Ik heb van mijn Beyma front speakers twee in één boxen gemaakt ,eerder was het 1 groot compartiment met 2 dezelfde Beyma drivers in een 2,5 weg configuratie ,nu spreek je dus van een 2 weg systeem waarbij de Beyma coaxiale driver met nog minder dan de oorspronkelijke inhoud moet doen ,dat resulteert dan een minder diep laag maar wel een beter impulsgedrag met een hogere belastbaarheid .
De Visaton woofers zitten nu in een eigen bassreflex behuizing en nemen het laag tot ca 85 Hz voor hun rekening aangestuurd door 2 Hypex HS200 versterkers die nog steeds aangesloten zijn op de front pre-out van de Primare versterker .
De settings daarvan zijn van small naar large gegaan zodat de 40 Hz crossover niet meer van toepassing is .
Mijn subwoofer werkt enkel nog in een multichannel configuratie middels lfe.
Met het ontwerpen van deze boxen had ik al een dergelijke setup rekening gehouden ,de middelste schot vd box heb ik af kunnen sluiten door een extra laag mdf erop te monteren en te verlijmen ,de toegang geschiede door de Hypex modules te verwijderen
Dat het rendement vd Visaton's een stuk lager ligt tov de Beyma's is geen enkel probleem ,het is dan een kwestie van de gain wat bij regelen .
Klankmatig maakt het eigenlijk niet zoveel uit ,gevoelsmatig juist weer wel want je voelt dat de Visaton W300s veel meer druk geeft .
Eigenlijk zou je zoiets moeten beleven ,dus mensen die nieuwsgierig zijn geworden kom gerust eens aan om te luisteren (met of zonder oordoppen
) .