ik zie daar toch een USB poort op onder de antenne.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Emiel77

Citaat van: TurboMarco op juni 27, 2024, 09:03:29Gisteren per post ontvangen een setje Definitive technology demand d7 boekenplank speakers en kijk er naar uit om deze van het weekend eens aan de tand te voelen.
Op dit moment heb ik er nog geen verdere bestemming voor maar is leuk voor de heb.

Apart ontwerp, best benieuwd naar de ervaring (hoewel een gebrek aan laag per definitie te verwachten is).
Asymetrisch tweeter ontwerp puur om resananties en ongewild afstraalgedrag te voorkomen?
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

TurboMarco

Doet wat met de afstraling van de tweeter, heeft ook een waveguide en er staat links of rechts op de speaker :-o , ik neig overigens naar rechts  :-D

Echt laag kan je niet verwachten van die kleine bass/mid drivers, hoewel deze ook in mijn centerspeaker gebruikt worden welke ingesteld staat als full-range en er ook een eigen subwoofer heeft zal dat met de D7 uiteindelijk ook gaan gebeuren.



Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

TurboMarco

De eerste indrukken dan maar,

Het laag is dun... heel dun wanneer je ze vrij opstelt met 1,5 mtr vanaf de achterwand, een halve meter naar achteren doet al heel veel en ik kan ze in mijn woonkamer niet tegen de achterwand plaatsen aangezien daar simpel weg geen plek voor is.

Het midden/hoog is dik in orde en stemmen en gitaren knallen er uit als dat moet.
Van scherpte in het hoog is niets te bespeuren en toch laat de D7 heel veel detail horen.

Indraaien van de speakers is niet aan te raden, dus gewoon recht vooruit zoals de fabrikant opgeeft is zoals het hoort.

Welnu hoe zit het met de aansturing, deze kleintjes hebben een lage gevoeligheid van 85 db en vraagt dus om een versterker met naar mijn mening zeker 100 wpc en dan nog dien je rekening te houden met zaken zoals maximale excursie van de 11 cm mid/bass drivers.
SPL beesten zijn het niet, maar wie dat verwacht  :roll:
De Luxman met 2x30 wpc doet het opzich prima maar ik verwacht met de Topping en/of de SMSL hier toch meer uit te halen.

Al met al klinken deze kleintjes veel groter dan het formaat doet vermoeden, beter heb ik in deze klasse eigenlijk niet gehoord en ik vind de set prijs van 600,- zeker gerechtvaardigd, zet er een REL T5x bij en je hebt voor 1500,- een heel dik systeem  HB

Tot nu beluisterd, Steven Wilson Hand Cannot Erase
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

TurboMarco

Even snel van mij afschrijven,

Nu een heel ander muziekgenre opgezet en wel die van Marcus Miller, het begint met het nr Power en dan verwacht je van het opgedikte laag wat in deze productie zit dat "de kleintjes" door hun hoeven gaan, maar niets daarvan.
Zelf op een behoorlijk volume blijft het staan. Erg knap wat Def Tech gedaan heeft :mrgreen:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Emiel77

Klinkt als een goed ontworpen speakertje dus.

Specifieke linker en rechter speaker, al andersom geprobeerd ook?? :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

TurboMarco

Citeeral andersom geprobeerd ook??

Nee dat nog niet.

Wel aangesloten op de Topping en daar weer een sub op aangesloten, dat klinkt dan weer zoals het hoort.
Ik kan gewoon niet zonder een sub.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4