De eerste indrukken dan maar,
Het laag is dun... heel dun wanneer je ze vrij opstelt met 1,5 mtr vanaf de achterwand, een halve meter naar achteren doet al heel veel en ik kan ze in mijn woonkamer niet tegen de achterwand plaatsen aangezien daar simpel weg geen plek voor is.
Het midden/hoog is dik in orde en stemmen en gitaren knallen er uit als dat moet.
Van scherpte in het hoog is niets te bespeuren en toch laat de D7 heel veel detail horen.
Indraaien van de speakers is niet aan te raden, dus gewoon recht vooruit zoals de fabrikant opgeeft is zoals het hoort.
Welnu hoe zit het met de aansturing, deze kleintjes hebben een lage gevoeligheid van 85 db en vraagt dus om een versterker met naar mijn mening zeker 100 wpc en dan nog dien je rekening te houden met zaken zoals maximale excursie van de 11 cm mid/bass drivers.
SPL beesten zijn het niet, maar wie dat verwacht
De Luxman met 2x30 wpc doet het opzich prima maar ik verwacht met de Topping en/of de SMSL hier toch meer uit te halen.
Al met al klinken deze kleintjes veel groter dan het formaat doet vermoeden, beter heb ik in deze klasse eigenlijk niet gehoord en ik vind de set prijs van 600,- zeker gerechtvaardigd, zet er een REL T5x bij en je hebt voor 1500,- een heel dik systeem
Tot nu beluisterd, Steven Wilson Hand Cannot Erase