Ik heb gisteravond tot vanmorgen vroeg naar de Beyma's geluisterd , ik had namelijk deze in de behuizingen gedaan waar normaal de Visaton W300S in zitten .
Ik heb daarvoor wel de kasten een stuk schuin naar boven moeten richten ,dit vanwege de lage plaatsing van de drivers .
Zo kan ik alvast beginnen met inspelen ...
De eerste indrukken :
Een ietwat warme klankkarakter , met name het midden is vrij aanwezig .
Het hoog is erg gedetailleerd ,maar lijkt wat zacht te klinken , daar moet ik misschien wat aan doen , maar ik moet eerst de behuizingen daarvoor klaar hebben om dat goed te kunnen beoordelen ,de tweeters zitten namelijk nu veel te laag gepositioneerd .Wellicht verklaard dat ook waarom het midden meer aanwezig is .
De laagweergave is nu al subliem ,heel erg strak en gaat in deze inhoud toch ook erg diep .Het hele huis stond te resoneren met dat ene nummer van slistricia Berber .....Maurice weet wel wel nummer ik bedoel
De drivers moeten wel echt de tijd hebben om in te spelen , dit vanwege de erg stugge ophanging .
Je ziet op een hoog volume de woofers niet eens bewegen , theoretisch zou je met deze drivers een SPL van 130 db kunnen halen , maar goed dat laat ik dan ook voor theorie .
Ik merk al wel dat deze luidsprekers erg sweet-spot afhankelijk zijn , een klein stukje verplaatsen van boxen maakt een wereld van verschil, niet erg geschikt dus om met z,n allen tegelijk naar te luisteren .
Wanneer de boxen af zijn ga ik eens goed de tijd nemen om ze goed te plaatsen .